Beantwoord

Software update Arris VIP2952 ondanks geen aankondiging

  • 27 October 2023
  • 26 reacties
  • 677 keer bekeken

bij product updates. 

Ik zie daar geen recente update voor de Arris VIP2952 aangekondigd. 

Toch is de 2952 al een 20 minuten bezig.

Ging spontaan nadat ie uit eco was opgestart. Speelde 2 minuten en toen begon ie.

00:55

 

Hij lijkt van NMC 8.3.167_1 naar 8.3.167_1.dev gegaan…

01:09

REACTIE VAN UIT TEAM (30 OKTOBER 2023)

Vanwege de landelijke storing van vorige week zaterdag wilde we voor afgelopen weekend uit voorzorg alle tv-ontvangers een herstart geven. Dat gaat het gemakkelijkst met uitrollen ‘nieuwe’ software. Omdat we geen geschikte nieuwe versie voorhanden hebben, hebben we de naam even aangepast, waardoor de tv-ontvangers denken dat er een nieuwe versie klaarstaat. De tv-ontvangers gaan vervolgens herstarten en de zogenaamd ‘nieuwe’ software downloaden. 

Mogelijk gaan we komende week(en) weer terug naar de vorige naamgeving. Alleen dat staat nog niet vast.

Reactie.

icon

Beste antwoord door TijtheMan 30 October 2023, 10:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Bijzonder, 8.3.167_1 is ons laatste software welke up-to-date is en er is ook nog geen nieuwe aangekondigd. Intern gebruiken we geen .dev als versienummer…

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen dat is ook op de decoder Arris 4k 5202.gebeurt.vreemd maar als werk perfect 

Reputatie 7
Badge +16

Hoe oplettend zijn jullie?! Haha! Ik heb het gedubbelcheckt bij het TV team: zij vertellen mij dat de inhoud van de software gelijk gebleven is. Daarom ook geen product update!
 

… vreemd maar als werk perfect 


En dit is natuurlijk het allerbelangrijkste! 😊

 

Reputatie 5
Badge +5

Waarom dan wel deze "update"? Er zal toch vast een achterliggende reden hiervoor zijn. 

Reputatie 7
Badge +16

Ongetwijfeld maar bij ons niet bekend en aangezien de inhoud van de software gelijk is gebleven lijkt mij dat meer als voldoende informatie!

lijkt mij dat meer als voldoende informatie!

Als ik dat ook vond had ik dit topic niet gemaakt 🤔

Waarom is het .dev geworden? Dat is toch wat anders.

Mijn zxv8001 moest vervangen worden door een vip5202 een week of 3 geleden. Ging in het begin prima maar de laatste week diverse hick ups. Een keer een herstart gedaan maar hielp niet echt. Vandaag een frisse restart gedaan en inderdaad nu ook een .dev versie. Werkt wel goed tot nu toe. Die oude zxv8001 is toch wel een erg goed apparaat geweest. Werkte allemaal net iets vlotter (en probleemlozer?) dan de vip5202. Nu nog even wachten totdat die kpn tv+ echt goed werkt…

Reputatie 7
Badge +8

Hier (voor de VIP5202) ook een tweede ‘software-update’ vandaag.
 

Ergens een storing? Vanmorgen kwam er melding dat er een software-update beschikbaar was. Na installatie heb ik niet gecontroleerd welke versie geïnstalleerd was. 

Drie kwartier geleden kom ik thuis, en zie wéér een software-update. Even gekeken en hier ook versie 8.3.167_1.dev.

Straks even de tweede ontvanger aanslingeren en eens zien of die ook een update naar een niet gebruikt versienummer krijgt 😂

Reputatie 2

En ik maar eerst het idee krijgen dat ik het gedroomd had of zo... Kreeg bij mijn bericht hierover eerst de reactie dat er geen update is geweest en er niets verandert is. Ik ben dus toch niet de enige! 

Reputatie 2

Tot mijn vreugde ontdek ik toch net een fantastische verbetering! Prime Video bleef zowaar niet meer hangen! Ik hoop zo dat dit blijvend is, tot nu toe keek ik uit nood altijd via de app en mijn Chromecast. 

