Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.107.4

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.107.4

KPN TV+ Update juni 2023 #1

KPN TV+ app 1.107.4

 

Wat zit er in?

Mooie nieuwe ontwikkeling waarbij we het mogelijk hebben kunnen maken dat je, tijdens een netwerkstoring, nog wel live tv kunt kijken. 

Je krijgt dan deze pop-up te zien:

Na het sluiten van de pop-up kun je op het hoofdscherm, en met de cijfertoetsen, tv zenders selecteren en starten. Ook kun je dan nog bij je apps. Wat niet werkt tijdens een dergelijke verstoring is het bekijken van programma informatie, Terugkijken van programma's, of het bekijken van opnames. Als de verstoring voorbij is, zal de app automatisch de ontbrekende onderdelen weer inladen.

 

Verder in deze update de optie om de radio schermbeveiliging uit te zetten. Dan blijft het scherm zwart tijdens het luisteren naar de radio. Dit omdat sommige klanten de schermbeveiliging storend vinden.

Het instellen kan via de infobalk op een radiokanaal door het icoon met het maantje te selecteren. De instelling geldt dan voor alle radio kanalen en blijft behouden na een herstart of software update.

 

Daarnaast een verscheidenheid aan bug fixes en verbeteringen in installatieschermen, sport, radio, kinderslot, gids en instellingen.

 

Opname tegelrij verwijderd

Dit is technisch gezien geen onderdeel van deze update, maar omdat het voor veel klanten ongeveer zal samenvallen vermelden we het hier wel:

De categorie Opnames op het hoofdscherm is verwijderd. Als je hem op dit moment nog wel ziet, dan zal de tegelrij voor jou verdwijnen zodra je de TV+ Box herstart, of hij in deep sleep is geweest.

Dit is een wijziging aan onze kant waar geen software update voor nodig is.

De reden waarom we dit doen is als volgt:

Voor elke categorie op het hoofdscherm communiceert de TV+ Box met het tv platform over de naam van het programma, en de afbeelding. Voor de meeste van die categorieën is dit echter informatie die voor iedereen hetzelfde is en niet veel veranderd., Dit kan dan in de ontvanger opgeslagen worden in het cache geheugen. Waardoor er niet steeds opnieuw gecheckt hoeft te worden bij het tv platform of er iets veranderd. 

Opnames daarentegen zijn individueel, en kunnen wel veel veranderen. Dus moet er elke keer als je naar het hoofdscherm gaat gecheckt worden of er iets is veranderd rondom je opnames. We zien dat dit veel impact heeft op het tv platform. Om te voorkomen dat dit tot verstoringen kan gaan leiden hebben we nu de categorie Opnames verwijderd van het hoofdscherm.

Opnames blijven natuurlijk gewoon beschikbaar via de hoofdmenu optie Opgeslagen (bovenaan).

We gaan kijken of we de categorie op een latere datum weer terug kunnen zetten op het hoofdscherm. Maar wanneer dit dan zal zijn is op het moment nog niet bekend. 

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 12 juni
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 14 juni > uitgesteld naar 15 juni

Heb je hem na 15 juni nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 


 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Nou wilde in oude topic al reageren maar erg karige update voor mensen met veel problemen. Ik prijs me gelukkig dat ik dat niet heb maar dit is toch wel een vreemde update wanneer er zoveel mensen zijn met diverse erg storende problemen! 


Inderdaad wel een karige update ;)

 

@Erik_ 

  • en of je het geluid misschien kunt fixeren door in Menu / instellingen (wieltje) / afstandsbedieningen en accessoires / KPN afstandsbediening L8 / Bedien tv via KPN afstandsbediening dit even uit en dan weer aan te zetten.

Heb ik gedaan maar wat maakt het verschil?


Ik heb ook liever dat ze met deze updates wachten en zich gaan bezig houden met wat er wel speelt aan problemen zoals lipsync, favorieten lijst. Nee dan krijg je dat je bij radio het scherm op zwart kan zetten. Goh deze klacht heb ik vaak voorbij zien komen zeg. 


@Erik_  Opname tegelrij verwijderd 

Stond deze onderop?

Ik heb deze op geen van mij 3 boxen trouwens gezien.

 

En ik moet wel de anderen gelijk geven dat er op het moment weinig gedaan wordt (laat ik het zo zeggen naar buiten vrijgegeven wordt of er aan der andere problemen gewerkt wordt)


Zal mij benieuwen of de bug dat het scherm zwart blijft maar er wel geluid is, ook eens opgelost wordt. Alleen een fysieke herstart van de TV+ box is dan de oplossing en dan werkt het weer voor een paar dagen. Dit issue is consequent op 1 van de 3 TV+ boxen aanwezig.


Inderdaad wel een karige update ;)

 

@Erik_

  • en of je het geluid misschien kunt fixeren door in Menu / instellingen (wieltje) / afstandsbedieningen en accessoires / KPN afstandsbediening L8 / Bedien tv via KPN afstandsbediening dit even uit en dan weer aan te zetten.

Heb ik gedaan maar wat maakt het verschil?

Dat is juist de vraag die we aan jou hebben, @MennoG78. Of je ook enig verschil merkt na dit te hebben gedaan?

 

 

Ik heb ook liever dat ze met deze updates wachten en zich gaan bezig houden met wat er wel speelt aan problemen zoals lipsync, favorieten lijst. Nee dan krijg je dat je bij radio het scherm op zwart kan zetten. Goh deze klacht heb ik vaak voorbij zien komen zeg. 

Ik zie dit soort opmerkingen vaker, en dat vind ik jammer. Het is bij updates echt niet zo dat er aan maar 1 ding tegelijk wordt gewerkt. Het team heeft een hele lijst aan dingen die op de planning staan. Daarvan wordt steeds aan meerdere dingen tegelijk gewerkt. En dat zijn zowel nieuwe dingen als werken aan oplossingen voor problemen. Niet alles waar aan gewerkt wordt is even makkelijk te doen, en ook heeft niet alles een vergelijkbare impact.

 

Lipsync wordt aan gewerkt maar is nou eenmaal niet iets dat met een vingerknip geregeld is. We begrijpen dat het supervervelend is voor degenen die last hebben van lipsync problemen. Maar dat maakt helaas niet dat het sneller kan.

 

De screensaver van radio kunnen uitzetten is een wens die regelmatig naar voren is gekomen sinds TV+ begon. Het is dan fijn dat we dit nu hebben kunnen realiseren. Favorietenlijst is ook zo'n wens, en staat ook op de planning. Maar zal lastiger te realiseren zijn dan de screensaver uitzetoptie die in deze update zit. 

 

@Erik_  Opname tegelrij verwijderd 

Stond deze onderop?

Ik heb deze op geen van mij 3 boxen trouwens gezien.

Was de, eh, derde tegelrij op het hoofdscherm (als ik dat goed heb onthouden). Als je niet vaak naar beneden scrollt op het hoofdscherm dan merk je het ook niet. We hebben dit eigenlijk vorige week al doorgevoerd, dus dan zijn ze toen ergens bij jou waarschijnlijk al verdwenen na een herstart. 

 

Zal mij benieuwen of de bug dat het scherm zwart blijft maar er wel geluid is, ook eens opgelost wordt. Alleen een fysieke herstart van de TV+ box is dan de oplossing en dan werkt het weer voor een paar dagen. Dit issue is consequent op 1 van de 3 TV+ boxen aanwezig.

@Schulie, is dit nog hetzelfde probleem als in je eerdere, eigen topic? Zo ja, dan wil je dit daar aangeven? Als je dan ook nog iets meer kunt vertellen over je aansluitsituatie (merk/type switch, hoe al je ontvangers aangesloten zitten), dan kan er daar getroubleshoot worden, in plaats van hier.


Ik kan uitsluitend de tv box opstarten in eco stand. Bij een snelle start krijg ik zwart beeld en geluid. Wanneer wordt hieraan gewerkt? 


Inderdaad wel een karige update ;)

 

@Erik_

  • en of je het geluid misschien kunt fixeren door in Menu / instellingen (wieltje) / afstandsbedieningen en accessoires / KPN afstandsbediening L8 / Bedien tv via KPN afstandsbediening dit even uit en dan weer aan te zetten.

Heb ik gedaan maar wat maakt het verschil?

Dat is juist de vraag die we aan jou hebben, @MennoG78. Of je ook enig verschil merkt na dit te hebben gedaan?

