Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.122.3

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.122.3

KPN TV+ Update oktober 2023 #1

KPN TV+ app 1.122.3

 

Wat zit er in?

De Hulp-sectie is geïntroduceerd in de vorige update. Deze geeft nu hulp bij problemen met Geluid.

Met deze update is de opzet flexibeler gemaakt, waardoor we meer tegels en teksten kunnen toevoegen zonder dat er een software update nodig is.

Dit betekent dat we na de uitrol van 1.122.3 diverse secties gaan toevoegen, zoals tips en tricks, en veelgestelde vragen.

13-10: De hulp sectie is nu uitgebreid met tips voor je afstandsbediening, en tips voor het aansluiten van apparatuur

 

Verder

🔹 Bug fix: spoelen vanuit Terugkijken naar Live punt: zorgen dat dan ook echt naar live moment gesprongen wordt. Dit gebeurde niet altijd.

🔹 Bug fix: voorkomen crash bij snel navigeren in de Gids

🔹 Bug fix: voorkomen van een melding ‘wil je terug naar live tv’ bij zappen (tijdens live kijken) met P+ en P-

🔹 Nog wat kleinere bugfixes.

 

Meer goed nieuws:


De HD-kwaliteit van live tv bij de eerste 10 kanalen is al enige tijd geleden verbeterd door de bitrate te verhogen naar 14 Mbit/s. 

Voor specifiek sportuitzendingen op de eerste 10 zenders en de ESPN- en Ziggo Sport kanalen geldt nu dat Terugkijken en opnames ook in de hogere kwaliteit te kijken zijn. 

We hopen natuurlijk dat in de toekomst ook -naast sport- alle andere soorten content in de hoge 14Mbit/s kwaliteit te zien zijn. Of dat nu live en uitgesteld is.

Om in de hoogste kwaliteit te kunnen kijken moet je wel de volgende instelling aan hebben staan. Instellingen → Informatie → Video mode:
 

*Deze wijziging is eigenlijk geen onderdeel van deze update, maar wel weer een mooie toevoeging

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 2 oktober
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 9 oktober

Heb je hem na 9 oktober nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 

Opmerking: vanaf deze update zal er meer tijd worden genomen (1 week) tussen preselectie en verdere uitrol. 
Update 11-10-2023: aanpassing versie nummer naar 1.122.3 i.vm. kleine hotfix
 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Vooral die betere kwaliteit (14 Mbit/s) bij sportuitzendingen ben ik erg blij om.
Kan haast niet wachten.

 


Mooi allemaal. Ik heb overigens m.b.t. updates een andere opmerking. Ik word ‘overspoeld’ met updates. Fijn dat ze komen, maar heb ik de ene nog niet laten installeren (rood belletje) staat de andere meteen al weer klaar. En dat gaat continu zo. Ik zie dan geen verschil in versienummers van de updates onder het 'tandwieltje’. Lijkt wel of de updates dan in een soort van ‘loop’ terecht zijn gekomen. Normaliter installeer ik meteen updates, ik laat ze nu maar gaan en zie wel wat de ontvanger gaat doen. Het is niet meer bij te houden. Tot zover even deze melding. Misschien hebben anderen hier ook ‘last’ van.


De updates komen nu om de twee weken @ElbersHJ en je hoeft ze niet op te halen, ze worden automatisch geÏnstalleerd.


Die melding is precies dat: een melding dat er een nieuwe versie is. Als het goed is wordt de update automatisch in de achtergrond geïnstalleerd. En de updates zijn nu ongeveer elke 2 weken. Dat is in mijn optiek niet echt overspoelen, temeer omdat er nog behoorlijk wat bugs, problemen of verbeteringen door te voeren zijn. Fijn dat dat eindelijk op gang is gekomen.


Dank huistijger. Dat weet ik, maar ik heb ze elke dag en de hele dag achter elkaar. Ik negeer ze want het is niet te doen om deze continu te installeren. Ik wacht gewoon af wat de ontvanger doet. Maar vandaar dat ik de melding maakte 🙂. Ik heb zes ontvangers, dus je snapt wel dat je dan ietwat ‘dol’ ervan kan worden.


Mooi allemaal. Ik heb overigens m.b.t. updates een andere opmerking. Ik word ‘overspoeld’ met updates. Fijn dat ze komen, maar heb ik de ene nog niet laten installeren (rood belletje) staat de andere meteen al weer klaar. En dat gaat continu zo. Ik zie dan geen verschil in versienummers van de updates onder het 'tandwieltje’. Lijkt wel of de updates dan in een soort van ‘loop’ terecht zijn gekomen. Normaliter installeer ik meteen updates, ik laat ze nu maar gaan en zie wel wat de ontvanger gaat doen. Het is niet meer bij te houden. Tot zover even deze melding. Misschien hebben anderen hier ook ‘last’ van.

Ik hoop dat KPN via de ontvanger ook de inhoud van de updates gaat publiceren. Voor de gemiddelde consument is het prettig om te weten wat de update toevoegt of problemen het oplost. Niet iedereen weet de weg naar het forum te vinden.


Vooral die betere kwaliteit (14 Mbit/s) bij sportuitzendingen ben ik erg blij om.
Kan haast niet wachten.

 

Een sportuitzending is nou typisch iets dat ik vooral live kijk. Neemt niet weg dat de richting om meer content met hoge bitrate weer te geven natuurlijk fantastisch nieuws is.

Voor de mensen die wel graag sport terugkijken is deze update mooi. Een hogere bitrate is echt een wereld van verschil op een grotere televisie en zeker bij sport leent het beeld zich voor een betere kwaliteit.


Erg blij met de update. Maar waarom gebeurt dit, bij ons, tijdens het kijken naar een b.v. spannende film ?

En mijn tweede vraag waarom loopt de beelden en de gesproken tekst bij de eerder opgenomen programma's niet synchroon. Wie instellingen lukt het niet.

Groet Jim 


De HD-kwaliteit van live tv bij de eerste 10 kanalen is al enige tijd geleden verbeterd door de bitrate te verhogen naar 14 Mbit/s. 

Voor specifiek sportuitzendingen op de eerste 10 zenders en de ESPN- en Ziggo Sport kanalen geldt nu dat Terugkijken en opnames ook in de hogere kwaliteit te kijken zijn. 

Wat staat dit raar, Paul.

Zijn de live kanalen van ESPN en Ziggo Sport dan niet in de hoge 14,2 Mb/s kwaliteit….


De HD-kwaliteit van live tv bij de eerste 10 kanalen is al enige tijd geleden verbeterd door de bitrate te verhogen naar 14 Mbit/s. 

Voor specifiek sportuitzendingen op de eerste 10 zenders en de ESPN- en Ziggo Sport kanalen geldt nu dat Terugkijken en opnames ook in de hogere kwaliteit te kijken zijn. 

Wat staat dit raar, Paul.

Zijn de live kanalen van ESPN en Ziggo Sport dan niet in de hoge 14,2 Mb/s kwaliteit….

Ik heb het vermoeden dat er bedoeld wordt dat dergelijke opnames in de oorspronkelijke bitrate beschikbaar zullen komen en dat is wat anders dan dat ze allemaal met een bitrate van 14,2Mbps.


Hier word ik ontzettend blij van met deze update de tv Hapert nogal veel problemen😁


Top KPN.. Na de update van een simpele app, geen tv meer... Alleen bij opstarten heb ik nog een tv kanaal. Gids is niet beschikbaar (leeg) en 'Nu op tv' geeft aan 'Geen programma's'. "op dit moment worden er geen programma's uitgezonden op zenders die binnen uw pakket vallen". Voor de update werkte alles nog. 3x herstart zonder resultaat.... 


Dat is niet goed natuurlijk. 😞 Herstart helpt dus niet. Werkt het na een reset nog niet, wil je dan een eigen topic aanmaken, dan kunnen wij daar verder zoeken naar de oplossing. 


Top KPN.. Na de update van een simpele app, geen tv meer... Alleen bij opstarten heb ik nog een tv kanaal. Gids is niet beschikbaar (leeg) en 'Nu op tv' geeft aan 'Geen programma's'. "op dit moment worden er geen programma's uitgezonden op zenders die binnen uw pakket vallen". Voor de update werkte alles nog. 3x herstart zonder resultaat.... 

Nu een foutcode kbx-apk-1009.je bent niet aangesloten op een KPN netwerk. Dat is uiteraard wel het geval. Router ook al een keer gereset. 


Dit staat los van de update waar dit topic overgaat, @Raver099 .

Als je even een eigen topic aanmaakt onder kpn tv heb ik een vraag voor je.


