Vraag

Verhogen "rinkeltijd". Kan wel bij andere providers maar waarom niet bij KPN?

  • 20 May 2022
  • 4 reacties
  • 98 keer bekeken

Ik ben (zeer) slecht ter been en vaak niet snel genoeg bij mijn telefoon, wanneer ik gebeld word. Ik ben er nu eindelijk achter gekomen, dat de beltijd weliswaar verlengd kan worden, maar uitsluitend door de Voicemail uit te schakelen. Als het instellen van een langere beltijd (met behoud van de voicemail mogelijkheid) bij andere providers geen probleem is, waarom dan bij een “wereldbedrijf” als KPN wel?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @RONSCH98,

Ik heb even gekeken bij mij instellingen van “vaste telefonie”, maar ik kan er niks over vinden. Ook ik kan nergens zien waar ik dit zou kunnen instellen. Ik ben dan ook bang dat dit bij 5x overgaan (althans dat denk ik) dat ie naar voicemail gaat. 

De '’rinkeltijd'’ voor voicemail staat standaard op 20 seconden ( 4 x ).

Er zijn uiteraard mogelijkheden om er rekening mee te houden … of te omzeilen.

Via de MijnKPN app op je mobiele telefoon kun je de doorschakeling naar voicemail van de vaste nummer instellen tot 9 x
Dit kan niet via de MijnKPN website.

Je kunt gewoon de handset van je draadloze telefoon naast je neerleggen. Zo'n ding kan ca. 3 dagen zonder opladen.

Zelf heb ik járen geleden de voicemail buiten gebruik genomen en een draadloze telefoon (dect) gekocht met geïntegreerd antwoordapparaat. Die kan ik instellen tot 30 seconden.

Maar inmiddels al 10 jaar helemaal geen VM of Antw.app. in gebruik. Gemiste gesprekken bel ik terug a.d.h.v. het opgeslagen nummer. Mits het bekenden zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Ai @RONSCH98, dit is niet zo handig natuurlijk 😕

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het telefoonnummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren, dan kijk ik even met je mee!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!