Nee merk niks net was het weer enorm geluids verschil met Omroep max was meteen wakker haha

 


Zal mij benieuwen of de bug dat het scherm zwart blijft maar er wel geluid is, ook eens opgelost wordt. Alleen een fysieke herstart van de TV+ box is dan de oplossing en dan werkt het weer voor een paar dagen. Dit issue is consequent op 1 van de 3 TV+ boxen aanwezig.

Klopt. Net nog maar een nieuw topic daarover aangemaakt. Bij mij is eco start de enige oplossing. 


Ik zie dat men mijn laatste commentaar al verwijderd heeft. Waarom? Het is toch een schande dat ik 6 maanden lang een korting  krijg voor iets dat niet goed werkt?


Super blij met die screensaver tijdens radio die uit kan, ik vertel tijdens me uitleg over onze tv ontvangers over de radio en deze wens kwam vaak naar voren. 


Een update is altijd fijn, hoe klein ook. Maar de laatste tijd zie ik wel updates voor de app maar is de laatste firmware update bijna een maand geleden. Komt hier binnenkort ook weer een nieuwe versie van?


Ik snap de teleurstelling dat deze update niet alles dekt, maar we werken zeker door aan toekomstige veranderingen. Dit topic is bedoelt voor specifieke feedback en vragen over deze update en ik zou iedereen dan ook willen vragen om de de reacties daar zoveel mogelijk op te focussen zodat we het overzicht kunnen bewaren. 

 

@Rene Las Ik heb even wat berichten verwijderd voor het overzicht. Dit topic is primair voor feedback en vragen over de huidige topic daar voegt een dergelijke opmerking dan niet meteen iets aan toe.


 

 

Ik zie dit soort opmerkingen vaker, en dat vind ik jammer. Het is bij updates echt niet zo dat er aan maar 1 ding tegelijk wordt gewerkt. Het team heeft een hele lijst aan dingen die op de planning staan. Daarvan wordt steeds aan meerdere dingen tegelijk gewerkt. En dat zijn zowel nieuwe dingen als werken aan oplossingen voor problemen. Niet alles waar aan gewerkt wordt is even makkelijk te doen, en ook heeft niet alles een vergelijkbare impact.

Wat is dat nou weer voor een onzin antwoord @Erik_ . Wat iedereen jammer vindt is dat KPN zo'n slecht product vrijgeeft. Ik moet afkloppen omdat ik relatief weinig problemen heb (maar ook ik ervaar zeer irritante bugs zo nu en dan). Wat ik jammer vind is dat moderators die kritiek niet gewoon kunnen inslikken en begrijpen dat er klanten zijn die gewoon echt enorme problemen hebben, maar wel gewoon maandelijks een fors bedrag aan KPN betalen voor een dienst die niet (voldoende) werkt.

Om het voorbeeld lipsync te nemen, dat is een enorm enorm, gigantisch probleem. Dat kan de hele televisie ervaring compleet vergallen. De oplossing mag dan lastig zijn, ik verwacht van KPN dat daar dag en nacht aangewerkt wordt om dat op te lossen. Het is een bug, geen slecht werkende feature. Nu lijkt het gewoon een backlog item te zijn waar (zijdelings) aan gewerkt wordt. Als de expertise bij KPN niet voldoende is, moet men die extern inhuren. Ik zou zeggen ga eens met de ontwikkelaars van Nvidia zitten. De Shield-box werkt probleemloos met welke geluidsstroom dan ook.

Door dit soort matige updates van de afgelopen 2 maanden, durf ik mijn vader van 79 niet te laten overstappen naar de tv+ box. Terwijl hij daarmee 3 andere apparaten overbodig kan maken. Met het huidige tempo aan 'oplossingen', duurt dat ook nog wel een jaar. Zeker gezien de dingen waar ik elke week toch nog tegenaanloop. Dat is met een reboot wel vaak op te lossen, maar zou niet nodig moeten zijn.

En je zal het wel jammer vinden dat ik het zeg, maar een zwart scherm kunnen instellen als je radio luistert… Dat is echt een optie die door hooguit 10 tot 20 mensen benoemd is hier op het forum… Laat het desnoods 100 mensen zijn. Er zitten duizenden mensen met die tv+ box te wachten op zinnige updates. Wat een nonsens update is dit.

Ik ben meer benieuwd naar deze opmerking in de release, waar vervolgens geen enkel voorbeeld voor genoemd wordt: Daarnaast een verscheidenheid aan bug fixes en verbeteringen in installatieschermen, sport, radio, kinderslot, gids en instellingen. Welke bugs, fixes etc. etc. hebben we het dan over. Dat zijn juist de dingen die de gebruikers die er al in gestonken zijn, informatie over willen hebben.