Probleem is opgelost en toch een 'gebruikersfout'. *hand in eigen boezem* De reboot zorgde voor een herstart en automatische connectie van een vpn app die ik ooit kennelijk eens geïnstalleerd had. Derhalve herkende de kpn+ app, zoals de melding aangaf de kpn verbinding niet meer. Opgelost, vpn app in de prullenbak.


Ik heb ook na een installatie update 

Weer een nieuwe update meerdere keren achter elkaar .de herstart werkt niet automatisch. 

Moet nu de stekker eruit trekken ,en weer zelf een herstart maken.

ElbersHJ


Ik heb ook na een installatie update 

Weer een nieuwe update meerdere keren achter elkaar .de herstart werkt niet automatisch. 

Moet nu de stekker eruit trekken ,en weer zelf een herstart maken.

ElbersHJ

Werkt de powerknop (van de kpn box zelf) ingedrukt houden en kiezen voor herstart niet? Als je steeds meldingen blijft krijgen, lijkt het me dat de update zelf niet goed verloopt? Je kan wel zien in het info menu dat de laatste versie nog niet de in dit topic genoemde versie is?


Ik heb hem vandaag ook gekregen, geen enkel probleem met installeren update


Enig idee hoe ik deze update eerder krijg? Ben wel klaar met die foutmelding bij het zappen. Kan nog geen 2 zenders omhoog/omlaag en de boel loopt vast. Dan duurt 9 oktober nog best lang😥


Enig idee hoe ik deze update eerder krijg? Ben wel klaar met die foutmelding bij het zappen. Kan nog geen 2 zenders omhoog/omlaag en de boel loopt vast. Dan duurt 9 oktober nog best lang😥

Helaas niet je kan hem niet forceren.

Gelukkig heb ik die bug niet die jij ervaart (had er dan ook wel klaar mee geweest)


De HD-kwaliteit van live tv bij de eerste 10 kanalen is al enige tijd geleden verbeterd door de bitrate te verhogen naar 14 Mbit/s. 

Voor specifiek sportuitzendingen op de eerste 10 zenders en de ESPN- en Ziggo Sport kanalen geldt nu dat Terugkijken en opnames ook in de hogere kwaliteit te kijken zijn. 

Wat staat dit raar, Paul.

Zijn de live kanalen van ESPN en Ziggo Sport dan niet in de hoge 14,2 Mb/s kwaliteit….

Ik heb het vermoeden dat er bedoeld wordt dat dergelijke opnames in de oorspronkelijke bitrate beschikbaar zullen komen en dat is wat anders dan dat ze allemaal met een bitrate van 14,2Mbps.

Zo las ik het in eerste instantie ook maar de zin die erop volgt wekt toch de suggestie dat voor sport de hoge bitrate actief is. Al had ik zelf het gevoel dat ESPN ook al in een vrij hoge bitrate werd doorgegeven. Wellicht kan een moderator hier nog wat duidelijkheid over geven.


Ik heb hem vandaag ook gekregen, geen enkel probleem met installeren update

Ook hier is de update zonder problemen binnengekomen.


De HD-kwaliteit van live tv bij de eerste 10 kanalen is al enige tijd geleden verbeterd door de bitrate te verhogen naar 14 Mbit/s. 

Voor specifiek sportuitzendingen op de eerste 10 zenders en de ESPN- en Ziggo Sport kanalen geldt nu dat Terugkijken en opnames ook in de hogere kwaliteit te kijken zijn. 

Wat staat dit raar, Paul.

Zijn de live kanalen van ESPN en Ziggo Sport dan niet in de hoge 14,2 Mb/s kwaliteit….

Ik heb het vermoeden dat er bedoeld wordt dat dergelijke opnames in de oorspronkelijke bitrate beschikbaar zullen komen en dat is wat anders dan dat ze allemaal met een bitrate van 14,2Mbps.

Zo las ik het in eerste instantie ook maar de zin die erop volgt wekt toch de suggestie dat voor sport de hoge bitrate actief is. Al had ik zelf het gevoel dat ESPN ook al in een vrij hoge bitrate werd doorgegeven. Wellicht kan een moderator hier nog wat duidelijkheid over geven.

kanaal 14 (ook ESPN) niet hoor die komt niet verder dan 8 mbit


Ik ben ook erg benieuwd of de ESPN kanalen van 221 tm 223 nu worden of al werden weergegeven in 14,2 mb.

ik heb de update al weer binnen.