Beantwoord

Spam?

  • 5 January 2021
  • 4 reacties
  • 150 keer bekeken

Geachte klant,

De grootte van uw mailbox heeft een harde schijf van 18,35 bereikt, wat meer is dan 97% van uw quotum.
Breid uw bandbreedte uit en overschrijd uw quota.
Om opschorting van uw account te voorkomen, is het raadzaam uw account bij te werken
Volg de onderstaande instructies om uw account bij te werken.

***

Ik heb onlangs deze e-mail ontvangen. Is dit spam? Of wat moet ik ermee?

 

Dank alvast, Jan.

 

Admin: linkje verborgen i.v.m. veiligheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door RBxx 5 January 2021, 15:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @J4N-B 

Spam of phishing, het is maar net hoe je het noemen wil. Het dreigen met opschorting is ook typisch hierbij. Er staat je maar één ding te doen, weggooien die mail.

Bewerk jouw bericht nog even via de drie puntjes rechtsonder je bericht en haal die valse link weg. Die verwijst twijfelachtig naar een domein (segel.jp), terwijl er zichtbaar kpnmail.nl staat.

Mijn dank is groot !

 

Geachte klant,

De grootte van uw mailbox heeft een harde schijf van 18,35 bereikt, wat meer is dan 97% van uw quotum.
Breid uw bandbreedte uit en overschrijd uw quota.
Om opschorting van uw account te voorkomen, is het raadzaam uw account bij te werken
Volg de onderstaande instructies om uw account bij te werken.
***

Opmerking De upgrade is gratis.
Bedankt dat u ons helpt u beter van dienst te zijn.
Klantenservice
Copyright ©️ 2021 KPN | E-Mail-Server-Software | ©️ 2021 SmarterTools Inc

Dit bericht kreeg ik binnen, heb op de link gedrukt en ging naar mijn webmail, daar heb ik ingelogd, maar kon niets vinden van upgrade.

daarna bovenstaand forum gevonden, dus de vraag is wat nu te doen.

gr

ad

 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @trak 

 

Wijzig onmiddelijk je paswoorden die je daar hebt ingevuld, de achterliggende link is helemaal niet van KPN dus je hebt je (inlog)gegevens nu aan een malafide partij gegeven.