Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.115.6

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.115.6

KPN TV+ Update augustus 2023

KPN TV+ app 1.115.6

 

Zo, de WK freeze is voorbij, tijd voor weer een update :)

 

Wat zit er in?

Dolby bij Terugkijken en opnames!

We hadden onder water al wel Dolby geluid in de unicast stream zitten (zie ook de vorige product update), maar de TV+ Box selecteerde dit nog niet. Per deze update is dat wel het geval. Je hebt dan vanaf deze update ook netjes Dolby geluid (AC3) bij Terugkijken en opnames. Mits je aangesloten apparaten (TV, geluidsapparatuur) dit ondersteunen, natuurlijk :)

 

Verbeteringen in de instellingen

Een aantal van de instellingen waar je als klant graag makkelijk bij wilt komen zit best wel verstopt in het instellingenmenu. Dus zijn we bezig om daar verbetering in te brengen. Met deze update brengen we de opties voor Toegankelijkheid en Geluid naar boven. Ze zijn dan direct in het eerste menu te kiezen. Dit ziet er zo uit:

Toegankelijkheid en Geluid zijn nu in het eerste menu al gelijk te kiezen.

Onder Toegankelijkheid kun je de invoersnelheid van de kanaalnummers aanpassen. Als je merkt dat je al naar kanaal 2 gaat terwijl je eigenlijk 225 wilt intypen, dan kun je hem langzamer zetten. Of juist sneller als je het allemaal te traag vindt gaan :)

In latere updates gaan we het aantal instellingen dat hier te vinden is nog verder uitbreiden.

 

Onder Geluid pas je de audiovertraging aan als je last hebt van lip sync problemen. Je krijgt dan, met beeld zichtbaar en geluid hoorbaar, een balk in beeld om de vertraging in te stellen.

Ook hier gaan we in latere updates meer instellingen rondom geluid toevoegen.

 

Deze beide opties hadden we dus al, maar ze stonden tot nu toe meer verborgen.

De overige opties rondom geluid en toegankelijkheid (zoals, bijvoorbeeld, instellen van stereo of passthrough, talkback etc...) zijn nog op de oude plek te vinden onder de Apparaatinstellingen. Ben je op zoek naar een bepaalde instelling? Check het Kennisbank artikel over de instellingen: 

 

Verder

Geplande serieopnames zonder afleveringen zijn per deze update weer zichtbaar! Maakt het makkelijker ze te annuleren :)

Annuleren van een opname via de gids liep niet altijd even lekker. Dat is nu verholpen.

Navigeren in de gids is verbeterd. Dit verhelpt ook gemelde issues over dat de gids na middernacht niet altijd goed werkt. 

Als je Starten met Live TV aan hebt staan kan het voorkomen dat toch eerst even kort het hoofdscherm of de gids wordt getoond als je de TV+ Box aanzet vanuit Stand-by. Dit is ook verholpen.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 21 augustus
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 23 augustus

Heb je hem na 23 augustus nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 


 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

leuk maar.. geluidsniveau is dat  aangepast? 

 


Over het algemeen geldt: als het niet genoemd wordt in het startbericht, dan is het niet aangepast.

Er kan af en toe eens iets kleins tussendoor schieten. Maar dingen als aanpassing van geluid zou genoemd worden als we dat gedaan hadden.


Klinkt goed, ben benieuwd.  Hopelijk kan de sync nu ook in de min gezet worden 


Klinkt goed, ben benieuwd.  Hopelijk kan de sync nu ook in de min gezet worden 

Er is niets veranderd aan de audiovertraging zelf. We hebben hem alleen verplaatst qua plek in het instellingen menu. zoals ook aangegeven: 

Deze beide opties hadden we dus al, maar ze stonden tot nu toe meer verborgen. 

 

 

Aanpassing aan de audiovertraging naar min is ook niet mogelijk. Dus als je last hebt van lip sync waarbij audio juist achterloopt in plaats van voor, dan is de audiovertraging helaas geen oplossing voor je.


 

Aanpassing aan de audiovertraging naar min is ook niet mogelijk. Dus als je last hebt van lip sync waarbij audio juist achterloopt in plaats van voor, dan is de audiovertraging helaas geen oplossing voor je.

 

Als beide bestaan, komen ze dan ook beide beschikbaar?

En waarom had bijvoorbeeld de Arris 2952 dit probleem niet?


De Arris was een ander type ontvanger Joop dus dat is lastig vergelijken. Dit probleem is bekend en heeft de aandacht. 


Klinkt goed, ben benieuwd.  Hopelijk kan de sync nu ook in de min gezet worden 

Er is niets veranderd aan de audiovertraging zelf. We hebben hem alleen verplaatst qua plek in het instellingen menu. zoals ook aangegeven: 

Deze beide opties hadden we dus al, maar ze stonden tot nu toe meer verborgen. 

 

 

Aanpassing aan de audiovertraging naar min is ook niet mogelijk. Dus als je last hebt van lip sync waarbij audio juist achterloopt in plaats van voor, dan is de audiovertraging helaas geen oplossing voor je.

