Updates

TV ontvanger: Update naar NMC 8.3.159_1

Categorie: Interactieve TV
TV ontvanger: Update naar NMC 8.3.159_1

Interactieve TV Update februari/maart 2023

NMC 8.3.159_1

 

Wat zit er in?

Vorig jaar hebben we verschillende nieuwe apps geïntroduceerd op de tv ontvangers. We zien dat deze apps ook veel gebruikt worden. Alleen zijn er bij een aantal van deze wat klachten over de stabiliteit.

Het gaat dan over de rode Videoland app, NPO Start en Xite. Bij langer gebruik van deze apps kan de app vastlopen. Of de hele ontvanger wordt traag. Dit zien we voornamelijk op de HMB2260 en de VIP2952. 

In deze update worden deze problemen sterk verminderd. 

 

Daarnaast zie je, bij het starten van HBO Max nu een opstartafbeelding in plaats van dat het alleen een zwart scherm is. Dat maakt net even wat duidelijker dat er wel iets gebeurt als je hem opstart.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Testgroep: 14 en 21 februari
  • Uitrol: 28 februari, 2 en 7 maart

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

 

Nuttig om te weten: HTML versus NMC

De software van de tv ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De NMC is degene met het versienummer dat begint met 8. De HTML begint met 5. 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig. 

Daarnaast is er de DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

 

Software-update. Hoe moet dat?


Software-update. Hoe moet dat?

Dat gaat automatisch.

 


Gaat niet automatisch. Heel hinderlijk verschijnt in beeld:  Er is een nieuwe software-update beschikbaar voor uw TV  Selecteer "Details weergeven " met de afstandsbediening van uw TV.


Goedemorgen beste verwoerd.dat heb ik ook gehad. Dat is de update van u tv zelf. Dat gebeurt als u tv op internet is aangesloten.🙂


Het is geregeld. 


Het wordt zo langzamerhand een beetje vervelend, maar weer geen update met nieuwe functionaliteiten zoals een fatsoenlijke en snelle eco-stand, volledige HDMI-CEC ondersteuning of HD glas op 1.


Gaat niet automatisch. Heel hinderlijk verschijnt in beeld:  Er is een nieuwe software-update beschikbaar voor uw TV  Selecteer "Details weergeven " met de afstandsbediening van uw TV.

 

@Verwoerd welke KPN tv ontvanger heb je?

Of zet je hem 's nachts uit?

Bij ons, tot nu toe, altijd automatisch. 😉


Ik zet de decoder 's nachts tegenwoordig uit en dan komt de update 's avonds tijdens ergens gedurende prime time. Ik geloof dat ik hem ook wel eens tussen 17:00 en 18:00 heb gezien.


Ik zet de decoder 's nachts tegenwoordig uit en dan komt de update 's avonds tijdens ergens gedurende prime time. Ik geloof dat ik hem ook wel eens tussen 17:00 en 18:00 heb gezien.

 

Wij zetten hem nooit uit en dan komt hij gewoon 's nachts binnen.


Gaat deze update ook app ellende op de 5202 oplossen? 


Gaat deze update ook app ellende op de 5202 oplossen? 

Iemand een antwoord hierop? 


Wat is je vraag precies, @j3roentje? Je kunt in het startbericht lezen wat er in deze update zit.


Wat is je vraag precies, @j3roentje? Je kunt in het startbericht lezen wat er in deze update zit.

Er staat dat het vastlopen en traag worden bij het gebruik van de apps vooral vooorkomt op de HMB2260 en de VIP2952.

De 5202 heeft hetzelfde probleem. Is het met deze update ook een verbetering op de 5202?

 

Komt er ook nog een definitieve oplossing voor deze, toch wel vervelende problemen?

 

Is KPN überhaupt nog actief bezig met verbeteringen op de oudere ontvangers of stopt dit nu de TV+ box er is? 


Wat is je vraag precies, @j3roentje? Je kunt in het startbericht lezen wat er in deze update zit.

Er staat dat het vastlopen en traag worden bij het gebruik van de apps vooral vooorkomt op de HMB2260 en de VIP2952.

De 5202 heeft hetzelfde probleem. Is het met deze update ook een verbetering op de 5202?

 

Komt er ook nog een definitieve oplossing voor deze, toch wel vervelende problemen?

 

Is KPN überhaupt nog actief bezig met verbeteringen op de oudere ontvangers of stopt dit nu de TV+ box er is? 

Dat klopt ook voor de 5202. We blijven voorlopig ook aan deze ontvangers werken, er zijn nog veel klanten die ze gebruiken. Ik ben heel benieuwd hoe je de update zult ervaren! 


Is hierbij ook een verbetering in de HD glas zenders 651 enz. Ook deze lopen stotterend. Ik vermoed een probleem in de buffering. Begint nl pas na een paar minuten. 


Update staat erop, helaas geen verbetering. 


ook hier nog steeds uitdagingen. zowel NPO start als HD Glas. haperend beeld en geluid.

Tja. wordt vermoedelijk tijd voor een andere provider.


Zijn de kastjes, dus de hardware, niet de beperkende factor? Goedkoop, weinig geheugen?

Als ik nu Videoland heb gekeken en wil daarna iets kijken op Netflix of Prime heb ik pech. Moet dan wel een kwartier wachten tot een app weer werkt. 


Update vanmorgen geïnstalleerd, duurde weer ellendig lang om de software te downloaden aangezien wij de eco-stand gebruiken. (Verbeteringen ook niet gemerkt, aangezien wij geen apps op de TV ontvangers gebruiken, daar hebben we tenslotte een AppleTV voor)


Update vanmorgen geïnstalleerd, duurde weer ellendig lang om de software te downloaden aangezien wij de eco-stand gebruiken. (Verbeteringen ook niet gemerkt, aangezien wij geen apps op de TV ontvangers gebruiken, daar hebben we tenslotte een AppleTV voor)

Ik neem aan dat je deze update al veel langer had en dat je eigenlijk in het onderstaande topic had willen reageren.

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.93.1 | KPN Community


Update vanmorgen geïnstalleerd, duurde weer ellendig lang om de software te downloaden aangezien wij de eco-stand gebruiken. (Verbeteringen ook niet gemerkt, aangezien wij geen apps op de TV ontvangers gebruiken, daar hebben we tenslotte een AppleTV voor)

Ik neem aan dat je deze update al veel langer had en dat je eigenlijk in het onderstaande topic had willen reageren.

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.93.1 | KPN Community

Zeker niet, aangezien ik geen TV+ heb :)


Bij de andere ontvanger maar gekozen voor uitstellen en via het menu de software “opnieuw” geïnstalleerd. Downloaden gaat dan wel gewoon snel.