Vraag

TV+ Box beeld staat soms stil of zwart beeld

  • 25 April 2023
  • 6 reacties
  • 103 keer bekeken

Mijn ontvangers hebben de laatste firmware gekregen maar nog steeds issues:

  • 23 april, terugkijken sport samenvattingen: beeld staat soms stil en geluid gaat gewoon door (back to the 80s!)
  • 24 april: ik start de ontvanger en ik hoor wel geluid maar zie geen beeld. Herstarten ontvanger lost het op (maar dat zou niet nodig moeten zijn!)
  • 24 april: terugkijken opnames: na verloop van tijd zwart beeld, terugschakelen naar live uitzending geeft dan geen problemen

Kortom: de nieuwe ontvangers zijn verre van stabiel en geven teveel problemen (beta of zelfs alfa zoals hierboven wordt genoemd). Helaas net afgelopen zaterdag de oude ontvangers terug gestuurd 😩

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Schulie Welkom op het forum. 

Wat jammer om te lezen dat je problemen ervaart met de TV+ ontvanger. 

Hoe is de TV+ ontvanger aangesloten op het modem? Is dit direct met een kabel of zit hier nog iets tussen? 

En bestaan je problemen met terugkijken op dit moment nog? Hier was een storing mee, maar deze zou verholpen moeten zijn. 

Het lijkt voor dit moment beter te zijn al is het nog wel soms zo dat er wel geluid is maar geen beeld. Omschakelen van zender wil het dan wel verhelpen en als laatste strohalm is er dan nog altijd een herstart van de ontvanger.

De boel is aangesloten via een vaste verbinding met daartussen een Gb switch (managed). Op het moment dat het op één ontvanger een issue geeft is er op een andere ontvanger prima TV kijken (bedraad aangesloten via dezelfde ontvanger).

Reputatie 4
Badge +4

De ontvanger staat volgens mij wat ik gelezen heb op het forum op 100MBits/s. Zelf heb ik ze via wifi en werkt alles eigenlijk prima. Mijn advies indien mogelijk zou ik ze direct aansluiten op het modem. Misschien dat je managed switch geen IGMP Snooping ondersteund, wat wel zou moeten.

De ontvangers zijn inderdaad 100Mb, de switch ondersteund tot 1Gb. De poorten waarop aangesloten is hebben IGMP geconfigureerd staan én zitten in een apart VLAN. Zoals al eerder aangegeven, e.e.a. werkt al beter alleen loopt de ontvanger soms ergens op vast (switchen kanaal of herstarten ontvanger lost het dan op voor een tijdje). Mocht IGMP niet geconfigureerd staan dan begint e.e.a. eigenlijk al na een paar minuten ‘vast’. Ik heb verschillende forum artikelen gevonden die wijzen op hetzelfde issue. Dit is overigens sinds ik de nieuwe ontvangers heb (gebaseerd op Android TV), de vorige gaven met dezelfde config nooit issues.

Na de laatste update gaat het beter met het beeld, maar het wel hebben van geluid en geen beeld is op één ontvanger structureel een probleem (na enkele dagen).

De switch ertussen is een Unifi Gb managed switch met IGMP snooping actief. Het feit dat het op twee ontvangers geen probleem is (waarvan één op dezelfde switch en een ander achter een 2e switch) en op één ontvanger wel lijkt te duiden op die ene ontvanger..

Reputatie 7
Badge +15

@Schulie Fijn dat het beter gaat met het beeld. 

Wel vreemd dat de andere problemen nog bestaan. Je geeft aan dat er 2 ontvangers zijn die wel goed werken. 

Heb je een mogelijkheid om een goedwerkende ontvanger om te ruilen met de niet goed werkende ontvanger? 

En te controleren of de problemen zich dan met die ontvanger ook voordoen? Op die manier kunnen we weer een aantal dingen uitsluiten :)