Beantwoord

Twijfel over telefoonnummer met telefonische aanbieding

  • 17 November 2020
  • 8 reacties
  • 2031 keer bekeken

Zojuist ben ik gebeld (085-7732736) door een callcentre dat als ik mijn huidige KPN 3-in-1 abonnement (vaste telefoon/WIFI/TV) verleng met 1 jaar dat ik een korting van €180/jr kan krijgen. Erg mooi maar van deze aanbieding kan ik niets vinden op “MijnKPN” of elders. Op de vraag van mij om mij per e/m de aanbieding te sturen kreeg ik de mededeling dat zij (Call Center) dat niet doen.

KPN…..klopt dit allemaal of is hier sprake van mogelijke oplichting/Fishing etc.)

B.Teunissen 17 nov 2020

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 23 November 2020, 08:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @BTeun ,

Persoonlijk zou ik zeker niet ingaan op een telefoontje van een callcenter. Zeg vooral geen JA , als je niets op papier hebt. Je hebt namelijk niets om op terug te vallen. Los van mogelijke oplichting, (waarschijnlijk bellen ze wel in opdracht van KPN) kun je met een overgang naar KPN Hussel ook bepaalde voordelen kwijtraken zoals een gratis pluspakket of een gratis Fox-Sport-pakket. 

Je zou eens kunnen kijken of het huidig KPN Hussel voor jou voordeliger is op de lange termijn. 

 

Zo werkt het huidige KPN Hussel : 

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je NetflixSpotify (Family), FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 

Dank Noordzee,

Heb ook tel.No. gegoogled….kijk zelf maar. Callcenter werkt aan switchen energieleverancier etc.

Inmiddels nummer geblokkeerd en rechts in contact met KPN helpdesk.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @BTeun, goed dat je bij twijfel even navraag doet! Ik zie dat Noordzee je al op weg geholpen heeft, dat is fijn. Je hebt het telefoonnummer intussen geblokkeerd en contact met de klantenservice gehad lees ik, super. Mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten.

Ik ben vandaag door het zelfde telefoonnummer gebeld.

Na een aantal vragen(bijv. heb je ook nog een vaste lijn van KPN?) vertrouwde ik het niet en heb ik opgehangen.
Uiteraard geen persoonlijke gegevens gegeven.

Is dit inderdaad Spoofing?

Reputatie 7
Badge +19

@Veestr Het is altijd goed om er bij twijfel niet op in te gaan, goed dat je voorzichtig bent. Op onze website kan je de veelgebruikte telefoonnummers van KPN vinden, daar zie ik dit nummer ook niet tussen staan. Stel dat je jouw pakket wilt bekijken of aanpassen, dan kan je dit natuurlijk gerust zelf doen via MijnKPN.

ook ik ben zojuist gebeld met dit telefoonnummer en aangezien velen thuiswerken en deze medewerker alles wist klonk het aannemelijk.Ook hier aanbieding voor korting aangezien wij al jaren trouwe klant zijn

Bevestiging kreeg ik via de mail. 

Zojuist kpn zelf gebeld en deze medewerker kon niks in het systeem vinden ook het nummer kwam haar niet bekend voor .Nu lees ik hierboven dat KPN hetzelfde zegt  maar als je dit nummer belt krijg je de klantenservice van de KPN hoe zit dat nu ? Dit is allemaal zeer verwarrend aan het worden

Ik ben vorige week ook gebeld door 085-7732736. Servicepunt namens KPN noemen ze zich. Ze hadden een aanbieding van 50% korting op de 1e 6 maanden als klein-zakelijk klant. Ik heb mijn privé abonnement over laten zetten naar een klein zakelijk abonnement. 

Bij de bevestiging via de mail bleek dat alle genoemde prijzen excl. BTW zijn en je ben ook nog alle andere voordelen van KPN compleet kwijt. Ik ben per saldo ruim € 20,00 duurder uit dan bij mijn “oude” abonnement. Ik heb gelijk alles weer geannuleerd. 

Als je ze terug wilt bellen verwijzen ze naar het zakelijk nummer van KPN.

Volgens de medewerker van KPN zakelijk wordt je wel in opdracht van KPN gebeld.  Niet echt netjes wat ze je aanbieden. Ze hebben het alleen maar over 50% korting en de rest wordt verzwegen.

Ik ben vorige week ook gebeld door 085-7732736. Servicepunt namens KPN noemen ze zich. Ze hadden een aanbieding van 50% korting op de 1e 6 maanden als klein-zakelijk klant. Ik heb mijn privé abonnement over laten zetten naar een klein zakelijk abonnement. 

(...)

Als je ze terug wilt bellen verwijzen ze naar het zakelijk nummer van KPN.

Volgens de medewerker van KPN zakelijk wordt je wel in opdracht van KPN gebeld.  Niet echt netjes wat ze je aanbieden. Ze hebben het alleen maar over 50% korting en de rest wordt verzwegen.

Dit dus. Enkele maanden geleden gebeld en net weer, terwijl er enkele maanden geleden toegezegd is dat ik niet meer gebeld zou worden. In dit geval met telefoonnummer 085-7732737. Ik vermoed dat de telefoonnummers van een callcenter zijn die uit naam van KPN Servicepunt bellen.

 

Mijn telefoonnummer staat echter al jaren bij het bel-me-niet-register aangemeld en ook bij de KVK heb ik al vele jaren geleden aangegeven dat mijn gegevens niet voor commerciële doeleinden mogen worden gebruikt. Dus of dit callcenter heeft daar lak aan, of ze kopen oude lijsten met contactgegevens en verifiëren niet eerst of die wel benaderd mogen worden.

 

Het helpt in ieder geval niet in mijn sympathie voor KPN. Ik heb trouwens de vorige keer ook begrepen (ik meen via Twitter) dat dit inderdaad een beller namens of zelfs van KPN kan zijn. Ik vermoed een callcenter dat namens KPN belt, misschien zelfs freelance verkopers die per lead of sale betaald worden.

Helaas zal deze telefoonterreur wel nooit verdwijnen, omdat nooit te traceren is wie het echt was. Telefoonnummers kun je sneller wisselen dan je onderbroek en dat zal dit soort cowboys ook wel blijven doen. Zeker zolang callcenters en/of (freelance) verkopers per lead of sale betaald worden. Dan hebben ze lak aan alle regels en gaat het alleen maar om ‘scoren’.