Reputatie 7
Badge +8

De ontvanger in de slaapkamer is ook geüpdatet naar NMC-versie 8.3.167_1.dev.

Reputatie 1

Ik kreeg vanavond ook NMC-versie 8.3.167_1.dev op de VIP 2952. 

Reputatie 2

De Arcadyan heeft ook deze update gekregen! En wat schetst mijn verbazing? Ook hier werkt Prime ineens prima!

Ik was een tijdje terug van de Arcadyan HMB2260 naar de Arris VIP2952 gegaan. Dat had het probleem op moeten lossen maar dat deed het helaas niet. Nu hebben ze allebei ineens deze update-uit-het-niets-gekregen-die-volgens-KPN-niet-bestaat en tada: probleem opgelost bij beide ontvangers! 🥳

De wonderen zijn de wereld nog niet uit... 

Reputatie 1

Dat is best bijzonder: ik kreeg gisteren tijdens het kijken een melding dat er een update was. Die had ik weggeklikt want ik zat midden in een film. 
Nu kijk ik en zie ik dat ik wel nmc versie 8.3.167_1.dev heb. Was de update dan al geïnstalleerd en kreeg ik alleen een melding omdat mijn ontvanger herstart moest worden? Zou ik op zich prima vinden als dat zo is.

 

Ander puntje is dat er gezegd wordt dat er niks veranderd is, behalve de naam van de versie. Dat vind ik (als IT-er) vrij ongeloofwaardig: je gaat je klanten niet onnodig lastig vallen met meldingen en herstarten om alleen maar een versienummer aan te passen. Lijkt mij dat er dus wel wat gewijzigd is (zie ook de reacties omtrent een beter werkende Prime) maar dat de release notes nog niet vrijgegeven zijn…

Reputatie 5
Badge +5

Ander puntje is dat er gezegd wordt dat er niks veranderd is, behalve de naam van de versie. Dat vind ik (als IT-er) vrij ongeloofwaardig. 

Of er zit iets in de update wat ze gewoon niet willen vertellen, waarvan ze liever niet hebben dat de klant heet weet. 

KPN is wel vaker niet open en transparant. 

Reputatie 7
Badge +7

Of er zit iets in de update wat ze gewoon niet willen vertellen, waarvan ze liever niet hebben dat de klant heet weet. 

---

En het zou voor mij geen enkel probleem zijn als ze dat gewoon hier aangeven. Ik zou daar alle begrip voor hebben. Nu is het idd vaag en vreemd.

Ik vond het ook heel vervelend. Was net radio luisteren via koptelefoon in andere ruimte. Daardoor ook de waarschuwing in beeld gemist. Ineens stil op de koptelefoon. Blijkt met update bezig. Gelukkig nog andere mogelijkheden voor de radio anders had ik mooi bijna het hele tweede halve uur gemist.

Reputatie 1

Als ik het goed heb zal KPN in een ontwikkelcyclus voor een nieuwe firmware deze op beperkte schaal uitrollen onder klanten.  Daarnaast is de helpdesk erop verdacht dat random klanten een test firmware kunnen hebben. Correct me if I’m wrong.

Reputatie 7
Badge +8

Onderstaande kreeg ik door vanuit het betreffende team:

 

Vanwege de landelijke storing van vorige week zaterdag wilde we voor afgelopen weekend uit voorzorg alle tv-ontvangers een herstart geven. Dat gaat het gemakkelijkst met uitrollen ‘nieuwe’ software. Omdat we geen geschikte nieuwe versie voorhanden hebben, hebben we de naam even aangepast, waardoor de tv-ontvangers denken dat er een nieuwe versie klaarstaat. De tv-ontvangers gaan vervolgens herstarten en de zogenaamd ‘nieuwe’ software downloaden. 

Mogelijk gaan we komende week(en) weer terug naar de vorige naamgeving. Alleen dat staat nog niet vast.

Storing zaterdag 21-10 ? Heb ik gemist dan.

Mogelijk gaan we komende week(en) weer terug naar de vorige naamgeving.

