Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38

Categorie:KPN Box 12
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1157 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 30 juni 2023
BOZZ schreef:

Net KPN Helpdesk aan de lijn gehad. Ze geven aan dat volgende week Maandag  of Dinsdag deze nieuwe versie V12.C.23.04.16 wordt uitgerold.

Eerst zien, dan geloven…

Een versie waarbij Mesh het niet doet lijkt me niet geschikt om uit te rollen naar alle klanten.

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 30 juni 2023
JanD schreef:
Bart_Z schreef:

Dan nemen wij het mee, maar de knop zou er moeten zitten. 

Hallo @Bart_Z , @wf3mXn kan de nieuwste software nog niet hebben, want hij schrijft dat de DHCP-pool niet is aan te passen, dan heb je dus nog de oude software en geen geen feedbackknop.

Je hebt helemaal gelijk, was er even bij in geschoten. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Moderator
  • 28538 reacties
  • 30 juni 2023
Nick83 schreef:
BOZZ schreef:

Net KPN Helpdesk aan de lijn gehad. Ze geven aan dat volgende week Maandag  of Dinsdag deze nieuwe versie V12.C.23.04.16 wordt uitgerold.

Eerst zien, dan geloven…

Een versie waarbij Mesh het niet doet lijkt me niet geschikt om uit te rollen naar alle klanten.

Gaan we ook inderdaad niet doen. Het team werkt aan de volgende versie. Als die goedgekeurd wordt, dan zal die in ieder geval gaan naar mensen die de KPN Software al hebben. En wordt er dan gekeken of en hoeveel klanten die nu nog op de reguliere software zitten ook overgezet worden. Maar wanneer die versie goedgekeurd wordt kunnen we op dit moment nog niet met zekerheid zeggen. Als er info is, dan delen we die hier.

• 0 reacties
  • 5 juli 2023

Ik werd vannacht opgeschikt door mijn dovenalarm om precies 1.11 uur.

Er is een update geweest naar V12C230424.

Wat is er veranderd?

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 5 juli 2023
JanD schreef:

Ik werd vannacht opgeschikt door mijn dovenalarm om precies 1.11 uur.

Er is een update geweest naar V12C230424.

Wat is er veranderd?

Wat goed! Niet dat je wordt opgeschrikt, maar wel dat je de update hebt. Erik en ik zijn bezig om een lijstje te maken. Het is best veel, maar niet alles is even nuttig voor klanten dus is even wat werk. Komen we op terug! 

• 0 reacties
  • 5 juli 2023

Om precies te zijn:

Firmwareversie V12.C.23.04.24

UI-versie 06-06-2023

d.d. 05-07-2023 geïnstalleerd om 1.11 uur.😉

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 5 juli 2023
Paul_ schreef:

Erik en ik zijn bezig om een lijstje te maken. Het is best veel, maar niet alles is even nuttig voor klanten dus is even wat werk. Komen we op terug! 

Werkt het 2de telefoonnummer weer zoals het heurt? 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Moderator
  • 28538 reacties
  • 5 juli 2023
Nick83 schreef:
Paul_ schreef:

Erik en ik zijn bezig om een lijstje te maken. Het is best veel, maar niet alles is even nuttig voor klanten dus is even wat werk. Komen we op terug! 

Ik geloof het wel, er zitten in ieder geval een heleboel voip verbeteringen in. Komen we op terug.

• 0 reacties
  • 5 juli 2023

Ik was binnen het modem aan het rondneuzen en zag de upgradeknop actief naar 230416, eigenlijk een downgrade dus en die is helaas gelukt.

Kan ik de nieuwste firmware weer terugkrijgen @Erik_ 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Moderator
  • 28538 reacties
  • 5 juli 2023

Hehehehe, oeps! We kijken even, @JanD 

• 0 reacties
  • 5 juli 2023
Erik_ schreef:

Hehehehe, oeps! We kijken even, @JanD 

Bedankt vast  @Erik_ , zou ik erg op prijs stellen.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Moderator
  • 28538 reacties
  • 5 juli 2023

Je kunt nu weer met die upgradeknop terug naar de .24 versie, @JanD.

• 0 reacties
  • 5 juli 2023
Erik_ schreef:

Je kunt nu weer met die upgradeknop terug naar de .24 versie, @JanD.