Dat is balen want via mijn Nvidia Shield (ook Android) krijg ik beeld en audio wel in sync. Maar op dat apparaat kun je inderdaad ook niet in de min, maar is ook niet nodig gek genoeg.


Voor mij persoonlijk vindt ik de dynamic framerate het belangrijkste!!! Zodat je zonder problemen netflix enz... Kunt kijken ik snap niet dat kpn dat niet als prio oppakt Ziggo heeft dit wel al een hele tijd voor elkaar.


Vandaag heb ik de nieuwe update binnen gekregen. We lezen ‘Dolby bij Terugkijken en opnames!’

Dit klopt inderdaad, echter bij RTL4 kun je alleen terug kijken in het PCM formaat, terwijl live in Dolby wel mogelijk is. De ontvanger heb ik inmiddels opnieuw opgestart, maar da helpt ook niet. Staat er wellicht bij de KPN een instelling (nog) niet goed?

 


Ik wacht het woensdag rustig af. Het zou een welkome update zijn als het allemaal doet wat het moet doen. Ik heb er vertrouwen in.


Kan er bij een volgende update een nummer komen te staan bij de zenders via de minigids?

Ik heb namelijk nog een “domme” Samsung op de logeerkamer met een Google chromecast met afstandsbediening, daar moet ik de kpn app activeren, maar daar staan de nummers er dus wél bij.


"Heb je hem na  juli nog niet "... Dat geldt voor iedereen. 😉😇


Klinkt goed, ben benieuwd.  Hopelijk kan de sync nu ook in de min gezet worden 

Hoop ik ook. Gaat mij steeds meer irriteren. Vanavond viel het geluid  zelfs een aantal maal uit.

Verder is het menu zelf ook zeer irritant. Ik wil naar een zender en dan moet ik eerst weer boven in wat aanklikken. Ik was bijzonder tevreden met de vorige ontvanger. Beeld is nu wel beter.  


Vandaag heb ik de nieuwe update binnen gekregen. We lezen ‘Dolby bij Terugkijken en opnames!’

Dit klopt inderdaad, echter bij RTL4 kun je alleen terug kijken in het PCM formaat, terwijl live in Dolby wel mogelijk is. De ontvanger heb ik inmiddels opnieuw opgestart, maar da helpt ook niet. Staat er wellicht bij de KPN een instelling (nog) niet goed?

Scherp! RTL 4 komt nog.

 

Kan er bij een volgende update een nummer komen te staan bij de zenders via de minigids?

Ik heb namelijk nog een “domme” Samsung op de logeerkamer met een Google chromecast met afstandsbediening, daar moet ik de kpn app activeren, maar daar staan de nummers er dus wél bij.

Deze past denk ik vooral hier. Check of ‘ie daar in de lijst staat. Zo nee, reageer daar even met het verzoek.

 


"Heb je hem na  juli nog niet "... Dat geldt voor iedereen. 😉😇

Gefixt 😁


Kan er bij een volgende update een nummer komen te staan bij de zenders via de minigids?

Ik heb namelijk nog een “domme” Samsung op de logeerkamer met een Google chromecast met afstandsbediening, daar moet ik de kpn app activeren, maar daar staan de nummers er dus wél bij.

Deze past denk ik vooral hier. Check of ‘ie daar in de lijst staat. Zo nee, reageer daar even met het verzoek.

 

 

@RuudDelft, @wjb, de discussie over kanaalnummers in de minigids is off-topic voor deze product update. Helaas kan ik het niet afsplitsen, dus heb ik de berichten verborgen. Het is wel een heel geschikt onderwerp, zoals Paul al aanraadde, om in het feature requests topic over door te praten.


Ik vind het toch kolder dat ik voor iedere zender de lipsync moet regelen. Het irritant. En wat gaat er gebeuren als ik de volgende dag weer tv ga kijken. Begint die poppenkast dan weer opnieuw?


Hi Rene, je hebt dit probleem dus op alle zenders en je moet het dagelijks steeds opnieuw instellen? Zo ja, zou je dan een eigen topic willen aanmaken over dit probleem? 


Nog het ging toch over lipsync. Ook de update toch?  Dan zit ik goed. Wacht de update af morgen b


@Rene Las is echt niet de enige. Even 5 seconden pauzeren dan kom je op de unicast stream en dat heeft geen lip sync issues. Hier regelmatig op npo, rtl, en de sport zenders van Eurosport, espn, Ziggo Sport. 

Vele topics al over te vinden. 

En ook hier:

 


Er verandert nog niets met betrekking tot het lip sync probleem. Alleen de bestaande instellingen worden makkelijker geplaatst in het menu.


Dat snap ik, ik ging in deze situatie uit dat het gaat om regulier tv kijken dat dit dan ook dagelijks gebeurt, vandaar mijn vraag. 


Als ik bij updates op tv+ klikt, zie ik deze update informatie niet.

Kan dat kloppen?


Bij mij komt deze altijd in de middag. 


Dat kan inderdaad, het kan zijn dat de update bij jou iets later komt. Als je 'm morgen nog niet hebt kan je de update zelf uitvoeren, zoals in het startbericht staat:

Heb je hem na 23 augustus nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates