Beantwoord

Verplaatsen schakelkast

  • 30 April 2019
  • 20 reacties
  • 2408 keer bekeken

Dag, de schakelkast naast ons perceel (Meertensweg 25, Gieterveen) maakt sinds een paar weken in toenemende mate een zoemend geluid. Las dat dit meer voorkomt en het vervangen van de ventilator een oplossing kan bieden. Hoor graag!
Groet, Cindy
icon

Beste antwoord door Bart_ 2 May 2019, 13:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @woldhuis

Het was effe zoeken maar heb de desbetreffende kast gevonden in je omgeving, ik hoop dat dit hem is:


Kun je dit eventueel bevestigen? En verder heb ik nog info over de kast:


Ik kan hier niet veel aan doen, maar als je weet of ik de goede kast heb gevonden. Dan kan de KPN moderators die desbetreffende afdeling sturen om er eventueel een monteur er na te laten kijken.
Hierbij bevestig ik dat dit de kast is.
Het na laten kijken door een monteur is gewenst!
Vriendelijk bedankt voor de snelle reactie
Groet, Cindy
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @woldhuis Dank voor het doen van je melding hier. Ik heb het doorgegeven en het wordt ongetwijfeld snel opgepakt!
Geluid is meteen na voorgaande bericht verholpen, super!

Dag, 

Zie bovenstaande berichtgeving over de betreffende schakelkast.

Wij willen onze tuin gaan aanpakken, waaronder het plaatsen van een nieuwe schutting. Door de plek van de kast hebben we een verloren hoek, die we graag weer onderdeel van de tuin willen laten zijn. De nieuwe schutting willen we "gewoon" op de hoek van de tuin plaatsen. Hiermee zou de schakelkast binnen de schutting komen. We horen graag wat mogelijk is om de kast te verplaatsen. Weet niet of mijn bericht nu onder het juiste item staat (eerder deed ik melding van lawaai uit de kast), maar hopelijk op weg geholpen. 

Hoor graag

Vr gr Cindy Woldhuis 

Reputatie 7
Badge +24

Is die grond wel van u?

Jazeker, de plek valt binnen de erfgrens/ kadastrale grens

Met blauw de plaats van de kast aangegeven 

Dag,

Wij willen onze tuin gaan aanpakken, waaronder het plaatsen van een nieuwe schutting. Door de huidige plaats van de schakelkast hebben we een verloren hoek, die we graag weer onderdeel van de tuin willen laten zijn. De nieuwe schutting willen we "gewoon" op de hoek van de tuin plaatsen. Hiermee zou de schakelkast binnen de schutting komen. We horen graag wat mogelijk is om de kast te verplaatsen. Weet niet of mijn bericht nu onder het juiste item staat (eerder deed ik melding van lawaai uit de kast), maar hopelijk op weg geholpen. 

Hoor graag

Vr gr Cindy Woldhuis 

 

Reputatie 7
Badge +21

Jazeker, de plek valt binnen de erfgrens/ kadastrale grens

Was dat altijd al het geval of is de tuin later uitgebreid door aanschaf van een stuk(je) gemeentegrond (waar de kast toen al op stond)?

Klopt, de vorige bewoners hebben destijds de achterste strook bij gekocht en daarmee de tuin uitgebreid

Reputatie 7
Badge +21

Daar was ik al bang voor. Dat was het moment geweest om dit te regelen met de gemeente.
Jij hebt nu een lastige ‘erfenis’. Het verplaatsen van deze kast is een dure aangelegenheid.

Reputatie 7
Badge +21

Zie mijn reacties in jouw andere topic

Helder, 

Excuses, ik ben niet zo bekend op het forum. De vorige melding deed ik onder een ouder bericht, met dus een ander onderwerp. Daardoor twijfelde ik of ik de juiste mensen bereikte. Vandaar dat ik met hetzelfde bericht een nieuwe topic aanmaakte.

Een kostbare ingreep, maar wellicht wel mogelijk?

Reputatie 7
Badge +21

Geeft niet @woldhuis , mijn opmerking was ook voor de moderators bedoeld om dubbel werk te voorkomen. Mogelijk worden beide topics samengevoegd of juist gesplitst.

Een kostbare ingreep, maar wellicht wel mogelijk?

Technisch is alles mogelijk, maar ik heb mijn twijfels vanwege de kosten. Het is aan KPN om te bepalen, maar door alle kabels (aanvoer en distributie naar de huizen in de hele straat) lopen de kosten snel op. Kabels moeten verlegd en verlengd worden. Denk ook aan de overlast door onbeschikbaarheid, mogelijk in de hele wijk.

Een KPN moderator zal hier binnen (normaal) 1-2 dagen reageren.

Reputatie 6
Badge +10

Hoi @woldhuis. 
Ik heb de situatie nog even goed doorgenomen en om eerlijk te zijn, ik acht de kans echt klein dat de kast verplaatst kan worden. Dit omdat je destijds de woning gekocht hebt met de schakelkast al op het perceel.
Mijn advies, neem even contact op met 0800-0150.  Mocht de schakelkast alsnog verplaatst kunnen worden dan moet je wel rekening houden met hele hoge kosten.

Reputatie 7
Badge +24

Meestal als zo'n schakelkast geplaatst word, dan krijgt de eigenaar van de grond een paar 100 euro of mogelijk meer. En dan tekent deze eigenaar ook een soort contract. Dit word ook vastgelegd bij het kadaster. Dat contract geldt daardoor ook voor latere eigenaren. Met het kopen van de grond gaan zij automatisch akkoord met alle bepalingen die beschreven zijn.

Dag, 

Bovenstaand nummer heb ik op verschillende momenten geprobeerd, maar geeft geen gehoor. Met alle info uit eerdere berichten lijkt me de kortste klap dat we de schutting om de kast heen plaatsen, zodat we het stukje grond mee pakken en de kast blijft waar hij staat (alsnog toegankelijk voor KPN personeel, middels een poort in de schutting, mochten ze erbij moeten).

Dank voor het meedenken.

Vr gr Cindy Woldhuis

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @woldhuis mogelijk een typo in het telefoonnummer. Volgens dit topic geluidsoverlast straatkast  moet je voor straatkasten contact op nemen met 0800-0150.