Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.115.6

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.115.6

KPN TV+ Update augustus 2023

KPN TV+ app 1.115.6

 

Zo, de WK freeze is voorbij, tijd voor weer een update :)

 

Wat zit er in?

Dolby bij Terugkijken en opnames!

We hadden onder water al wel Dolby geluid in de unicast stream zitten (zie ook de vorige product update), maar de TV+ Box selecteerde dit nog niet. Per deze update is dat wel het geval. Je hebt dan vanaf deze update ook netjes Dolby geluid (AC3) bij Terugkijken en opnames. Mits je aangesloten apparaten (TV, geluidsapparatuur) dit ondersteunen, natuurlijk :)

 

Verbeteringen in de instellingen

Een aantal van de instellingen waar je als klant graag makkelijk bij wilt komen zit best wel verstopt in het instellingenmenu. Dus zijn we bezig om daar verbetering in te brengen. Met deze update brengen we de opties voor Toegankelijkheid en Geluid naar boven. Ze zijn dan direct in het eerste menu te kiezen. Dit ziet er zo uit:

Toegankelijkheid en Geluid zijn nu in het eerste menu al gelijk te kiezen.

Onder Toegankelijkheid kun je de invoersnelheid van de kanaalnummers aanpassen. Als je merkt dat je al naar kanaal 2 gaat terwijl je eigenlijk 225 wilt intypen, dan kun je hem langzamer zetten. Of juist sneller als je het allemaal te traag vindt gaan :)

In latere updates gaan we het aantal instellingen dat hier te vinden is nog verder uitbreiden.

 

Onder Geluid pas je de audiovertraging aan als je last hebt van lip sync problemen. Je krijgt dan, met beeld zichtbaar en geluid hoorbaar, een balk in beeld om de vertraging in te stellen.

Ook hier gaan we in latere updates meer instellingen rondom geluid toevoegen.

 

Deze beide opties hadden we dus al, maar ze stonden tot nu toe meer verborgen.

De overige opties rondom geluid en toegankelijkheid (zoals, bijvoorbeeld, instellen van stereo of passthrough, talkback etc...) zijn nog op de oude plek te vinden onder de Apparaatinstellingen. Ben je op zoek naar een bepaalde instelling? Check het Kennisbank artikel over de instellingen: 

 

Verder

Geplande serieopnames zonder afleveringen zijn per deze update weer zichtbaar! Maakt het makkelijker ze te annuleren :)

Annuleren van een opname via de gids liep niet altijd even lekker. Dat is nu verholpen.

Navigeren in de gids is verbeterd. Dit verhelpt ook gemelde issues over dat de gids na middernacht niet altijd goed werkt. 

Als je Starten met Live TV aan hebt staan kan het voorkomen dat toch eerst even kort het hoofdscherm of de gids wordt getoond als je de TV+ Box aanzet vanuit Stand-by. Dit is ook verholpen.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 21 augustus
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 23 augustus

Heb je hem na 23 augustus nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 


 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

@Rene Las en @Jasper 

Dat bedoelde ik niet.

Meestal krijg ik ze aan het einde van de middag, dat is geen probleem en is bekend.

 

Wat ik bedoelde is, als je boven in dit forum op updates klikt en daarna op TV+, dan zie je de informatie van deze update niet.

Als je op Updates klikt en op alles, dan zie je de informatie van deze update wel. 


@Rene Las en @Jasper 

Dat bedoelde ik niet.

Meestal krijg ik ze aan het einde van de middag, dat is geen probleem en is bekend.

 

Wat ik bedoelde is, als je boven in dit forum op updates klikt en daarna op TV+, dan zie je de informatie van deze update niet.

Als je op Updates klikt en op alles, dan zie je de informatie van deze update wel. 

 

  • Product Updates
  • Alle producten/diensten dan zie de informatie van deze update.
  • TV+ dan zie je als laatste update 0.21.2, maar deze niet. 1.115.6 niet. 

