Beantwoord

Arlo deurbel geen verbinding sinds kort

  • 25 April 2024
  • 4 reacties
  • 50 keer bekeken

Al 2 jaar heb ik een Arlo deurbel en het 1e jaar werkte deze prima. Ook als ik buitenshuis was had ik gewoon goed beeld. Maar nu geeft hij geen beeld meer als er iemand aanbelt. Hij slaat de beelden die gemaakt zijn wel op en die zijn loepzuiver. 

Ik krijg een zwart scherm en een draaiende cirkel alsof er verbinding gemaakt moet worden. Verwijzingen naar Arlo en de zelfhulp hebben niets opgeleverd en ik vermoed dat het aan de KPN ligt. Wat is dit?

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 30 April 2024, 07:58

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @TjerryS,

Als je het idee hebt dat de problemen veroorzaakt worden door een slechte wifiverbinding kan je testen of dat klopt door met een ander apparaat (bijvoorbeeld je mobiele telefoon) náást je deurbel te gaan staan en kijken of de wifi op dat apparaat daar dan ook niet ok is. Is je wifi naast de deurbel niet ok, dan kunnen we ons op je wifinetwerk gaan richten.

Mocht de wifi met andere apparaten wél goed zijn daar, dan kan het toch zijn dat er iets niet helemaal goed gaat met de deurbel zelf, of de app die bij de deurbel hoort. Ik heb zelf een ander merk deurbel en heb een soortgelijk probleem gehad. Toen bleek er iets ‘corrupt’ te zijn in de app van de deurbel en hebben ze me binnen 3 minuten uitgelegd hoe ik dat kon herstellen. Arlo biedt de mogelijkheid tot chatten via hun supportpagina: https://www.arlo.com/nl_nl/support/live-chat 

Dank hiervoor! Kan het ook te maken hebben met mijn internetsnelheid? Ik weet niet exact wat de snelheid is en welke ik minimaal nodig heb

Dank vast!

Reputatie 7
Badge +20

Ik denk niet dat een bel een hele hoge snelheid nodig heeft, de bel zal vermoedelijk verbinden via het 2,4Ghz deel van je wifi netwerk terwijl je meeste andere apparaten het 5Ghz deel van je netwerk zullen pakken. 2,4Ghz is minder snel dan 5Ghz, maar heeft wel een veel groter bereik. Als je nog meer ‘slimme’ apparaten in huis hebt, zoals lampen bijvoorbeeld, zullen die ook met het 2,4Ghz gedeelte verbinden. Als al je andere slimme apparaten wel goed verbinden, is dat een extra indicatie dat het wifinetwerk zelf wel in orde is 🙂

Wat je nog zou kunnen overwegen, is een apart netwerk instellen voor alle slimme apparatuur, zodat alles verbindt met hetzelfde 2,4Ghz netwerk. Hoe je dat doet zie je in het volgende artikel: 

 

Voorlopig dank hiervoor!

Reageer