Updates

TV Ontvanger: Update naar HTML 5.170.203

Categorie: Interactieve TV
TV Ontvanger: Update naar HTML 5.170.203

Interactieve TV Update juli 2023

HTML 5.170.203

 

Wat zit er in?

Zoals eerder aangekondigd stoppen we vanaf 1 juli met de ondersteuning van de Motorola VIP 1853 tv ontvanger: 

De klanten met deze ontvangers worden hierover geïnformeerd. Maar, ervaring leert ons dat er altijd mensen blijven die dat niet lezen of ontvangen. Daarom gaan we uiteindelijk ook meldteksten op de tv ontvanger laten zien bij mensen die niet tijdig hun ontvanger omwisselen.

Als, op een bepaalde tijd na deze melding, de ontvanger nog steeds in gebruik is, stopt deze met werken. 

Deze update maakt het mogelijk voor ons om die meldteksten te kunnen tonen.

 

 

Verder nog een kleine verandering voor de 5202 ontvangers. Bij deze ontvangers is, na deze update, ook de softwareversie van de afstandsbediening in te zien.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Testgroep: 11 en 13 juli
  • Uitrol: 18 juli en 2 augustus (de geplande groep op 20 juli is on hold gezet en later alsnog gedaan)

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

 

Nuttig om te weten: HTML versus NMC

De software van de tv ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De NMC is degene met het versienummer dat begint met 8. De HTML begint met 5. 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig. 

Daarnaast is er de DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

 

Ik weet niet of er een verband zit tussen dit bericht en de updates van mijn interactieve tv. Sinds gisteren 18.00 uur ongeveer, is mijn tv continue aan het updaten of ermee bezig. Niet compleet, want dan blijft ie hangen op 80%  en komt er de foutcode f563. Dan haal ik de stekkers er weer uit, wacht een tijdje en dan begint het van voor af aan. En dan vraagt ie weer om een update. Of er begint een update, die wordt afgerond en een uur later begint ie weer met updaten. Lichtelijk frustrerend.  Maar ik denk graag in oplossingen... hoe kan ik dit oplossen!


Ik weet niet of er een verband zit tussen dit bericht en de updates van mijn interactieve tv. Sinds gisteren 18.00 uur ongeveer, is mijn tv continue aan het updaten of ermee bezig. Niet compleet, want dan blijft ie hangen op 80%  en komt er de foutcode f563. Dan haal ik de stekkers er weer uit, wacht een tijdje en dan begint het van voor af aan. En dan vraagt ie weer om een update. Of er begint een update, die wordt afgerond en een uur later begint ie weer met updaten. Lichtelijk frustrerend.  Maar ik denk graag in oplossingen... hoe kan ik dit oplossen!

 

Ik hoorde net dat een collega dit probleem ook heeft en met hem meer mensen, landelijke storing?


@Gertined @Supernovasx  Dat lijkt inderdaad om een grootschalige storing te gaan. Zie daarvoor ook dit topic: 

 


Hier hetzelfde probleem. Update komt tot 80p. Daarna loopt het vast. Herhaalde pogingen, geen succes. Storing dus, denk ik.


@StevOi Dat klopt inderdaad helaas. Zie ook het topic wat ik eerder stuurde: 

 


Update ook gekregen en nu reageert de ontvanger aanzienlijk trager dan voorheen. Ook moet ik nu vaak meerdere keren op de afstandsbediening drukken voordat hij reageert. 

Erg vervelend.

Meer mensen die daar last van hebben? En is er iets aan te doen?


Update ook gekregen en nu reageert de ontvanger aanzienlijk trager dan voorheen. Ook moet ik nu vaak meerdere keren op de afstandsbediening drukken voordat hij reageert. 

Erg vervelend.

Meer mensen die daar last van hebben? En is er iets aan te doen?

Bij mij hielp het om de tv ontvanger opnieuw op te starten. 


Update ook gekregen en nu reageert de ontvanger aanzienlijk trager dan voorheen. Ook moet ik nu vaak meerdere keren op de afstandsbediening drukken voordat hij reageert. 

Erg vervelend.

Meer mensen die daar last van hebben? En is er iets aan te doen?

Bij mij hielp het om de tv ontvanger opnieuw op te starten. 

MenkoAkker, probeer dit inderdaad eerst. 


Deze update is wederom bij mij niet binnen.

Omruiling heeft niks geholpen. 
 

Er is een case aangemaakt, het kon niet gepusht worden naar mij TV boxen.


Hij is binnen, bedankt moderators….


Ik kom bevestigen dat deze uitrol nu compleet is. De uitrol stond gepland voor 18 en 20 juli. Alleen is die 20 juli groep on hold gezet in verband met storing die we rond dat moment ervaarden. Die groep is in de nacht van 2 op 3 augustus alsnog gedaan. 

Ik vermoed dat jij eigenlijk in die laatste groep hoorde, Meedenkertje. En dat je de update daarom nog niet had. Maar, hoe het uiteindelijk ook gefixt is, je hebt hem binnen nu, da's het belangrijkste :)


Wanneer gaan jullie Hd kanalen verplaatsen naar 1, 2, 3.

 

Blijkbaar heeft Android Tv boxen prioriteit in plaats van oude boxen.

 


Wanneer gaan jullie Hd kanalen verplaatsen naar 1, 2, 3.

 

Blijkbaar heeft Android Tv boxen prioriteit in plaats van oude boxen.

 

Hoi @Meedenkertje26, ik wil je aanraden om hier een eigen topic over aan te maken! 


Wordt er momenteel een andere interactieve tv update uitgerold of krijg ik deze update nu net pas?


Net even gekeken en ik zit op:

HTML 5.170.203

NMC 8.3.167_1.dev

DBL 7.12.3

Rbl 3.0.18

Hardware VIP5202

Was waarschijnlijk een NMC update want de tv ontvanger moest downloaden en herstarten


Ik heb ook net een NMC update gekregen en ik zit ook op:

HTML 5.170.203

NMC 8.3.167_1.dev

DBL 7.12.3

Rbl 3.0.18

Hardware VIP5202

Duurde nogal lang en daarna moest de tv ontvanger herstarten


Hallo allemaal! Er is inderdaad net een nieuwe update uitgerold:

  

Hoe oplettend zijn jullie?! Haha! Ik heb het gedubbelcheckt bij het TV team: zij vertellen mij dat de inhoud van de software gelijk gebleven is. Daarom ook geen product update!
 

 


Hallo allemaal! Er is inderdaad net een nieuwe update uitgerold:

  

Hoe oplettend zijn jullie?! Haha! Ik heb het gedubbelcheckt bij het TV team: zij vertellen mij dat de inhoud van de software gelijk gebleven is. Daarom ook geen product update!
 

 

@Marcia_  jij noemt het een ‘update’.  Maar Shyrin zegt dat de inhoud hetzelfde is gebleven. 

Ik snap het ff niet meer. Het komt wat onlogisch over, zeg maar.


De inhoud van de software is gelijk gebleven inderdaad, maar het heeft wel een ander versienummer gekregen, Dat bedoelde Marcia 😉


De inhoud van de software is gelijk gebleven inderdaad, maar het heeft wel een ander versienummer gekregen, Dat bedoelde Marcia 😉

@Jasper Uiteraard snapte ik wat Marcia bedoelde. Daarom mijn opmerking hierboven die ontstond uit verbazing:

Ik snap het ff niet meer. Het komt wat onlogisch over, zeg maar.

Oftewel: KPN zet een update op de tv-ontvangers waarvan de inhoud hetzelfde is, maar het versienummer (beetje) anders is. Gelukkig ben ik niet de enige die deze logica niet snapt, zie het door Marcia genoemde topic.

@PeterG @cornelis48 @j3roentje 

 


En voor het toevoegen van .dev is dus een update tijd van zo'n DRIE EN TWINTIG minuten nodig.

Allemaal heel raar.

@Katana321 @cornelis48 @j3roentje 


Hallo allemaal! Er is inderdaad net een nieuwe update uitgerold:

  

Hoe oplettend zijn jullie?! Haha! Ik heb het gedubbelcheckt bij het TV team: zij vertellen mij dat de inhoud van de software gelijk gebleven is. Daarom ook geen product update!
 

 

@Marcia_  jij noemt het een ‘update’.  Maar Shyrin zegt dat de inhoud hetzelfde is gebleven. 

Ik snap het ff niet meer. Het komt wat onlogisch over, zeg maar.

Ongeloofwaardig, waarom is KPN hier niet open en eerlijk over... Zal vast een reden hebben toch?