Straks thuis eens kijken wat deze update brengt. Het lijkt me na toch een behoorlijk forse periode zonder updates erg karig en had meer "verwacht”. Misschien is dit niet reëel om in de vakanties te verwachten, toch mogen nu onderhand de "kinderziektes” er wel eens uit zijn. Ben overigens wel erg blij dat ik de audio issues totaal niet ervaar. Begrijp volkomen dat mensen zich hier zwaar aan irriteren.


Gaat er ooit nog geupdate worden naar Android 12 of hoger?

De ondersteuning voor Android 10 is begin dit jaar gestopt, dus ook geen beveiligsupdates meer. Android 11 is één jaar later geïntroduceerd dus de verwachting is dat de ondersteuning daarvoor volgend jaar stopt. 


JAAAA. Het Dolby Digital 5.1 probleem is opgelost en daardoor ook het enorme volumeverschil met live en terugkijken. Ik ben hier echt heel erg blij mee. Hopelijk wordt binnenkort ook de HDR en de synchronisatie problematiek opgelost en dan ben ik de koning te rijk. 
 

Top gedaan team!!


@Rene Las en @Jasper 

Dat bedoelde ik niet.

Meestal krijg ik ze aan het einde van de middag, dat is geen probleem en is bekend.

 

Wat ik bedoelde is, als je boven in dit forum op updates klikt en daarna op TV+, dan zie je de informatie van deze update niet.

Als je op Updates klikt en op alles, dan zie je de informatie van deze update wel. 

 

  • Product Updates
  • Alle producten/diensten dan zie de informatie van deze update.
  • TV+ dan zie je als laatste update 0.21.2, maar deze niet. 1.115.6 niet. 

Nu wel :)


Update succesvol verwerkt.


Nu nog de keuze of de irritante groene streep weg kan tijdens het zappen.

Dan word ik nog meer blij.


Nu nog de keuze of de irritante groene streep weg kan tijdens het zappen.

Dan word ik nog meer blij.

Zie punt 18 van de Feature Requests KPN TV+.


De Update is bij mij verwerkt.

Maar ik zie echt, geen andere indeling bij de instellingen. 
Daar zou nu toch als eerste Toegankelijkheid te zien zijn.

Begint bij mij nog steeds met Kinderslot.


De Update is bij mij verwerkt.

Maar ik zie echt, geen andere indeling bij de instellingen. 
Daar zou nu toch als eerste Toegankelijkheid te zien zijn.

Begint bij mij nog steeds met Kinderslot.

Volgens mij is dat ook zoals ik het uit dat screenshot in het openingsbericht begrijp.

Links het bovenste gedeelte van die instellingen en rechts het onderste gedeelte.


Dan is er toch niks veranderd, of meen ik dat nu maar?


Dan is er toch niks veranderd, of meen ik dat nu maar?

Toegankelijkheid en Geluid zaten volgens mij alleen onder Apparaat voorkeuren.


Dan is er toch niks veranderd, of meen ik dat nu maar?

Toegankelijkheid en Geluid zaten volgens mij alleen onder Apparaat voorkeuren.

Dat is bij mij nog steeds zo. 
Er is echt niks veranderd.

Misschien dat ik een keer opnieuw moet herstarten?


Dan is er toch niks veranderd, of meen ik dat nu maar?

Toegankelijkheid en Geluid zaten volgens mij alleen onder Apparaat voorkeuren.

Dat is bij mij nog steeds zo. 
Er is echt niks veranderd.

Misschien dat ik een keer opnieuw moet herstarten?

Heb je dan nog geen "Toegankelijkheid" en "Geluid" onder de "KPN instellingen"?


Ik heb opnieuw opgestart en toen was het er opeens wel. 
Dus opgelost!


