Vraag

Portforwarding Https Experiabox V10

  • 9 August 2020
  • 4 reacties
  • 84 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb een nas met een applicatie en deze wil ik middels HTTPS toegankelijk maken.

De Nas heeft voor HTTPS  de poort  44371 toegewezen gekregen

De applicatie is onder HTTP  bereikbaar op  LOCAL-IP:8071/ns/login
Dus mijn gedachte voor HTTPS was   WAN-IP:44371/ns/login

Echter hoe vul ik nu de portforwarding  in de Experiabox V10 in ?
Start Port :
Eind poort:
→  zijn dit de poorten op het locale netwerk  dus volgens hierboven   44371 ?

Start mapping port :
Eind mapping port :
→  Als de start en eind port die van het locale netwerk zijn  zouden dit de externe poorten moeten zijn
      dus  443  ?

En klopt dan mijn bovengenoemde URL  of  wordt die toch anders ?



Alvast bedankt voor uw reacties en hulp

M.v.g

Frank


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7

De Nas heeft voor HTTPS  de poort  44371 toegewezen gekregen

Wat bedoel je hiermee?

Waar heeft hij dat toegewezen gekregen?

Door wie heeft hij dat toegewezen gekregen?

Waarom heeft hij dat toegewezen gekregen?

Wat bedoel je hiermee?  Ik heb een qnap nas met een applicatie NoteStation en deze wil ik van buitenaf
via het internet toegankelijk maken  (HTTPS)   onbeveiligd krijg ik voor elkaar maar beveiligd niet….
 

Waar heeft hij dat toegewezen gekregen?  In de configuratie van de nas kan ik een poort voor HTTPS instellen  en daar ik meerdere nassen wil beveiligen heb ik deze poortnummer  44371  gegeven
en deze wil ik re-routen naar 443  (Https)

Door wie heeft hij dat toegewezen gekregen?  Ik heb die poort zelf toegewezen

 

Waarom heeft hij dat toegewezen gekregen?  Omdat ik volgens mijn weten niet  meerdere  HTTPS verbindingen  intern = op de nas   op  443 kan instellen maar moet  re-routen  middels forwarding.

Het is mij niet duidelijk in de poort instelling bij poortforwarding  IP4    welke van de poorten de interne poorten zijn en welke de  externe.

Tot zover.

M.v.g

Kees

Reputatie 7

Mijn filosofie is om op het LAN altijd de standaard poorten te gebruiken.

Ook ik heb meerdere (Synology) NASsen in mijn netwerk en allemaal gebruiken ze dezelfde poorten voor bepaalde functies.

De mapping naar de poorten die je op Internet wilt gebruiken stel je dan in die port-forwarding in.

Als jij op de NAS poort 44371 gebruikt en je wilt op Internet bijvoorbeeld poort 54431 gebruiken, dan stel je bij start en end port 54431 in en bij start en end mapping port 44371.

Beste WJB 

hartelijk dank voor alle info ik ga er z.s.m. mee aan de slag en laat dan nog weten of ik er 
dan ben uitgekomen of dat er toch nog vragen zijn.

M.v.g

Frank