Beantwoord

Storing garagedeur bij buren

  • 17 October 2020
  • 11 reacties
  • 252 keer bekeken

Badge

Sinds de KPN onze tv heeft geïnstalleerd krijgen de buren de garage poort niet meer open met de afstand bediening.

Ligt dit aan de frequentie van onze afstandsbediening ??

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Frequentie storing ? 17 October 2020, 14:09

Bekijk origineel

11 reacties

Wat zijn dan de frequenties van de afstandsbedieningen?

Badge

Eh dat is n goede vraag. Weet u waar ik de frequentie van onze afstand bediening kan vinden?

Reputatie 5
Badge +4

Batterijen nog OK?

Reputatie 7
Badge +24

Eh dat is n goede vraag. Weet u waar ik de frequentie van onze afstand bediening kan vinden?

Ik denk dat @tmoesel de afstandsbediening van de buurman bedoelt.

Ik geloof niet dat het iets te maken heeft met de afstandsbediening van de tv. Die werkt op infrarood of op Bluetooth. Infrarood word alleen geactiveerd als je een toets indrukt. En Bluetooth is er voor gemaakt om met meerdere apparaten bij elkaar in de buurt te kunnen gebruiken. En sowieso werkt zo'n garagedeur niet op Bluetooth volgens mij…

Gebruikt u een draadloze verbindingset in huis?

Badge

Dank voor de info! We kijken via glasvezel - er ligt een vaste kabel naar de tv toe.

Eh dat is n goede vraag. Weet u waar ik de frequentie van onze afstand bediening kan vinden?

In de (technische) productbeschrijving, te verkrijgen via/van KPN. 

Voor die garagepoort+afstandsbediening moet je bij de buurman zijn. Ook die moet een (technische) productbeschrijving hebben waarin staat op welke freqentie dat systeem werkt. Je moet de buurman met ‘bewijs’ laten komen, want waarschijnlijk werkt die afstandsbediening op 433MHz, heel anders and Bluetooth op 2400Mhz.

Maar anders geredeneert, als een TV afstandsbediening de werking van de garagedeur van je buurman kan beinvloeden, moet die zich maar eens achter de oren krabben. Een inbreker die bij afwezigheid van hem z’n slag aan het slaan is, kan dan nog even langer z’n gang gaan als ie een auto voor de garagedeur hoort naderen.

Badge

Dank je wel voor zoveel info. Ik ga ns proberen te achterhalen welke frequentie onze afstand bediening heeft. De buren blijven beweren dat t door ons komt. Heel toevallig nadat de KPN monteur onze tv heeft geïnstalleerd. We hebben er zelf totaal geen verstand van. Verder is in huis niks veranderd. 

Badge

Kan t ook niks te maken hebben overigens met de WiFi versterkers? Deze hangen wel al 2-3 weken. 

 

Kan t ook niks te maken hebben overigens met de WiFi versterkers? Deze hangen wel al 2-3 weken.

Ook daar kan je pas iets over zeggen als duidelijk is wat voor systeem die garagedeur afstandsbediening is.

Ik hoop dat de verstandhouding met de buren goed genoeg is zodat ze jou van de nodige info kunnen voorzien. Dit forum is openbaar, laat ze hier maar b.v. een foto of info plaatsen m.b.t. die afstandsbediening, dan kan eenieder zien wat er aan de hand zou kunnen zijn. Maar misschien is gewoon de batterij net ook toevallig leeg zoals iemand eerder ook al opmerkte. Dan wordt het ook nog gezichtsverlies na de paranoia.

Reputatie 5
Badge +4

Werkt het bij de buren wel als je jullie apparatuur helemaal uitschakelt?

Badge

Sinds gisteren avond 24.00 uur doet t het weer geven de buren aan. Opgelost. Super bedankt voor jullie reacties 🙏🏻

Reageer