Is gelukt @Erik_ , hartelijk dank, onderstaand het pop-upje dat ik zie tijdens de upgrade, ik weet niet of de tekst helemaal goed is van de laatste zin:

• 0 reacties
  • 5 juli 2023
Nick83 schreef:
Paul_ schreef:

Hallo @Nick83 ik zag al wel dat je nu gratis intern kunt bellen van en naar de 2 lijnen.

toets **1 en je belt gratis intern vanuit lijn 2 naar lijn 1.

toets **2 en je belt gratis intern vanuit lijn 1 naar lijn 2.

Misschien kun je er iets mee.

DaveFlash
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 62 reacties
  • 5 juli 2023

iemand enig idee wat het huidige uitrol tempo is? mijn box 12 heeft nog altijd de update niet, zie nu net dat ze het andere topic gelockt hebben. ik zou graag de update ontvangen als dat kan

DaveFlash
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 62 reacties
  • 5 juli 2023

ik heb namelijk net een aanpassing aan de wifi instelling moeten doen om Universal Control onder macOS op de tweede Mac weer vlekkeloos te laten werken zonder stuterende muis...

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hoi @DaveFlash. Ik kan mij voorstellen dat je zo snel mogelijk deze update wil ontvangen op jouw KPN Box 12, helaas heb ik op dit moment geen antwoord op jouw vraag. We zijn deze aan het uitrollen en ik hoop dat je snel aan de beurt bent.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 6 juli 2023

Nou @JanD, komt ‘ie.

De klanten die nu op .16 zitten gaan we de komende tijd zoveel mogelijk omzetten naar .24. Duurt het je te lang? Dan kun je de upgrade-knop gebruiken om de update zelf op te halen. Handig.

Daarna zal er waarschijnlijk al snel een nieuwe versie aankomen die vrijwel identiek is, maar flink wat stabiliteit verbeteringen brengt voor ons beheersysteem.

SuperWifi 2 is er ook zo goed als klaar voor zodat die in de mesh kunnen gaan samenwerken. Maar op dit moment rollen we die nog niet actief uit. Duurt niet al te lang meer vermoed ik.

Verbeteringen in V12.C.23.04.24

Toon inhoud
  • Automatische uitlogtijd van 5 naar 30 minuten. [in een latere update wordt dit configureerbaar van 5-30 minuten]
  • Verschillende verbeteringen bij het migratieproces naar de KPN Software om instellingen te behouden
  • Verbeteringen in het maken van IP DHCP reserveringen. Het is ook mogelijk om al gemaakte reserveringen te bewerken
  • Verbeteringen in de compatibiliteit van de webinterface met verschillende browsers en apparaten, voor een goede/verbeterde weergave. [Voor mobiele weergave zijn nog aanvullende verbeteringen nodig]
  • Feedback knop werkt
  • IPv6 port forwarding werkt nu correct en vind je in het port forwarding menu
  • Topologie overzicht (verbonden apparaten) heeft nu een vernieuw-knop om het overzicht te verversen, en een knop om alle offline apparaten te verwijderen
  • In de topologie kun je nu op aangesloten SuperWifi 2 klikken om te zien of ze goed verbonden zijn met elkaar. Ook is er een Ontkoppelen-knop toegevoegd zodat je, bij een mislukte koppeling, de installatie opnieuw kunt doen
  • SuperWifi 2 koppelt nu weer goed met de Box 12. Dit koppelproces start automatisch zodra deze bekabeld aangesloten wordt op de Box 12 gedurende 1 minuut. Na het koppelen kan de SuperWifi 2 weer draadloos ingezet worden zoals bij de oude firmware
  • Verbeteringen DMZ instellen op IPv4. Bij het selecteren van een aangesloten apparaat in DMZ kan bij opslaan nu ook het IP-adres eventueel worden aangepast
  • Aangesloten apparaten die online zijn worden nu getoond met hun down-/uploadsnelheid. Bij wifi is dit de down-/uploadsnelheid van de wifiverbinding. Dit zal wisselen met de afstand van het apparaat tot de SuperWifi. Bij een bekabelde verbinding is dit de verbonden linkspeed op ethernet
  • De upgrade knop is beschikbaar. Indien er een nieuwe update beschikbaar is kun je die zelf starten
  • De ping en tracert functie werken. [Het weergeven van de resultaten vereist nog wat verbeteringen]
  • Gastwifi kan nu aan worden gezet op basis van een timer. De weergave van de timer wordt nog verbeterd in een volgende update
  • Voor Gastwifi zijn de DHCP instellingen toegevoegd in de interface. [In een latere update wordt het nog mogelijk om de gast DHCP pool aan/uit te zetten]
  • Bij Gastwifi kun je bandbreedtelimiet instellen, maar dit werkte nog niet. Met deze update werkt het op de upload. [Voor download zal het in een latere update gaan werken]
  • DHCP server mask kan nu aangepast worden naar een kleiner subnet. [Het zou ook aanpasbaar moeten zijn naar een groter subnet, dat volgt in een latere update]
  • Gast- en Extra Wifi ging uit na een herstart van het modem. Dat is nu opgelost
  • Verbeteringen bij reset en het wel/niet ophalen van gegevens uit het beheersysteem
  • Verbeteringen "Wifi Reset" knop. Bij het gebruik van deze knop gaan de netwerknaam en wachtwoord terug naar de stickergegevens. Ook de andere instellingen zoals kanaalkeuze en eventuele tijdschema gaan terug naar fabrieksinstelling
  • Je kunt nu bij de telefonie-instellingen selecteren dat er geen uitgaand nummer is. Dit is vooral nuttig als je een telefoon alleen gebruikt om gesprekken te ontvangen en er niet mee wilt bellen
  • Het kon voorkomen dat er eenzijdig geluid was bij telefonie. Dat is opgelost
  • Verschillende bugfixes voor telefonie zodat instellingen goed worden weergegeven én werken
  • Het kon gebeuren dat de webinterface bevroor als je door de voip instellingen ging. Dat is opgelost
  • Sommige telefonietoestellen lieten geen nummerherkenning zien. Dit is opgelost
  • Deze software werkt met 1 – 4 telefoonnummers
  • Oplossing voor problemen met zappen rond kanaal 100 bij tv

