Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.120.3

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.120.3

KPN TV+ Update september 2023 #2

KPN TV+ app 1.120.3

 

Wat zit er in?

 

Herinneringen

Op de iTV-ontvangers kon je herinneringen instellen in de Gids, zodat je een live programma niet kon missen. N.a.v. klantfeedback is dit nu ook op TV+ beschikbaar. Druk op de OK-knop op een toekomstig programma in de Gids en kies voor Zet herinnering aan, of houd de OK-knop ingedrukt in de Gids en kies voor Zet herinnering aan.

 

Sorteren favoriete apps

Een groot voordeel van TV+ is de grote hoeveelheid apps die je kunt gebruiken. Je kon al apps aanmerken als favoriet. Waardoor deze ook in een tegelrij op het hoofdscherm verschijnen. Maar, je kon deze rij nog niet sorteren. Deze functie is nu toegevoegd, zodat je zelf kan bepalen welke apps vooraan staan bij de favoriete apps.

 

Verbetering ondertiteling

We hadden het al bij live tv, nu ook bij pauzeren, Terugkijken en Opnames: bij ondertiteling gebruiken we meerdere kleuren voor verschillende sprekers.

 

Nieuwe screensaver

Als je een tijdje in het menu bent, maar verder niets doet, gaat het scherm automatisch naar een Google screensaver. Je kunt nu een KPN Screensaver selecteren, waarin mooie schilderijen worden getoond van het Rijksmuseum. Tevens staat de actuele tijd en het weer (op de locatie van de klant) vermeld.

 

Hulpsectie : geluid

In eerdere updates zijn belangrijke instellingen voor geluid makkelijker bereikbaar gemaakt. In deze update is er een nieuwe Hulpsectie (?-icoon) gemaakt om stap-voor-stap te proberen de geluidsproblemen op te lossen. Deze sectie wordt de komende tijd verder uitgebreid met hulp bij problemen en tips en tricks.

 

 

 

Goed om te weten:

Ook is de AppleTV app beschikbaar via de Google Play Store vanaf september (is eigenlijk geen onderdeel van deze update, maar wel weer een mooie toevoeging).

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 18 september
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 21 september

Heb je hem na 21 september nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 
 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Betreft de nieuwe functie: Sorteren favoriete apps

Ik kan deze nergens vinden, iemand een idee waar je dat kan instellen?

APPS knop indrukken

EN dan kan je de APPS die er staat sorteren als je de OK knop ingedrukt houd

 


Ik zie hier de update nog niet dus kan nog niet testen


Heb je de update al wel, @huistijger? Die komt vandaag voor iedereen pas namelijk. Dus wacht het rustig even af.


Heb je de update al wel, @huistijger? Die komt vandaag voor iedereen pas namelijk. Dus wacht het rustig even af.

Ja die had ik gisteravond al.
Maar zal even proberen wat @MennoG78  schrijft.


Heb je de update al wel, @huistijger? Die komt vandaag voor iedereen pas namelijk. Dus wacht het rustig even af.

Wel raar dat dit weer niet synchroon loopt Paul als huijstijger hem gisteravond kreeg.


Nee sorry @Paul_  ik heb nog 1.118.2
Omdat ik het envelopje bovenin zag i.p.v. het klokje dacht ik dat de update al binnen was.
Mijn fout.


complimenten voor deze update,

 

de eersre keer is mijn hdmi niet in de war geraakt. via het vraagteken audio instellen ging makkelijk. passthrough momenteel geen lipsync problemen.

deze update is een goede update. fijn om de favorieten te kunnen sorteren. 


complimenten voor deze update,

 

de eersre keer is mijn hdmi niet in de war geraakt. via het vraagteken audio instellen ging makkelijk. passthrough momenteel geen lipsync problemen.

deze update is een goede update. fijn om de favorieten te kunnen sorteren. 

correctie: hdmi cec is niet in de war geraakt


Update binnen en meteen favorieten aangepast.

Viel me alleen op dat KPN de volgorde al had aangepast app wat normaal achteraan stond.

Stond nu opeens bijna voorin.


De update is inderdaad nu beschikbaar.

 

Excuus ik merk dat KPN tegenwoordig een ander beleid aanhoud.

Normaal was het altijd maandag voor selectie en woensdag de rest.

Maar ze wijken nu weer af hiervan @Shyrin_ @Erik_  is hier een reden voor dat het opeens deze dagen reeks is?

Om hier nog even op terug te komen en om de volgende keer de vraag te voorkomen😉:

De extra dag is inderdaad zodat we meer tijd hebben om te analyseren. En vanaf binnenkort zit er een week tussen. Dus puur zodat er meer ruimte is om alles in de gaten te houden en of alles gaat volgens plan.


De update is inderdaad nu beschikbaar.

 

Excuus ik merk dat KPN tegenwoordig een ander beleid aanhoud.

Normaal was het altijd maandag voor selectie en woensdag de rest.

Maar ze wijken nu weer af hiervan @Shyrin_ @Erik_  is hier een reden voor dat het opeens deze dagen reeks is?

Om hier nog even op terug te komen en om de volgende keer de vraag te voorkomen😉:

De extra dag is inderdaad zodat we meer tijd hebben om te analyseren. En vanaf binnenkort zit er een week tussen. Dus puur zodat er meer ruimte is om alles in de gaten te houden en of alles gaat volgens plan.

Gaan jullie dan ook keer de gebruikers random kiezen ;)

Nu is het veelal (eigenlijk altijd zoals in Amersfoort werd bevestigd door het team) dezelfde groep.


Het werkt allemaal weer mooi.
Eén opmerking nog, kan de ondertiteling ook op dezelfde manier ingesteld wordt als de ondertiteling van de opnames e.d.?
Ik heb de ondertiteling kleiner gezet, maar bij live-TV is het nog steeds erg groot.


De update is inderdaad nu beschikbaar.

 

Excuus ik merk dat KPN tegenwoordig een ander beleid aanhoud.

Normaal was het altijd maandag voor selectie en woensdag de rest.

Maar ze wijken nu weer af hiervan @Shyrin_ @Erik_  is hier een reden voor dat het opeens deze dagen reeks is?

Om hier nog even op terug te komen en om de volgende keer de vraag te voorkomen😉:

De extra dag is inderdaad zodat we meer tijd hebben om te analyseren. En vanaf binnenkort zit er een week tussen. Dus puur zodat er meer ruimte is om alles in de gaten te houden en of alles gaat volgens plan.

Gaan jullie dan ook keer de gebruikers random kiezen ;)

Nu is het veelal (eigenlijk altijd zoals in Amersfoort werd bevestigd door het team) dezelfde groep.

Het is willekeurige groep, maar wel dezelfde. Of dat gaat veranderen in de toekomst weet ik niet.

 

Het werkt allemaal weer mooi.
Eén opmerking nog, kan de ondertiteling ook op dezelfde manier ingesteld wordt als de ondertiteling van de opnames e.d.?
Ik heb de ondertiteling kleiner gezet, maar bij live-TV is het nog steeds erg groot.

In release 0.23 is de standaard grootte van de ondertiteling van live tv ongeveer gelijk aan opnames en Terugkijken. Er wordt nog gewerkt om voor live tv de grootte van ondertitels afhankelijk te maken van de Android instellingen.


Een kleinigheidje, maar bij mij werkte de installatie procedure niet helemaal goed, denk ik. Er schoof rechtsboven een melding een melding in beeld (bij live TV) dat er een nieuwe update was. In het menu stond een 1 bij het envelopje, met hetzelfde bericht. Ik kon daar aanklikken om te herstarten om de update te installeren, dat heb ik gedaan. TV+ box ging herstarten en… kwam terug zonder de update te hebben uitgevoerd. Daarna nogmaals via de geavanceerde settings laten zoeken en dat ging wel goed.

 

In het topic over de vorige update heb ik hier op de valreep nog wat vragen/bevindingen gemaakt over Dolby geluidsproblemen, maar het lijkt erop dat dat topic verlaten is. Zou daar nog een moderator naar willen kijken?


@RozeOlifant

Na opnieuw opstarten, staat de update erop.

 

Voor Dolby, anderen vragen, kan je beter een nieuwe eigen topic maken in KPN TV😉


Deze update heeft o.a. te maken met een verbetering ondertiteling. Helaas is er naar mijn idee zeker geen sprake van een verbetering. Alles even op een rijtje.

De instellingsmogelijkheden voor ondertiteling werken nog steeds alleen als de unicast weergave aan staat. In multicast (beter beeld) krijg je alleen maar hele grote letters en dit is niet in te stellen.

