Beantwoord

Benaderd door KPN monteur. Klopt dat wel?

  • 8 August 2019
  • 7 reacties
  • 1155 keer bekeken

We hebben op ons adres in Maarssen al heel lang een glasvezelaansluiting van Ziggo. Nu liggen er ineens kaartjes in de bus van een KPN monteur, die graag wil komen kijken of we al glasvezel hebben en zo niet, dit wil aansluiten. Op het kaartje staat een 06 nummer van ene Patrick. Ik vraag me af of KPN echt zo maar monteurs langs stuurt op adressen die al lang voorzien zijn. I.v.m. de vakantietijd lijkt dit eerder op iemand die wil weten of er iemand thuis is, inbrekers dus.
De vraag is dus of KPN dit soort monteurs inderdaad heeft, of is er een actie gaande van KPN die dit kan verklaren ?

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid topic
icon

Beste antwoord door wjb 8 August 2019, 11:50

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Ziggo heeft helemaal geen glasvezelaansluitingen.
De netwerkkabel van Ziggo is een coax kabel, geen glasvezel kabel.

Het zou overigens wel kunnen kloppen, zie dit bericht.
Hallo WJB,

dank voor de reactie. Er ligt in ieder geval een groene glasvezelkabel, tenminste dacht ik dat het glasvezel is. Hoorde dat Ziggo bezig is met de uitrol van DOCSIS 3.1, dat zal dan wel niet heel veel schelen met glas. Ook neem ik aan dat je, als je glasvezel via KPN krijgt, ook een abonnement bij KPN moet afsluiten ?
Het ging mij voornamelijk om het feit dat een monteur zomaar langskomt en een 06 nummer achterlaat. Maar naar aanleiding van het door jouw gelinkde bericht heb ik ook nog even gegoogled, en het schijnt inderdaad te kunnen kloppen, en is KPN flink bezig met nieuwe aansluitingen...

Wederom dank voor de info !
Reputatie 7
Die groene kabel is de coax kabel van Ziggo.
De glasvezelkabel van KPN is oranje.
Normaliter hoef je geen abonnement af te nemen bij KPN en kan je ook alleen de glasvezel in jouw meterkast laten afmonteren.
Ik zou dat absoluut laten doen en al helemaal als het een koopwoning betreft.
Het hoofdnetwerk van Ziggo is wel glasvezel dit terzijde. Verder sluit ik me aan laat het wel naar binnen brengen en afmonteren als je later zelf FttH zou willen is de kans groot dat je het zelf moeten bekostigen.
Het hoofdnetwerk van Ziggo is wel glasvezel dit terzijde. Verder sluit ik me aan laat het wel naar binnen brengen en afmonteren als je later zelf FttH zou willen is de kans groot dat je het zelf moeten bekostigen.
Het hoofdnetwerk van KPN/Telfort is ook glasvezel, maar daarom hebben we het nog niet.
In mijn wijk wordt binnen enkele weken een nieuwe snellere aansluiting opgeleverd. Nieuwe kast geplaatst, glasvezel van centrale naar kast gemaakt, aansluitingen in nieuwe kast worden omgezet en kunnen dan via Telfort 95Mbps en via KPN 190Mbps krijgen. Mijn VDSL-aansluiting is weer teruggevallen naar 12Mbps, maar dat heeft misschien te maken met de omzetting en daarom teruggevallen is op het veiligheidsminimum (noodscenario), ooit een keer verteld door een KPN-monteur.
Reputatie 7
Hallo @gpauwen, welkom op het KPN forum. Goed dat je zo oplettend bent. Ik vermoed dat het wel een KPN (NetwerkNL) monteur is die bij je langs is geweest, zeker weten doe ik het niet. Als je recent bent aangesloten op glasvezel is de kans zeer aannemelijk. Maak je ook al gebruik van je nieuwe glasvezelverbinding?

Desgewenst kun je je forumprofiel invullen, dan kijk ik het voor je na 🙂
Reputatie 7
Hey @gpauwen, helaas nog geen bericht van je gehad. Heb je de laatste posts nog gelezen? Ik hoor het graag 🙂

Reageer