Beantwoord

waarom kan ik geen e-mail beantwoorden op mijn telefoon; binnengekomen op ......@planet.nl ?

  • 5 October 2020
  • 2 reacties
  • 181 keer bekeken

e-mail die binnenkomen op mijn ...@planet account kan ik niet beantwoorden. De mail blijft dan hangen in de “outbox” en er gebeurd verder niets. Gewoon een e-mail versturen lukt wel, maar beantwoorden dus niet. Ik moet dus al die mails beantwoorden met een ander e-mailadres; heel vervelend en verwarrend, want die mensen antwoorden vervolgens weer op dat andere e-mailadres. Heel slecht voor communicatie. 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 8 October 2020, 18:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Ik heb exact hetzelfde probleem; de uitgaande mail blijft hangen in de outbox. Ik gebruik al meer dan een jaar een workaround door dan een andere server (gmail) te kiezen.

 

Het geldt zowel voor mijn laptop (MacBookPro) als voor mijn mobiele (iPhone, iPad) apparaten

Ik ben terughoudend om mijn account te verwijderen omdat ik dan al mijn opgeslagen mail op mijn laptop kwijt kan raken.

 

De @KPN assistente (@planet) stuurde me al het bos in met een nutteloze instructie.

 

Nu moet ik het dus ergens zelf uitzoeken.

Benieuwd of dit bericht helpt

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Rammie, @Daaniel, wat een vreemd probleem. Daaniel, is het bij jou ook alleen het versturen van een antwoord die niet lukt, of kun je helemaal niet verzenden?

Voor de volledigheid toch eerst dit: controleer de instellingen. Zorg dat ze overeenkomen met een van de twee hieronder. Als dat zo is, en het lukt nog steeds niet, dan ben ik benieuwd of ze alleen blijven hangen, of dat je ook een foutmelding te zien krijgt?

Vul daarnaast je forumprofiel in, met ook het mailadres waar het om gaat (deze mag in het veld ‘persoonlijke opmerking’.

 

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Instellingen POP3

Inkomende server: pop.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 995 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Ondersteunt het apparaat TLS niet gebruik dan SSL poort 587 ( niet 465)