Beantwoord

ik krijg rare telefoontjes, beller beweert door mij gebeld te zijn

  • 26 November 2021
  • 1 reactie
  • 334 keer bekeken

Hi,

sinds gisteren word ik steeds gebeld door verschillende nummer en het wordt mij verteld dat zij een gemiste oproep van mij hebben 😐🤔

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

icon

Beste antwoord door PeterG 26 November 2021, 14:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Dat heet spoofing. Criminelen gebruiken dan je telefoonnummer om mee te zenden voor de nummerweergave. Eigenlijk een willekeurig nummer wat dan helaas toevallig even jouw nummer is.

Vervolgens hoor je (vaak): “we are calling from Microsoft. There is a problem with your computer”.

Het geval is echter, om een zo hoog mogelijk rendement voor de "medewerkers” te hebben: er worden vaak zo'n 1000 mensen tegelijk gebeld voor één medewerker. Dus 999 hebben een onbeantwoord gesprek met jouw nummer in hun lijst. Een enkeling gaat dan terugbellen. Omdat het een NL nummer is.

Zelf bel ik alleen nummers terug die in de contacten staan, en die dus met naam in de lijst onbeantwoord staan. Van mij zul je dus geen belletje krijgen.

Meestal gebruiken die partijen na een week tot 10 dagen weer een ander gespooft nummer.

Ze sturen alleen je nummer (valselijk) mee. Maar bellen er niet mee; dat kan alleen jijzelf. Er zijn dus geen kosten aan verbonden.

Er is niets aan te doen. Het zijn buitenlandse partijen uit landen als Bangladesh, India e.d.

Er is nog veel meer te vinden op dit forum hierover.