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22188 reacties
  • 6 juli 2023

Misschien kijk ik niet goed maar het modem zou ook geschikt worden voor sneller internet buitengebied.....

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 6 juli 2023
Joep1965 schreef:

Misschien kijk ik niet goed maar het modem zou ook geschikt worden voor sneller internet buitengebied.....

Klopt, maar zover zijn we nog niet. Is wel in ontwikkeling, maar voordat we zover zijn dat SIB wordt geleverd met een Box 12 duurt vermoedelijk nog wel even. Nu eerst Box 12 losstaand en SuperWifi 2 i.c.m. Box 12.

• 0 reacties
  • 6 juli 2023
  1. Als ik binnen het modem feedback geef in de vorm van een vraag i.p.v. een opmerking, hoe krijg ik dan het antwoord te weten? Wordt er binnen dit topic geantwoord of kan ik de vraag/vragen beter rechtstreeks binnen dit topic stellen?
  2. Kan ik mijn Experia Wifi (de zwarte vierkante dus) weer zonder problemen aansluiten?

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 6 juli 2023
JanD schreef:
  1. Als ik binnen het modem feedback geef in de vorm van een vraag i.p.v. een opmerking, hoe krijg ik dan het antwoord te weten? Wordt er binnen dit topic geantwoord of kan ik de vraag/vragen beter rechtstreeks binnen dit topic stellen?

De feedback knop is 1-richtingsverkeer. Je krijgt geen reactie op vragen. 

JanD schreef:
  1. Kan ik mijn Experia Wifi (de zwarte vierkante dus) weer zonder problemen aansluiten?

De Experia Wifi heeft deze KPN Software nog niet, dus het werkt als losstaand wifinetwerk als je deze aansluit. Daar is niks in veranderd t.o.v. voor deze update. SuperWifi 2 zal de eerste zijn die overgaat en gaat samenwerken.

• 0 reacties
  • 6 juli 2023

Waarom staat er in het tijdschema de tijd in Amerikaanse notatie vermeld i.p.v. Europese? Zie onderstaand screendump:

Waarom geen Europese tijdnotatie?

• 0 reacties
  • 6 juli 2023

Wat kan ik met onderstaande IPv6-instellingen, wanneer moet ik wat juist aan- of uitzetten en/of activeren? Graag uitleg.

Zie onderstaande screendump:

Wanneer AAN, wanneer UIT, wanneer Aan met DHCPv6 ???

• 0 reacties
  • 6 juli 2023

Wat betekent Spanning Tree Admin (STP-protocol) en wanneer AAN of wanneer UIT, standaard staat UIT, zie onderstaande screendump: