Beantwoord

Samsung A70 schakelt van Wifi naar 4g

  • 21 April 2020
  • 3 reacties
  • 246 keer bekeken

Hallo,

Ik heb regelmatig dat mijn telefoon 's-nachts even van wifi op 4g overschakelt. Het zijn maar weinig mb's, maar toch per periode loopt dit op tot ca 450 mb.

Wifi is voor zover ik weet stabiel. Ik heb gezien dat op zo'n moment wifi en 4g allebei worden weergegeven in display.

Heeft iemand een idee?

Toestel is Samsung A70

 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 24 April 2020, 14:58

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @TonK54 en welkom op het forum! Ik snap dat je die MB's liever op andere momenten inzet, dus ik kijk graag met je mee. Als je via de Instellingen naar Verbindingen > Wi-Fi > dan naar de drie puntjes rechts bovenin en dan naar Geavanceerd gaat komt als het goed is de optie Overschakelen naar mobiele gegevens tevoorschijn. Staat deze aan? Zo ja, dan schakelt je toestel automatisch over naar het mobiele netwerk wanneer het wifi signaal zwak is. Mocht je dit niet willen, dan kun je dit uitschakelen en dan zou je alleen op de wifi moet blijven. Laat je weten of het hiermee is gelukt? 

Hallo Sanne, dank je wel voor je reactie.

Helaas staat deze al uitgeschakeld.

Hoewel…..als ik “buiten de deur” ben, dan schakelt hij wel om naar 4G.

Automatisch verbinden staat wel aan in “Mobiele netwerken” - “Netwerkmodus”

Roaming staat aan, maar ik weet niet of dat wat uitmaakt.

Ik hoor graag of je nog iets weet.

Mvrgr

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat hij uitgeschakeld staat, dan ligt het daar dus niet aan. Als je onder Gegevensgebruik mobiele data aan hebt staan zul je inderdaad gebruik maken van het mobiele netwerk wanneer je niet meer de wifi verbonden bent. Wellicht valt de wifi bij jou af en toe dan toch weg. Zit je met de vaste diensten thuis ook bij ons? Zo ja, dan raad ik je aan om de Wifi Manager te doorlopen, dan zou het wifi signaal moeten verbeteren. Mijn tip is ook om s’nachts de instelling mobiele data onder Gegevensgebruik uit te zetten. Dan maakt je telefoon voor het internetten geen verbinding meer met het mobiele netwerk en bespaart dat je in elk geval een aantal MB's. 

Reageer