Beantwoord

Mensen zijn gebeld door mijn nummer, maar ik heb niet gebeld

  • 15 November 2021
  • 2 reacties
  • 120 keer bekeken

Ik wordt op mijn mobiel gebeld door iemand die zegt door mij gebeld te zijn een uur geleden en daarbij een engelstalig bandje te krijgen dat zegt dat zijn DigiD vervallen is. Mijn telefoon werkt verder prima.

Is mijn telefoonnummer dan gehackt? Wat moet ik hier mee? ik vind geen overlegmogelijkheid hoe ik hierover met kpn kan overleggen.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 16 November 2021, 12:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Helaas bent u niet de enige. Ik begreep dat criminelen een nummer meesturen bij een belletje omdat bij anoniem bellen er vaak niemand meer op wil nemen. In principe kan het (dacht ik) geen kwaad maar fijn is het niet. Nummer bij KPN omruilen kan wel maar dan bent u ineens u oude nummer definitief kwijt. Als u bijvoorbeeld twee staps verificatie aan hebt staan moeten deze eerst worden uitgezet.

Reputatie 7
Badge +19

Goedemiddag @ffbelle, hier is sprake van zogeheten Spoofing. Op onze website lees je hier alles over: Spoofing, wat is dit. Criminelen vervalsen jouw telefoonnummer in de hoop zo gegevens te achterhalen van mensen.