Dan laat ik 'm nog maar even op gewoon stand-by in plaats van eco.

Reputatie 7
Badge +16

 

Storing zaterdag 21-10 ? Heb ik gemist dan.


Ik denk het? Het ging om deze storing.

  

Ander puntje is dat er gezegd wordt dat er niks veranderd is, behalve de naam van de versie. Dat vind ik (als IT-er) vrij ongeloofwaardig: je gaat je klanten niet onnodig lastig vallen met meldingen en herstarten om alleen maar een versienummer aan te passen. Lijkt mij dat er dus wel wat gewijzigd is (zie ook de reacties omtrent een beter werkende Prime) maar dat de release notes nog niet vrijgegeven zijn…

 

Of er zit iets in de update wat ze gewoon niet willen vertellen, waarvan ze liever niet hebben dat de klant heet weet. 

KPN is wel vaker niet open en transparant. 

 

Of er zit iets in de update wat ze gewoon niet willen vertellen, waarvan ze liever niet hebben dat de klant heet weet. 

---

En het zou voor mij geen enkel probleem zijn als ze dat gewoon hier aangeven. Ik zou daar alle begrip voor hebben. Nu is het idd vaag en vreemd.


Op basis van het topic van PeterG, is er navraag gedaan, dit was de terugkoppeling en deze is direct met jullie gedeeld.
Als Forumteam zijn wij er om jullie zo goed mogelijk te helpen en eerlijk met jullie te communiceren.

Vervolgvragen prima en snap ik helemaal; de insinuaties en opmerkingen die ik lees niet. Deze passen totaal niet bij onze werkwijze en de waarden die voor ons als team belangrijk zijn. Bovendien schiet niemand met het vertellen van onwaarheden wat op. 

Heel erg bedankt voor het delen van deze extra uitleg, @TijtheMan, wij hebben deze inmiddels ook doorgekregen van het TV team. 

Reputatie 5
Badge +5

Dit kun je voorkomen door zulke dingen vooraf vooraf goed te communiceren en uit te leggen. 


Admin edit: quote verwijderd i.v.m. leesbaarheid

Reputatie 7
Badge +8

Dit kun je voorkomen door zulke dingen vooraf vooraf goed te communiceren en uit te leggen. 

 

@j3roentje,

Helemaal eens dat een duidelijkere communicatie vooraf dit had kunnen voorkomen. Op persoonlijke noot was ik ook verbaasd.

Andere kant van dezelfde medaille is wel dat vragen naar verduidelijking (en wachten op antwoord) in plaats van een dergelijke stelling innemen een evenredig resultaat oplevert.

Reputatie 5
Badge +5

Dit kun je voorkomen door zulke dingen vooraf vooraf goed te communiceren en uit te leggen. 

 

@j3roentje,

Helemaal eens dat een duidelijkere communicatie vooraf dit had kunnen voorkomen. Op persoonlijke noot was ik ook verbaasd.

Andere kant van dezelfde medaille is wel dat vragen naar verduidelijking (en wachten op antwoord) in plaats van een dergelijke stelling innemen een evenredig resultaat oplevert.

Probleem is dat er toch vaak geen, onduidelijke of vage antwoorden komen op bepaalde vragen/problemen. Dan creëer je wel een bepaalde sfeer als bedrijf zijnde. 

Reputatie 7
Badge +8

Probleem is dat er toch vaak geen, onduidelijke of vage antwoorden komen op bepaalde vragen/problemen. Dan creëer je wel een bepaalde sfeer als bedrijf zijnde. 

 

Was mijn antwoord vaag en/of onduidelijk? Of heb ik bijgedragen aan een andere sfeer dan eerder geschetst in de ingenomen stelling?

Daarnaast is het natuurlijk ook een stukje verwachting. Wanneer het antwoord daar niet aan voldoet, dan kun je je afvragen of het antwoord niet ok is, of de verwachting wellicht bijgesteld moet worden.

Ook geen onbelangrijk aspect is dat niet alles over 1 kam geschoren dient te worden. Verschillende mensen, verschillende reacties. Al met al een lastig onderwerp om als zodanig te behandelen op (in dit geval) het forum.