Na deze update is de ondertiteling is verschillende kleuren. Voorheen was de weergave alleen in een kleur. Verschillende kleuren kijkt zeer onrustig.  Het zou fijn zijn om de mogelijkheid voor 1 kleur of meerdere kleuren zelf in te kunnen stellen.

Voor de update kon ik ook de achtergrond van de tekst zelf instellen. Wel of geen achtergrond, de kleur en de doorzichtigheid. Deze instelling is nu niet meer mogelijk. Ik krijg nu standaard een zwarte achtergrond en ook nog eens 100% ondoorzichtig.

Tot slot zie ik dat de teksten ook nog steeds “dansen” op het scherm. Meestal onderaan maar ook wel in het midden en bovenaan het beeld.

In het algemeen ben ik best tevreden met kpn+ maar die ondertiteling, waar ik van afhankelijk ben, moet echt heel veel beter. Ik hoop dat dit bij KPN de nodige aandacht krijgt.


Als ik met P+ en P- van zender verander krijg ik iedere keer de melding "wil je de video stoppen en naar live TV gaan?" En dit bij iedere zender als ik aan t zappen ben.


Na deze update is de ondertiteling is verschillende kleuren. Voorheen was de weergave alleen in een kleur. Verschillende kleuren kijkt zeer onrustig.  Het zou fijn zijn om de mogelijkheid voor 1 kleur of meerdere kleuren zelf in te kunnen stellen.

Deze heb ik opgenomen in de feature requests KPN TV+ (punt 62). 

 

Voor de update kon ik ook de achtergrond van de tekst zelf instellen. Wel of geen achtergrond, de kleur en de doorzichtigheid. Deze instelling is nu niet meer mogelijk. Ik krijg nu standaard een zwarte achtergrond en ook nog eens 100% ondoorzichtig.

Dat is mijns inziens rampzalig.

 

Tot slot zie ik dat de teksten ook nog steeds “dansen” op het scherm. Meestal onderaan maar ook wel in het midden en bovenaan het beeld.

Wie zoiets bedacht heeft? 😖


Wellicht stomme vraag maar zetten jullie ondertiteling op aan?

zijn dat speciale zenders neem aan dat het niet de ondertiteling is van films of programma's

 


Hoera, AppleTV-app op de TV-box!

 

Nu nog de KPN-App voor de Apple-TV en KPN is helemaal bij wat Apple betreft...


Update succesvol geïnstalleerd.

 


Ik heb nu sinds deze update als ik aan het zappen ben constant de melding :

video stippen

wil je de video stoppen en naar live tv gaan?

ja, ga door

nee, ga terug naar video

 

echter zit ik gewoon live tv te kijken en geen video of terugkijken ofzo?

 

dit gebeurd echt elke keer als ik van zender wissel

meer mensen hier last van?


@RozeOlifant

Na opnieuw opstarten, staat de update erop.

@joop2011 Bij mij dus niet… Zoals ik zei, TV+ box ging herstarten en daarna stond nog steeds de oude versie erop. Was snel opgelost met de handmatige update functie, maar kan op een bugje in het installatie proces duiden.


Ik heb nu na de Update, opeens in het menu Chromecast Built-in staan.

Dat is toch geen onderdeel van deze Update?
Wat betekent het precies, en hoe komt het zo opeens in mijn menu te staan.

 

 


Ik heb nu sinds deze update als ik aan het zappen ben constant de melding :

wil je de video stoppen en naar live tv gaan?

ja, ga door

nee, ga terug naar video

echter zit ik gewoon live tv te kijken en geen video of terugkijken ofzo?

dit gebeurd echt elke keer als ik van zender wissel

@ECMSmits Dat is een bekend probleem en er wordt aan gewerkt. Je kunt voor de zekerheid de TV+ Box even van de stroom afhalen voor 2 minuten en hem daarna weer aansluiten. 
Als dat niet werkt dan is het even afwachten tot we dit opgelost hebben.
Edit: Correctie info om 17:35

 

Ik heb nu na de Update, opeens in het menu Chromecast Built-in staan.

Dat is toch geen onderdeel van deze Update?
Wat betekent het precies, en hoe komt het zo opeens in mijn menu te staan.

@Lenie54 Die Chromecast Built in hoort er inderdaad al in te zitten. De Chromecast zorgt ervoor dat je allemaal apps vanuit je telefoon (of tablet) naar je TV+ Box toe kunt casten. 🙂
Hier kun je meer lezen over het casten naar de ingebouwde Chromecast op de TV+ Box.