Beantwoord

Automatisch opwaarderen: trap er niet in!

  • 25 March 2021
  • 17 reacties
  • 600 keer bekeken

Als je in de prepaid app automatisch opwaarderen wilt aanzetten, varaag de app om €0,01 over te maken ter identificatie. Maar pas op: in de iDeal transactie staat opeens €10,00! Als je nietsvermoedend betaalt ben je dus opeens een tientje kwijt.

icon

Beste antwoord door PeterG 29 March 2021, 17:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Wippy!

Op het moment dat je prepaid automatisch opwaarderen instelt, dan moet je een eenmalig een aantal stappen doorlopen.
Wat je hier verteld, roept de volgende vraag bij mij op: als je kiest voor het betalen via je bankrekening, dan vragen we inderdaad ter verificatie van het rekeningnummer om €0,01 over te maken. Je kiest ook een bedrag waarmee je maandelijks wenst op te waarderen: had je ook gekozen voor €10,-? 

Het gaat hier om de prepaid app. Daar kun je kiezen voor "Automatisch betalen". Je kunt niet kiezen voor een maandelijkse bedrag. Er is alleen de melding dat je €0,01 moet overmaken. Daarna kies je iDeal en je bank en dan staat er ineens €10,00 als bedrag. 

Reputatie 7
Badge +16

Dat is vreemd en daar wil ik graag naar laten kijken: heb je een screenshot? En wil jij je mobiele nummer + simkaartnummer invullen in jouw Forum profiel?

Bij het instellen van automatisch betalen kom je eerst in een scherm voor 1 cent afschrijving. Die wordt niet afgeschreven. Want vervolgens kies je voor het maandelijkse bedrag, minimaal 10 euro. En dát wordt dan deze eerste keer direct afgeschreven. En daarna elke maand automatisch.
(kan je m.i. beter een abo nemen met onbeperkt bellen; iets meer per maand maar in the end toch echt goedkoper per maand. Prepaid is duurder dan abo tenzij je het héél weinig gebruikt)

Het kiezen voor het maandelijkse bedrag zit er bij mij niet tussen. Van het 1 cent menu ga je direct door naar de betaling:

 

Toen ik nog prepaid van kpn had waardeerde ik op via de website.

Nu heb ik er een prepaid bij via Lebara (die bij kpn bewust laten verlopen indertijd) en waardeer ik daar eens in de zoveel tijd op via hun website.

Waarom heb je geen abonnement(je)? Dat is in the end echt goedkoper. En zorgelozer. Met automatisch opwaarderen (maandelijkse automatisch afschrijving bij bank) is het al bijna een abonnement, maar dan wel met veel hogere verbruikskosten dan abo. Kortom: duur. Zeker als hoofdtoestel.

Voor mij is de prepaid het tweede nummer.

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor de screenshots! En als je nu verder zou gaan, dan komt er €10 te staan, in plaats van €0,01? Begrijp ik dat zo goed en heb je daar ook nog een screenshot van?

Wij weten niet beter dan dat zo gaat :point_down_tone4:

Bij het instellen van automatisch betalen kom je eerst in een scherm voor 1 cent afschrijving. Die wordt niet afgeschreven. Want vervolgens kies je voor het maandelijkse bedrag, minimaal 10 euro. En dát wordt dan deze eerste keer direct afgeschreven. En daarna elke maand automatisch.
(kan je m.i. beter een abo nemen met onbeperkt bellen; iets meer per maand maar in the end toch echt goedkoper per maand. Prepaid is duurder dan abo tenzij je het héél weinig gebruikt)

 

Goed begrepen. Ik kies voor ING en dan kom ik in de ING app waar de €10,- staat. Screenshot daarvan heb ik niet wat de ING app blokkeert dat.

Reputatie 7
Badge +16

Helder! 

Dat is vreemd en daar wil ik graag naar laten kijken: heb je een screenshot? En wil jij je mobiele nummer + simkaartnummer invullen in jouw Forum profiel?

Wil jij je profiel nog even invullen, dan kan ik intern navraag doen! Alvast bedankt!

Ik heb exact hetzelfde probleem, mijn bank is ABN maar ook daar in het ideal scherm geen 0,01 euro maar 10,00 euro. Dat is niet wat er in de app staat, maar gebeurt wel. Ik wilde kijken met welk bedrag ik maandelijks de prepaid van mijn zoon kan opwaarderen, maar wil daarvoor geen 10 euro betalen.

Reputatie 7

Waarom heb je geen abonnement(je)? Dat is in the end echt goedkoper.

Dat is natuurlijk sterk afhankelijk van je gebruik.

Als je bereikbaar wilt zijn maar zelf nauwelijks belt dan is een prepaid vast een zeker de meest voordelige keuze. Mijn vrouw heeft ook een prepaid kaartje van T-Mobile. Met het gezin (T-Mobile samen groep) bellen wij onderling gratis en verder is er altijd wel wifi in de buurt om te Internetten of via whatsapp te bellen.

Hoi @Nynke_Maria 

Zie antwoord / uitleg in dit topic. 

Het minimum is € 10 per maand. Dat wordt ook de eerste keer direct berekend. 

Bellen is met prepaid al 0,23 € per minuut. Dus 10 € is niks.

Reputatie 7

Het minimum is € 10 per maand.

En dat is waar het al mis gaat bij dat "automatisch opwaarderen" van KPN.

Men wil helemaal niet met een bedrag per maand opwaarderen, men wil opwaarderen als het beltegoed onder een bepaald minimum komt. De éne keer kan dat minimum na drie weken bereikt zijn en een andere keer misschien pas na 2½ maand.

Hoi @Nynke_Maria 

Zie antwoord / uitleg in dit topic. 

Het minimum is € 10 per maand. Dat wordt ook de eerste keer direct berekend. 

Bellen is met prepaid al 0,23 € per minuut. Dus 10 € is niks.

Dank voor de uitleg, maar de prepaid waarom dit gaat gebruikt ongeveer 10 euro in 3 tot 6 maanden. Dus dan is maandelijks met minimum 10 euro veel hoger dan elke 6 maanden (wanneer het tegoed verloopt) 10 euro. Dus dat is niet niks, veel meer dan niks en ook veel meer dan nu 2 a 3 keer per jaar opwaarderen. Maar fijn dat ik nu weet dat het minimum per maand dus net zo hoog is als minimum opwaarderen eenmalig. En dat er dus geen optie is om het op te waarderen als het saldo onder een bepaald bedrag komt. Die informatie kon ik nergens vinden, dus dat ben ik nu iig te weten gekomen.

Nummer over zetten naar Simyo. Daar kan je automatisch opwaarderen bij een minimum tegoed instellen. 

Of een nieuw nummer. Dan ben je sneller over. Voor kinderen is nummerbehoud minder belangrijk. 

Cc @Nynke_Maria .

Reputatie 7

Voor kinderen is nummerbehoud minder belangrijk.​

Waarom is dat voor kinderen minder belangrijk?

Geen digid. Geen abonnementen eraan gekoppeld.