Beantwoord

SMS over vervangen simkaart, phishing?

  • 6 May 2021
  • 3 reacties
  • 544 keer bekeken

Vanmorgen deze SMS ontvangen. Ze blijven het proberen.

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 6 May 2021, 17:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @IreenD, welkom op het forum! Goed om te zien dat je zo alert bent. Dit is echter géén phishing maar een legitieme sms van ons. 

We benaderen klanten die nog een oudere variant simkaart hebben om deze (gratis) om te wisselen voor een nieuwere variant. We doen dit via sms omdat het hier gaat om prepaid aansluitingen en we niet van alle prepaidklanten (up to date) contactgegevens hebben, los van het telefoonnummer zelf. 

 

Je herkent dat dit een legitieme sms is op een aantal manieren.

De eerste is dat we in de sms niet vragen om geld of iets dergelijks.

Daarnaast is de website die genoemd wordt kpn.com. Dat is onze echte website. Als je dat hele adres kpn.com/vervangjesimkaart dan ook aanklikt of invult in je browser dan kom je uit op deze servicepagina op onze website met meer informatie over waarom we graag willen dat je de simkaart wisselt. En hoe je dit, gratis, kunt doen.

 

Ik raad je dan ook vooral aan om je simkaart te gaan wisselen :)

Goedemiddag, ik heb al 2 keer een sms gekregen met onderstaande tekst.

Beste klant,  u hebt nog een oude simkaart bij dit mobiele nummer. Deze simkaart krijgt niet meer de laatste veiligheidsupdates. Vraag daarom snel een nieuwe simkaart aan op kpn.com/vervangjesimkaart. Uw tegoed zetten we natuurlijk automatisch over op uw nieuwe simkaart. Groet, KPN

Bij de ene topic zeggen ze dat dit phishing is. 

En nu zeggen jullie dat dit echt is. 

Wat moeten wij nu geloven?

Kun je dit ook eventueel regelen bij een KPN winkel om zeker te zijn dat dit juist is.

En als je dit doet behoud je dan je huidige mobiele nummer?

Met vriendelijke groet,

Sacha Craane

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Sacha Danielle, dit is een legitieme sms van ons. Ik leg in mijn eerdere reactie in dit topic uit hoe het zit en waarom we dit doen.

Als jij de simkaartwissel uitvoert via onze website op deze servicepagina, waar je uitkomt als je kpn.com/vervangjesimkaart in je browser intypt, is dat volkomen veilig. Maar, als je het toch liever in een winkel wilt regelen, dan kan dat ook. Je kunt via kpn.com/winkel je dichtstbijzijnde winkel en openingstijden opzoeken.