Beantwoord

Lege verpakking bezorgd; KPN verwijst naar Post NL

  • 6 November 2021
  • 51 reacties
  • 1187 keer bekeken

Reputatie 2

Ik ben een zakelijke klant met een nieuwe medewerkster die op afstand werk. Zij had een slecht werkend tijdelijk toestel (batterijduur 2 uur) en onvoldoende data en belminuten. Op 2 oktober jl heb in de winkel een iphone 13 pro besteld en haar abonnement aangepast. Het nieuwe abonnement zou direct ingaan en het toestel zou de week daarop bezorgd worden. KPN komt haar afspraken niet na en helpt niet.  Medewerkster is nu al ruim vijf weken heel slecht bereikbaar en kan haar werkzaamheden hierdoor niet uitvoeren. Dit kost mij handen vol met geld. 

Het abonnement is niet aangepast
Het abonnement wordt maar niet aangepast waardoor zij te weinig data en belminuten heeft. Ik heb hierover wekelijks met KPN gebeld. Iedere keer compenseren “gratis data” en excuses; maar het abonnement is nog steeds niet aangepast naar de onbeperkte bundel. 

Inmiddels ben ik ten einde raad en zou liever naar een andere provider gaan. Blijkbaar wil KPN mij geen duurder abonnement verkopen.

Toestel is niet bezorgd
Gisteren was het eindelijk zover: ik zou het nieuwe toestel krijgen. Helaas was ik niet thuis dus is deze afgegeven bij de plaatselijke boekhandel. Toen ik het pakketje daar vandaag ophaalde was deze opvallend licht (306 gram). Thuis bleek waarom: een lege doos geleverd.

KPN gebeld dat ik een ander toestel wil. Ik wacht al vijf weken! Het antwoord is dat ik contact moet opnemen met Post NL. Post NL zegt dat ik het (lege) doosje moet terugsturen naar KPN. Het staat immers niet vast dat het toestel bij Post NL is verdwenen. KPN zegt dat ik het doosje moet houden verwijst weer terug naar Post NL. Post NL verwijst naar… je raad het al.

Als klap op de vuurpijl stelde de dame van KPN dat Post NL ons een nieuw toestel zou gaan leveren. Natuurlijk…. 

Vijf weken na ons bezoek aan de KPN winkel heb ik dus nog helemaal niets. Geen toestel en geen abonnement. En KPN biedt geen enkele oplossing voor beide problemen. 

Buitengewoon frustrerend. 

Er is mij niet uitgelegd hoe ik ‘een onderzoek’ bij Post NL moet starten. In andere forum berichten lees ik dat KPN normaliter bij Post NL een onderzoek laat starten. Ik lees ook dat ik 30 dagen zou moeten wachten tot afronding van het onderzoek. Dat lijkt mij volstrekt onnodig. Ik wil gewoon nu eindelijk mijn nieuwe toestel en aangepast abonnement.

Als het onderzoek onverhoopt alsnog het andere toestel oplevert dat ben ik desnoods bereid om ook deze af te nemen.

Als dit allemaal niet kan dan wil/moet ik de boel nu annuleren en stap ik over naar een andere provider. 

 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 2 December 2021, 16:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

51 reacties

Je moet tekenen voor het in ontvangst nemen van een pakket en u bent verantwoordelijk door het zetten van een handtekening.

Lekker dan!

Ik denk dat het afwachten van een onderzoek handig is voor een aangifte gedaan wordt en weet ik niet allemaal meer. In ieder geval is de klant flink de dupe en kan niet van zijn telefoon gebruik maken.

Reputatie 2

 

 

Binnen 14 dagen

Dat zal ik ook doen binnen 14 dagen nadat ik het toestel ontvangen heb. Ga ik nu lekker toestel bij Vodafone bestellen.

Reputatie 7
Badge +24

Gelukkig loop ik dat risico nooit, dat ik een telefoon verspeel met bestellen.
Ik koop hem gewoon bij een retailer, reken af als ik hem in mijn handen heb.
En maak ter plekke de doos open.

Maar waar kan dat tegenwoordig nog? Steeds meer winkels werken zonder voorraad vanwege overvallen.

Hoi @Nick83 , En andere

Mijn laatste telefoon heb ik gekocht bij de Mediamarkt. De Galaxy A52s

De Telefoon daarvoor in 2017 bij een KPN winkel. In Dordrecht.
Ik doe ongeveer 4 a 5 jaar met een telefoon.
Dus voorlopig kan ik er weer tegen.:wink:

Maar je hebt wel een punt wat betreft "waar kan dat tegenwoordig nog
Dat zal in de toekomst zeker een nog grotere zorg worden.

Ik heb een vriend en die heeft een winkel in dure horloges (Heel duur)
Hij ontvangt cliënten  op afspraak, en nooit meer dan twee tegelijk.
Staat met drie mensen (medewerkers) in de zaak.

Hij vraagt zich ook af. Hoe lang nog horloges verkopen.
Het is een vreemde wereld aan het worden. Echt heel vreemd.

Als ik kijk naar de afgelopen jaren, heb ik één keer een pakketje ontvangen met schade. Netjes opgelost door Bol.com toen. Verder is het bij mij nooit misgegaan. Daar zaten ook dure telefoons tussen. Dit is een vervelende situatie en zal met de duizenden pakketje per dag vast regelmatig voorkomen maar individueel gezien gelukkig een kleine kans.

Blijft nogmaals een rot situatie en hoop dat aangifte doen niet nodig is.

Hypothetisch: wat als je een kruisje als handtekening zet? Ben jij dan strafbaar of heeft post NL dan geen bewijs van een duidelijke overdracht naar het juiste adres?

 

Geen van beide, PostNL moet dan aantonen dat jij het kruisje heb gezet.

Bij ophalen word je ID gescand, bij bezorgen zit er een locatie bij.

Reputatie 7
Badge +17

 @jmkj een los toestel kopen zou via onze webshop kunnen. Echter kunnen we dat niet doen onder de belofte dat het toestel op later moment zomaar ingeleverd kan worden. We kunnen simpelweg niet voldoen aan het verzoek dat je hebt. Er zijn alternatieven om je medewerker tijdelijk beter bereikbaar te laten zijn, zoals het kopen van een los toestel bij een elektronicazaak. Wellicht dat die tegemoet kunnen komen aan het verzoek het toestel later weer in te leveren. Binnen KPN kan dit dus niet. Daarnaast wil ik je begrip vragen voor hoe we omgaan met het verdwijnen van een toestel van meer dan €1000. Het kan om een simpele vergissing gaan, maar ook om diefstal. Gelukkig is het leveren van zo'n pakket van begin tot eind te volgen en kunnen de mensen van PostNL precies zien waar het fout is gegaan maar dit duurt dus even. Ik wil je in het volledige proces graag bijstaan om vanuit onze kant te doen wat ik kan doen om je zo snel mogelijk als tevreden KPN klant te hebben. Hierbij wil ik ook eerlijk zijn om valse verwachtingen te voorkomen. 

Hebben jullie een beter ingang dan een normale particulier? Als ik een melding doe bij PostNL is er nooit een uitslag na 30 dagen en is het standaard bericht dat ze een klacht aanmaken en daar blijft het bij. Dus ik ben ook benieuwd (buiten deze casus om) wat voor KPN een onderzoek precies inhoudt

Reputatie 2

Ten aanzien van “een los toestel kopen”: het overzetten van bestaande data zoals whatsapp kan alleen van iphone naar iphone. Dus een ander toestel met voldoende geheugen is al snel meer dan 500 euro zelfs als deze tweedehands wordt gekochtt. 

@Bram_ ik zal een formele klacht indienen. Ik vind het bizar dat ik twee maanden na bestelling van mijn iphone nog geen toestel heb en dat de “oplossing” die wordt aangedragen dat ik elders een toestel koop. KPN is mij als klant kwijt!

Reputatie 7
Badge +17

@Jeroen Ruiter ik kan verder niks zeggen over hoe PostNL met klachten van particulieren omgaat. Wel heb ik eergister een pakket gehad dat voor de deur in de regen is achtergelaten. Ik heb hierover gister een klacht ingediend dus wellicht dat ik binnenkort daar meer over kan vertellen. :wink: Wat ik wel kan vertellen is dat aan het eind van dit onderzoek er altijd een conclusie zal komen. Wat betreft het invullen van een klacht en ook je eerdere opmerking wat betreft overstappen @jmkj, ik snap je daarin. Mocht ik daarin iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik dat graag. 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @jmkj! Ik heb vandaag bericht gekregen dat het onderzoek bij PostNL is afgerond. Hierbij is bevonden dat je inderdaad part nog deel hebt aan het verdwijnen van het toestel. Verdere afhandeling daarvan wordt intern opgepakt. De bestelling is in z'n geheel geannuleerd en je kan dus een nieuwe bestelling doen. Ik begrijp uit eerdere berichten dat je die niet bij ons gaat doen maar bij een ander bedrijf. Ik zou nogmaals willen aangeven dat ik dat erg jammer vindt maar dat ik je wel snap. Ik wil je mijn excuses aanbieden dat het op deze manier gegaan is maar hoop dat je snapt waarom we grondig moeten zijn bij het verdwijnen van een (duur) toestel. Mocht je verdere vragen hebben over de afhandeling dan kan je daarvoor altijd hier terecht. 

Reputatie 2

Beste Bram,

Ik zie inderdaad dat de bestelling nu is geannuleerd. Maar dat is niet wat ik met jouw collega na indienen klacht heb afgesproken!

Ik zou direct na afronding onderzoek alsnog mijn toestel krijgen en op basis van de besteldatum in oktober vooraan in de wachtrij komen.

Als ik nu alsnog een bestelling moet doen dan sta ik weer achteraan en kan het n nog eindeloos duren. Ik wil je verzoeken om de annulering - die kpn op eigen initiatief heeft uitgevoerd - ongedaan te maken en mij per ommegaande het toestel toe te sturen.

Reputatie 7
Badge +17

@jmkj als dat is beloofd dan wil ik daar voor je achteraan gaan. Met het onderzoek heb ik in ieder geval al een goede stok achter de deur. In dit geval denk ik dat de snelste manier is om telefonisch of via de website de bestelling te plaatsen. Via het forum kan ik namelijk een aantal checks niet doen en gaat de communicatie trager. Laat hier even weten als je de bestelling hebt geplaatst en ik neem contact op om te zien hoe we deze kunnen versnellen.

Reputatie 2

Ik heb in oktober al een bestelling geplaatst en deze is nog niet geleverd. Dus ik ga helemaal niet naar de website of bellen om een nieuwe bestelling te plaatsen. KPN moet de bestaande bestelling gewoon leveren en wel zo snel mogelijk. Naast de telefoon zou ik ook nog een google nest hub ontvangen. Deze heb ik ook nog niet gekregen.

Reputatie 2

Ik wacht al weken totdat onderzoek post NL is afgerond. Nu is dat eindelijk afgerond en dan annuleren jullie de bestelling. Het moet allemaal niet veel gekker worden 😒

Reputatie 2

Ik heb geen "stok achter de deur" nodig. Ik heb in oktober besteld en wil deze bestelling graag geleverd krijgen. Dat lijkt mij toch niet zo'n heel erg vreemd verzoek!?

Wat ik vaker lees is dat geannuleerde bestellingen niet meer ongedaan gemaakt kunnen worden. Dus bestellen en dan de moderator dit laten weten is optie 1 en anders een sim only nemen en een los toestel elders aanschaffen.

Reputatie 2

Wat ik vaker lees is dat geannuleerde bestellingen niet meer ongedaan gemaakt kunnen worden. Dus bestellen en dan de moderator dit laten weten is optie 1 en anders een sim only nemen en een los toestel elders aanschaffen.

Ik heb uiteindelijk niet geannuleerd omdat wachten een betere optie was. KPN moet dit oplossen, niet ik.

En een sim only is 100 euro duurder, zonder nest hub en wordt 6 weken later geleverd. 

Klopt maar de bestelling is wel geannuleerd en ik lees dan terug dat het terugdraaien dan lastig is.

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb uiteindelijk niet geannuleerd omdat wachten een betere optie was. KPN moet dit oplossen, niet ik.

En een sim only is 100 euro duurder, zonder nest hub en wordt 6 weken later geleverd. 

