Beantwoord

Lege verpakking bezorgd; KPN verwijst naar Post NL

  • 6 November 2021
  • 51 reacties
  • 1187 keer bekeken

Reputatie 2

Ik ben een zakelijke klant met een nieuwe medewerkster die op afstand werk. Zij had een slecht werkend tijdelijk toestel (batterijduur 2 uur) en onvoldoende data en belminuten. Op 2 oktober jl heb in de winkel een iphone 13 pro besteld en haar abonnement aangepast. Het nieuwe abonnement zou direct ingaan en het toestel zou de week daarop bezorgd worden. KPN komt haar afspraken niet na en helpt niet.  Medewerkster is nu al ruim vijf weken heel slecht bereikbaar en kan haar werkzaamheden hierdoor niet uitvoeren. Dit kost mij handen vol met geld. 

Het abonnement is niet aangepast
Het abonnement wordt maar niet aangepast waardoor zij te weinig data en belminuten heeft. Ik heb hierover wekelijks met KPN gebeld. Iedere keer compenseren “gratis data” en excuses; maar het abonnement is nog steeds niet aangepast naar de onbeperkte bundel. 

Inmiddels ben ik ten einde raad en zou liever naar een andere provider gaan. Blijkbaar wil KPN mij geen duurder abonnement verkopen.

Toestel is niet bezorgd
Gisteren was het eindelijk zover: ik zou het nieuwe toestel krijgen. Helaas was ik niet thuis dus is deze afgegeven bij de plaatselijke boekhandel. Toen ik het pakketje daar vandaag ophaalde was deze opvallend licht (306 gram). Thuis bleek waarom: een lege doos geleverd.

KPN gebeld dat ik een ander toestel wil. Ik wacht al vijf weken! Het antwoord is dat ik contact moet opnemen met Post NL. Post NL zegt dat ik het (lege) doosje moet terugsturen naar KPN. Het staat immers niet vast dat het toestel bij Post NL is verdwenen. KPN zegt dat ik het doosje moet houden verwijst weer terug naar Post NL. Post NL verwijst naar… je raad het al.

Als klap op de vuurpijl stelde de dame van KPN dat Post NL ons een nieuw toestel zou gaan leveren. Natuurlijk…. 

Vijf weken na ons bezoek aan de KPN winkel heb ik dus nog helemaal niets. Geen toestel en geen abonnement. En KPN biedt geen enkele oplossing voor beide problemen. 

Buitengewoon frustrerend. 

Er is mij niet uitgelegd hoe ik ‘een onderzoek’ bij Post NL moet starten. In andere forum berichten lees ik dat KPN normaliter bij Post NL een onderzoek laat starten. Ik lees ook dat ik 30 dagen zou moeten wachten tot afronding van het onderzoek. Dat lijkt mij volstrekt onnodig. Ik wil gewoon nu eindelijk mijn nieuwe toestel en aangepast abonnement.

Als het onderzoek onverhoopt alsnog het andere toestel oplevert dat ben ik desnoods bereid om ook deze af te nemen.

Als dit allemaal niet kan dan wil/moet ik de boel nu annuleren en stap ik over naar een andere provider. 

 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 2 December 2021, 16:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

51 reacties

Badge +19

Klinkt niet best. Dit is het forum voor Particulieren.  De medewerkers kunnen niets van jou vinden. Het beste kan je dit op het zakelijke forum plaatsen.

Reputatie 2

Klinkt niet best. Dit is het forum voor Particulieren.  De medewerkers kunnen niets van jou vinden. Het beste kan je dit op het zakelijke forum plaatsen.

Dank je wel voor jouw reactie. Het abonnement is volgens mij nog particulier dus dit zou de juiste plek moeten zijn.

Desalniettemin goed idee om het ook op een zakelijk forum te plaatsen.

Reputatie 7
Badge +24

Was de doos open? Toen ik een paar weken geleden m'n toestel geleverd kreeg, toen was bij mij de doos open. Maar mijn toestel was kennelijk niet duur genoeg, dus ze hebben hem netjes in de doos laten zitten.

