poort forwarding

  • 12 August 2020
  • 0 reacties
  • 14 keer bekeken

sinds enkele weken heb ik problemen met portforwarding. op mijn Arcadyan  router.

ik heb een NAS en een camera waar poorten voor open staan. dit gebruik ik al jaren probleemloos tot voor kort. enkele weken geleden heb ik er een poort bij geconfigureerd en ik vermoed dat toen de problemen ontstaan zijn. ik heb deze poort weer verwijderd maar de problemen bleven aanhouden.

Het probleem is dat de NAS en de camera soms wel, en dan weer niet bereikbaar zijn vanaf WAN. ik heb contact gehad met de KPN helpdesk maar die weten dat niet en zeggen telkens we hebben het modem gecontroleerd en alles werkt.  van portforwarding hebben ze geen verstand en ze ondersteunen dit niet.

nu heb ik het idee dat de wijzigingen op een of andere manier niet meer goed opgeslagen worden.          (wellicht na een software update?)

later heb ik DMZ ingeschakeld voor de IP van mijn NAS en toen ging de router de wijzigen opslaan en daarna werkte alles!  Hoe kan dit? of is mijn router toch end of life?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.