Je moet helemaal niets zelf moeten oplossen waar het nu eigenlijk wel op neer komt. KPN dient inderdaad jou tegemoet te komen. @jmkj En wat je al helemaal niet hoeft te doen is om met (bemoeizuchtige) andere klanten in discussie te gaan hier op het forum die niets voor jou kunnen betekenen. 

Het forum is voor en door klanten @Anneke-Anna en die laten alleen maar weten wat zij hier op het forum tegenkomen. Ik heb het niet over mijn eigen visie of mening die u nu wel geeft en wat prima is op een forum. Ik heb zo ook mijn mening over dit topic maar daar is @jmkj niet mee geholpen.

Reputatie 2

 

We hebben elkaar zojuist gesproken i.v.m. de bestelling die je bij ons in de KPN Winkel hebt gedaan. Helaas is dat toestel niet bij jou aangekomen, daarvoor in de plaats een lege verpakking. Het onderzoek bij PostNL loopt hiervoor, helaas duurt dit erg lang en dat geeft een hele vervelende situatie.

Nu het aankomende vrijdag Black Friday is, is er welllicht een kans dat je het toestel beter en hopelijk zelfs voor een leukere prijs kan aanschaffen bij een externe webshop danwel. Mocht dat sneller zijn t.o.v. het PostNL onderzoek (en nieuwe uitlevering van het toestel via KPN zelf) dan verneem ik het graag, zoals we dat hebben afgesproken. Het prijsverschil, dat maximaal € 100,- kan/mag zijn ga ik compenseren in je mobiele abonnement en als jij zelf wilt aansluiten met jouw mobiele nummer dan ben je uiteraard van harte welkom dan krijg je van mij de aansluitkosten extra vergoed.

Zodra er resultaat komt uit het PostNL onderzoek krijg jij als eerste daar informatie over. Op dat moment ontvang ik graag mail van jou. Los daarvan zal ik aankomende weken de status zelf ook in de gaten houden.

Mocht je nog andere vragen hebben, dan verneem ik het ook graag.

Dit is wat we hebben afgesproken. Ik zou kijken of het sneller kon en in dat geval mocht ik annuleren. Nu is er zonder overleg geannuleerd en heb ik nog steeds geen telefoon. Echt bizar dit.

 

Reputatie 2

Ik heb met KPN gebeld en ze hebben het pakket en de verlening geannuleerd omdat het niet geleverd kon worden. Ik heb nu dus nog steeds geen toestel en wederom het verkeerde abonnement. Om het allemaal nog gekker te maken mag ik op dit moment ook geen nieuwe bestelling plaatsen omdat de annulering administratief nog in behandeling is. En de deal waarop ik het toestel heb gekocht (korting icm verlenging en een google nest hub) is "helaas niet meer beschikbaar".

Er is gewoon een overeenkomst tussen KPN en mij. Die moet nageleefd worden.

Onvoorstelbaar dit. Ik heb meerdere keren de toezegging gekregen dat het toestel zo snel mogelijk na afronden onderzoek geleverd zou worden. Nu moet ik een nieuwe bestelling plaatsen en moet ik wederom wachten omdat de levertijd zo lang is. 

Als dit de procedure is had dit mij dan ook verteld: dan had ik direct een nieuwe telefoon kunnen bestellen. Of dan had ik de voorgenomen annulering doorgezet. De medewerker van KPN zei echter dat hij het voor mij ging te regelen en dat ik direct na afronden onderzoek mij telefoon zou ontvangen.

 

 

 

 

 

 

Reputatie 2

@jmkj als dat is beloofd dan wil ik daar voor je achteraan gaan. Met het onderzoek heb ik in ieder geval al een goede stok achter de deur. In dit geval denk ik dat de snelste manier is om telefonisch of via de website de bestelling te plaatsen. Via het forum kan ik namelijk een aantal checks niet doen en gaat de communicatie trager. Laat hier even weten als je de bestelling hebt geplaatst en ik neem contact op om te zien hoe we deze kunnen versnellen.

 @Bram_ ik heb nu een nieuwe bestelling geplaatst met nummer eindigend op 390. Ik hoop dat deze dan op korte termijn geleverd kan worden.

Reputatie 7
Badge +17

@jmkj ik zie de bestelling in onze systemen en heb het gelijk doorgezet naar de juiste partij. Zodra ik hier reactie op ontvang laat ik het je gelijk weten!