In potentie nog steeds een mooi platform…. Zoals het er nu uitziet, met de huidige updates die plaatsvinden, 2 jaar te vroeg uitgebracht….


er wordt verwezen naar de lennisbank.

aub niet naartoe gaan, dit is verouderde info.

tevens lees ik daar fritzbox ed valt buiten de wifi protocollen, dus wordt niet ondersteund.

houdt dat in dat ik als extra betalende klant voor de fritzbox geen goede ondersteuning kan krijgen? ik kan geen kpn box12 erachter zetten wij hebben pairbounding.

 

en daar is mijn opmerking weer:

wat hebben wij aan deze aanpassingen?

fouten blijven er wederom in zitten.

moderator en de 3letterige expert:

geef door dat er met spoed aanpassingen komen ter verbeteringen van bestaande isseus  niet deze dingen.

ps waar is ooit iets over de radio gemeld?

nooit iets over gelezen en gehoord. 


Ik zie dat men mijn laatste commentaar al verwijderd heeft. Waarom? Het is toch een schande dat ik 6 maanden lang een korting  krijg voor iets dat niet goed werkt?

Jij krijgt tenminste nog korting…. Dat heb ik nooit aangeboden gekregen. Zelfs telefonisch is daar met geen woord over gesproken. Nu werkt voor mij het meeste redelijk goed/ok, dus in mijn geval is het nog wel te overzien….


Krijgt de box ook updates als ie alleen in eco stand-by staat en even niet wordt gebruikt verder. 


@PeterG mits verbonden met het netwerk zal deze dan ter zijner tijd de update ontvangen.


Hallo, na deze update ondervind ik trillingen in het beeld bij terug kijken opnames, verder kan ik nu bij radio de screensaver niet meer uitzetten, voorheen wel. Ik heb de box wel opnieuw opgestart.

Gr Thommus.


Nu heb ik iets ondervonden het trillen van het beeld had te maken met de toslink verbinding van de box, deze had ik aangezet i.v.m. screensaver van de radio, zo kan je radio luisteren zonder tv maar krijg ik trillingen in het beeld bij opnames terug kijken. Toslink uit hezet en trillingen weg.

Misschien kunnen jullie er iets mee, verder goed bezig TV+team.


Jammer dat HDR automatisch er nog niet in zit.

Want dan kan ik eindelijk ook o.a. Disney+ in 4K kijken.

Nu wordt het beeld bij HDR donkerder en op SDR heb je o.a. op Disney+ geen 4K.

Of is dit een firmware update? 


in

Jammer dat HDR automatisch er nog niet in zit.

Want dan kan ik eindelijk ook o.a. Disney+ in 4K kijken.

Nu wordt het beeld bij HDR donkerder en op SDR heb je o.a. op Disney+ geen 4K.

Of is dit een firmware update? 

firmwareupdate is voor verbeteringen oa voor de apps.

deze update is alleen de tv+ app(zo moet je de tv app van kpn zien. het is een app buiten de android store om

 


in

Jammer dat HDR automatisch er nog niet in zit.

Want dan kan ik eindelijk ook o.a. Disney+ in 4K kijken.

Nu wordt het beeld bij HDR donkerder en op SDR heb je o.a. op Disney+ geen 4K.

Of is dit een firmware update? 

firmwareupdate is voor verbeteringen oa voor de apps.

deze update is alleen de tv+ app(zo moet je de tv app van kpn zien. het is een app buiten de android store om. 

 

 

Dank je @Steffen14 

Ik vroeg mij alleen af of HDR automatisch een app of een firmware update is.

 

Firmware updates zijn eens in de 4 weken.

App’s updates zijn om de 2 weken.

 


Ik denk dat Joop wil weten of de wijziging van HDR automatisch een update van de firmware betreft. Niet of het in deze update zit…. Anyways, dat denk ik zeker. Dat heeft met de instellingen van de box zelf te maken en niet met het tv gedeelte. Dat zou m.i. ook bij de boxen zonder tv abonnement ingebouwd moeten worden en dus via een firmwareupdate?


Dat is inderdaad vreemd @Thommus_01 fijn dat je een oplossing hebt gevonden!