Beantwoord

NAT instellen op Experiabox V10a

  • 27 April 2020
  • 6 reacties
  • 497 keer bekeken

Badge

Vorige week heb ik op advies van KPN Klantenservice de Experiabox een harde reset gegeven. Dit in verband met problemen met de ontvangst van televisie via de website van KPN.

Ik ben echter vergeten de instellingen te noteren rondom mijn NAT. Er loopt een kabel vanaf de Experiabox naar een tweede computer die ik in gebruik heb als server. Bij mijn webhostingprovider heb ik aangegeven dat mijn domeinnaam wordt gerouteerd naar het externe IP-adres van mijn Experiabox.

instellingen Experiabox bij Network - NAT - Port Mapping

Mijn server is echter nog niet bereikbaar via mijn browser op het interne IP-adres en ook niet op de domeinnaam.

Welke instelling heb ik hier niet goed staan?

Vriendelijke groet,

Guido

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door obelisk 28 April 2020, 22:22

Bekijk origineel

6 reacties

Mijn ervaring is dat de port forwarding alleen werkt als voor het betreffende systeem ook een dhcp reservering is aangemaakt.

 

Badge

Mijn ervaring is dat de port forwarding alleen werkt als voor het betreffende systeem ook een dhcp reservering is aangemaakt.

 

Dankjewel voor je reactie.

Hoe maak ik een DHCP-reservering?

Of dit daadwerkelijk de oplossing is, weet ik niet. De forwarding heeft tot vorige week gewoon gewerkt.

Reputatie 7
Badge +24

Je moet er eerst achter zien te komen wat het huidige ip van uw server is.

Badge

Je moet er eerst achter zien te komen wat het huidige ip van uw server is.

Dat weet ik. Dat is door de server op te starten en in Linux het commando

ifconfig

te geven.

Ook het externe IP-adres weet ik, dat is te achterhalen via https://whatismyipaddress.com/.

Badge

Het probleem zat hem in de juiste poorten. Het was natuurlijk poort 443.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

Vriendelijke groet,
Guido

Voor de volledigheid, dhcp reservering maak je aan onder:

Netwerk > lan > lan dhcp

 

Reageer