Inderdaad, vreemd genoeg op RTL 4 terugkijken en blijft het geluid StereoPCM 2.0 en dus weer zachter dan wanneer het origineel 5.1 is. Alleen RTL 4 !! Hoe kan dat nou?


Inderdaad, vreemd genoeg op RTL 4 terugkijken en blijft het geluid StereoPCM 2.0 en dus weer zachter dan wanneer het origineel 5.1 is. Alleen RTL 4 !! Hoe kan dat nou?

RTL 4 is op dit moment nog niet over naar 5.1 bij opnames/terugkijken. Die komt nog. Waarom exact weet ik niet, maar wat je ervaart klopt.


Inderdaad, vreemd genoeg op RTL 4 terugkijken en blijft het geluid StereoPCM 2.0 en dus weer zachter dan wanneer het origineel 5.1 is. Alleen RTL 4 !! Hoe kan dat nou?

RTL 4 is op dit moment nog niet over naar 5.1 bij opnames/terugkijken. Die komt nog. Waarom exact weet ik niet, maar wat je ervaart klopt.

Thanx. Ik wacht het af. 


Inderdaad, vreemd genoeg op RTL 4 terugkijken en blijft het geluid StereoPCM 2.0 en dus weer zachter dan wanneer het origineel 5.1 is. Alleen RTL 4 !! Hoe kan dat nou?

RTL 4 is op dit moment nog niet over naar 5.1 bij opnames/terugkijken. Die komt nog. Waarom exact weet ik niet, maar wat je ervaart klopt.

Vanavond had ik wel 5.1 bij het terugkijken op RTL4. Toeval of gefixed?


Sinds deze update is het aantal meldingen dat de verbinding met de afstandsbediening is verbroken enorm toegenomen 

 

Batterijen zijn vol. Soms hoef ik de ab alleen maar op te pakken om de melding te laten verdwijnen, soms moet ik echt op knoppen drukken

 

Afstand tot tv is ca vier meter


Heb je wellicht andere apparatuur vlak in de buurt staan die het Bluetooth signaal zouden kunnen verstoren? Het klinkt gek en als ik het zou lezen denk ik ook “wat een onzin”, maar denk er eens over na. Wellicht is daar de oorzaak wel te zoeken. 


Inderdaad, vreemd genoeg op RTL 4 terugkijken en blijft het geluid StereoPCM 2.0 en dus weer zachter dan wanneer het origineel 5.1 is. Alleen RTL 4 !! Hoe kan dat nou?

RTL 4 is op dit moment nog niet over naar 5.1 bij opnames/terugkijken. Die komt nog. Waarom exact weet ik niet, maar wat je ervaart klopt.

Vanavond had ik wel 5.1 bij het terugkijken op RTL4. Toeval of gefixed?

Gek, ik antwoord op m’n eigen vraag, maar helaas was dat maar even. Nogmaals ik wacht het af. 


Heb je wellicht andere apparatuur vlak in de buurt staan die het Bluetooth signaal zouden kunnen verstoren? Het klinkt gek en als ik het zou lezen denk ik ook “wat een onzin”, maar denk er eens over na. Wellicht is daar de oorzaak wel te zoeken. 

Alleen een 'Nest' en een bluetooth soundbar van Samsung. Maar die staan er al vanaf het begin.

 

Beiden al wel uitgeschakeld en/of verplaatst gehad, helaas zonder resultaat.

 

Overigens vind ik de suggestie niet gek 👍


Vanavond had ik wel 5.1 bij het terugkijken op RTL4. Toeval of gefixed?

Opnames van gisteravond op RTL4 is hier nu ook Dolby audio. Eergisteren nog niet.
Een programma terugkijken terwijl het nog liep, was al een tijdje met Dolby audio.

We hebben alleen in het on demand gedeelte (waaronder Films/series) nog geen Dolby audio.
Dit is nog een gemis, zeker als je voor films betaald o.a. via Pathé.

Dit staat hopelijk ook nog op de radar?