Beantwoord

Verdacht telefoongesprek van servicepunt

  • 9 November 2020
  • 9 reacties
  • 2350 keer bekeken

Zojuist ben ik gebeld vanuit het nummer +31857732731. In dit gesprek werd aangegeven dat dit van servicepunt KPN is met een kortings aanbieding. Voordat ik verder kan moet ik eerst gegeven opgeven.

Gezien ik regelmatig gebeld wordt door vage stroomleveranciers vertrouwde ik dit niet en vroeg om verificatie. Hierop kon geen antwoord geven worden en kort erop werd het telefoon gesprek verbroken.

Beste KPN zouden jullie dit telefoonnummer en achterliggende bedrijf willen verifiëren en hier eventueel direct op acteren. Dit is voor mij een nieuwe vorm van phishing!

icon

Beste antwoord door Joep1965 9 November 2020, 18:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Deze groep is de laatste tijd erg aktief en staat helemaal buiten KPN.  Hoe het precies werkt weet ik niet maar goed dat je allert was

 

Hoi Allemaal,

Deze dus, dacht ik.

Badge

Ben vandaag gebeld door nr 31887751021 voor verandering van abbonement 

Klopt dit wel ,  denk aan oplichting .

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Jan 10, welkom! Als ik onze pagina voor veelgebruikte nummers van KPN zo bekijk, is dat inderdaad een nummer van ons! Mocht je twijfelen, dan altijd gewoon zelf bellen. Dat kan naar 0800-0402. Mijn collega's helpen je graag! :-)

Ze gebruiken nu het nummer +31 433467636. Meerdere keren aangegeven dat ik niet op die telefoontjes zit te wachten. Maar ze blijven bellen. 

 

Reputatie 7
Badge +30

@Rosso1234 aan het einde van het gesprek kan je je aanmelden voor het recht van verzet. Dan word je niet meer gebeld!

@Rosso1234 aan het einde van het gesprek kan je je aanmelden voor het recht van verzet. Dan word je niet meer gebeld!

Helaas, dat heb ik gedaan, meerdere keren geklaagd, kpn.nl/overlast ingeschakeld. Ze blijven bellen. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Dat is wel erg vreemd! Ik ga jouw klacht ook even intern doorgeven dan. 

De afdeling overlast van kpn heeft er weer werk van gemaakt. Maar ik snap niet dat kpn zaken doet met dit soort bedrijven. Ze noemen duidelijk de naam van KPN.