Het is ook wel de schuld van KPN. Want het was maar een slap vod van een doos. Want hij was niet gescheurd ofzo. Op 1 van de hoeken was die gelijmd, en dat was gewoon los. 

Ik snap eigenlijk niet waarom je voor een medewerker een toestel koopt van meer dan 1000 euro. Maar dat zal vast aan mij liggen.

Reputatie 2

Nee de doos was helemaal dicht. En het doosje met de telefoon ook (maar die was niet meer geseald). 

De arbeidsmarkt is op dit moment nogal overspannen en als een iphone 13 helpt om iemand over de streep te trekken ben ik blij. Maar als deze iphone vervolgens niet wordt bezorgd… :rage:

Reputatie 7
Badge +17

Hi @jmkj. Het is inderdaad zo dat een onderzoek in dit geval via PostNL gaat. Op het moment dat het pakket is aangenomen kan zo'n onderzoek iets langer duren. Het is trouwens wel zo dat ik dat onderzoek voor je in gang kan zetten als die niet al is gedaan in het telefonische contact. Als je dat wilt zou ik je willen vragen het klantnummer van het mobiele abonnement en de Track & Trace code die je hebt gekregen in je profiel te vermelden en hier te laten weten als je dat gedaan hebt. Dan kan ik het onderzoek gelijk voor je starten.

Reputatie 2

Beste Bram,

Dank je wel voor jouw bericht. Ik heb de gevraagde gegevens in mijn profiel geplaatst. Heel graag dat jij het onderzoek start.

Het is prima dat het onderzoek nog even duurt, maar ik wil nu zo snel mogelijk een nieuwe telefoon. Ik heb hier al veel te lang op moeten wachten en kan mij verdere vertraging niet veroorloven. Als het oorspronkelijke toestel alsnog wordt gevonden dan neem ik die ook wel af. Een leentoestel zou ook prima zijn.



 

Reputatie 2

NB Ik heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie. Ik verneem graag hoe dit afgehandeld zal worden en hoe KPN ervoor gaat zorgen dat ik op een zo kort mogelijke termijn over een telefoon kan beschikken. 

Reputatie 7
Badge +17

@jmkj het onderzoek is gestart. Zodra ik hiervan hoor zal ik het uiteraard laten weten. Wat betreft een tijdelijk toestel, daar kan ik helaas niet bij helpen. Is het wellicht een mogelijkheid tijdelijk een (reserve) toestel van iemand te lenen? Je zou ook kunnen overwegen een goedkoop toestel te kunnen kopen als het alleen om bellen gaat. 

Reputatie 2

dank je wel.


Maar waarom moet ik wachten tot afronding onderzoek voordat er een nieuwe telefoon geleverd kan worden? Dat kan nu toch al in gang gezet worden. Desnoods betaal ik dan twee keer totdat het onderzoek is afgerond.

Ik wacht al bijna anderhalve maand op dit toestel. Het zou fijn zijn als KPN zich iets flexibeler en meedenkend opstelt.

Reputatie 7
Badge +24

KPN gaat echt zomaar geen 2de toestel opsturen voordat zo'n onderzoek afgerond is. Zeker niet 1tje van 1000 euro. Dat kun je denk ik wel vergeten.

Bedenk u dat u misschien ook zelf het toestel achterover gedrukt zou kunnen hebben. Dat u zegt dat het toestel niet in de doos zat, maar dat het er in werkelijkheid wel in zat. 

KPN heeft tijd nodig om dat te onderzoeken. Ook samen met PostNL.

Reputatie 7

KPN gaat echt zomaar geen 2de toestel opsturen voordat zo'n onderzoek afgerond is. Zeker niet 1tje van 1000 euro. Dat kun je denk ik wel vergeten.

Desnoods betaal ik dan twee keer totdat het onderzoek is afgerond.

 

Reputatie 2

KPN gaat echt zomaar geen 2de toestel opsturen voordat zo'n onderzoek afgerond is. Zeker niet 1tje van 1000 euro. Dat kun je denk ik wel vergeten.

Bedenk u dat u misschien ook zelf het toestel achterover gedrukt zou kunnen hebben. Dat u zegt dat het toestel niet in de doos zat, maar dat het er in werkelijkheid wel in zat. 

KPN heeft tijd nodig om dat te onderzoeken. Ook samen met PostNL.

Daarom bied ik ook aan om het tweede toestel te betalen totdat het onderzoek is afgerond. Ik heb deze telefoon nodig en het tijdelijk kopen van een ander goedkoop toestel is niet erg duurzaam.

Bovendien duurde het ook voor deze ongelukkige ontwikkeling al vier weken langer dan afgesproken in de winkel. Als we dit hadden geweten dan hadden we een andere kleur genomen die op dat moment nog wel op voorraad was. Nog los van al het gedoe met het abonnement. 

Dus nee: ik vind het helemaal geen vreemde gedachte dat KPN ons hierin tegemoet komt. Zeker niet als ik aanbied om voor het tweede toestel te betalen tot afronding van het onderzoek. 

 

Reputatie 7
Badge +17

@jmkj alle toestellen die we in de verkoop hebben zijn ook daadwerkelijk voor verkoop. Op het moment dat we je een toestel uitleveren, zelfs als we dat doen op een manier waarbij je eerst het volledige bedrag aan ons zou betalen, is het toestel na het lenen niet meer te verkopen. Dit is dus niet iets dat we voor je kunnen doen. Ik wil je graag helpen bij het in handen krijgen van de telefoon en je kan er altijd vanuit gaan dat als ik een manier weet om je tegemoet te komen daarin dat ik daar naar zal handelen. 

Reputatie 2

Beste Bram

Dat begrijp ik en daarom zeg ik: verkoop mij een ander toestel en lever deze direct aan mij uit. Mocht het andere toestel alsnog terecht komen dan neem ik er dus twee van jullie af. Mocht het andere toestel niet terecht komen dan is de vervanging al aan mij uitgeleverd en krijg ik mijn geld voor het tweede toestel terug. Zo moeilijk hoeft dit toch niet te zijn?

Martijn

 

Reputatie 2

Beste Bram

Het probleem is hier nog niet opgelost. Ook geen enkel zicht op een nieuwe telefoon en/of een planning. Inmiddels bijna twee maanden terug toestel besteld en nog steeds niets ontvangen. 

Hoe lang gaat dit nog duren? En wat gebeurd er daarna? Moet ik dan weer anderhalve maand wachten totdat er een toestel wordt geleverd? Want dan heeft de levering van dit toestel een totale doorlooptijd van meer dan vier maanden. Ik geloof toch dat je het met mij eens moet zijn dat dit niet de bedoeling kan zijn.

Ik verneem graag van KPN. 

Martijn

Reputatie 2

Ik begrijp de houding van KPN niet: Wettelijk (!) is de KPN verantwoordelijk voor de (wijze van) bezorging. Als die bezorging niet goed is gegaan, dan is het volledig de verantwoordelijkheid van KPN en dient zij de klant alsnog tevreden te stellen, ongeacht enig bevinden van welk onderzoek dan ook.

De particuliere klant is niet gediend of geholpen met een onderzoek of de uitslag daarvan; dat is slechts tussen KPN en Post NL.

 

KPN dient zich dan ook zonder uitzondering en zonder uitstel te houden aan de overeenkomst.

 

Reputatie 2

Ik begrijp de houding van KPN niet: Wettelijk (!) is de KPN verantwoordelijk voor de (wijze van) bezorging. Als die bezorging niet goed is gegaan, dan is het volledig de verantwoordelijkheid van KPN en dient zij de klant alsnog tevreden te stellen, ongeacht enig bevinden van welk onderzoek dan ook.

De particuliere klant is niet gediend of geholpen met een onderzoek of de uitslag daarvan; dat is slechts tussen KPN en Post NL.

 

KPN dient zich dan ook zonder uitzondering en zonder uitstel te houden aan de overeenkomst.

 

Dank je wel voor je input Arco. Helemaal mee eens!

Maar ik ben zelfs bereid om een afwijking te maken in het voordeel van KPN (ik koop een extra telefoon die ik ook afneem als de andere wordt gevonden) zodat dit sneller afgerond kan worden. 

Reputatie 2

Ik begrijp de houding van KPN niet: Wettelijk (!) is de KPN verantwoordelijk voor de (wijze van) bezorging. Als die bezorging niet goed is gegaan, dan is het volledig de verantwoordelijkheid van KPN en dient zij de klant alsnog tevreden te stellen, ongeacht enig bevinden van welk onderzoek dan ook.

De particuliere klant is niet gediend of geholpen met een onderzoek of de uitslag daarvan; dat is slechts tussen KPN en Post NL.

 

KPN dient zich dan ook zonder uitzondering en zonder uitstel te houden aan de overeenkomst.

 

Dank je wel voor je input Arco. Helemaal mee eens!

Maar ik ben zelfs bereid om een afwijking te maken in het voordeel van KPN (ik koop een extra telefoon die ik ook afneem als de andere wordt gevonden) zodat dit sneller afgerond kan worden. 

Wauw. En zelfs zulke klanten wil KPN niet. Wonderlijk. Kan je dan niet beter ‘gewoon’ een nieuw abonnement nemen? Of gewoon een los toestel bij een betere zaak aanschaffen?

Reputatie 7
Badge +17

@jmkj ik heb ondertussen bevestiging gekregen dat het onderzoek door PostNL in behandeling is genomen. Daarna mag dit proces maximaal 30 dagen duren. Ik snap de gevoelens die je erbij hebt. Je had immers de telefoon al een tijd in handen willen hebben. Echter is dit hoe het proces hoort te lopen. Op het moment dat er iets is met de levering dan moet dat onderzocht worden door de partij die het toestel voor ons levert. Dit is PostNL. Vooral als (zo'n duur) toestel door iemand ontvreemd is dan willen we dat zorgvuldig onderzoeken. Dit kost gewoon wat extra tijd.  

Reputatie 2

Bram,

Laat mij dan een nieuw toestel kopen en dan krijg ik het geld daarvan terug nadat het onderzoek is afgerond. Hoe moeilijk is dat nou? 

Anders wil ik de volledige koop ontbinden: er is immers niets geleverd. Dan koop ik het toestel wel elders en sluit ik ook mijn abonnement elders af. Ik ben nu wel klaar met jullie eigenlijk.

Martijn

Lastig lezen en begrijpen, maar jij hebt maar 1 fout gemaakt waardoor beide niet kan, een handtekening gezet voor ontvangst, dus nu moet uitgezocht worden waar dat toestel is ontvreemd, je kan wel zelf een toestel kopen, maar vergoeden zal hem nooit worden.

Reputatie 2

Ik heb getekend voor ontvangst van een ogenschijnlijk ongeopende doos. Pas daarna gezien dat product er niet in zit. 

Sowieso is het koop op afstand dus kan ik koop ontbinden.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik heb getekend voor ontvangst van een ogenschijnlijk ongeopende doos. Pas daarna gezien dat product er niet in zit. 

Sowieso is het koop op afstand dus kan ik koop ontbinden.

 

 

 

 

 

 

 

 

Binnen 14 dagen

Ik heb getekend voor ontvangst van een ogenschijnlijk ongeopende doos. Pas daarna gezien dat product er niet in zit. 

Sowieso is het koop op afstand dus kan ik koop ontbinden.

 

 

 

 

 

 

 

 

Binnen 14 dagen

En zal je die telefoon moeten terug sturen, en die heb je niet, toch, dus blijft het wachten op de uitkomst van PostNL, het contract kun je wel ontbinden, maar de Apple mag je vooralsnog betalen, die handtekening nekt je voor de 100%.

En Post blijft lastig, je moet eerst tekenen voordat je hem mag openen.

Hoi Allemaal,

Best wel veel geld z'n Apple +/- 1159 euro.
Voor dat geld zou ik ook eerst willen weten hoe de vork in de steel zit.

Gelukkig loop ik dat risico nooit, dat ik een telefoon verspeel met bestellen.
Ik koop hem gewoon bij een retailer, reken af als ik hem in mijn handen heb.
En maak ter plekke de doos open.

Nogmaals best wel veel geld voor  over de post.

Ik persoonlijk zou een pakje met die geldwaarde niet versturen nog ontvangen.
25,00 zou kunnen, dat is overzichtelijk.