Beantwoord

Vraag over e-mail mogelijke verhuizing

  • 29 May 2021
  • 3 reacties
  • 26 keer bekeken

Ik heb deze mail ook gehad en het is zeker geen systeemfout. Op basis van bepaalde informatie, ik gok Funda of cookies krijgt u als KPN klant deze gerichte marketing. Slim. Maar zou wel fijn zijn als KPN aangeeft waar het deze informatie over een mogelijke verhuizing vandaan haalt. Mogelijkerwijs is uw buurman net verhuist.

Enerzijds is het goed om van te voren te weten dat je dit moet regelen maar het is ook redelijk privacy gevoelige informatie. 
 

KPN spreekt in de reactie slim om een ‘systeemfout’ en dat klopt in theorie. De fout is dat u niet daadwerkelijk van plan bent te verhuizen en het systeem op basis van funda/cookies dit wel denkt. Of kunt u verder toelichten wat er fout is in het systeem als mijn theorie niet klopt? 

*Admin: afgesplitst van een storingsmelding

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 1 June 2021, 10:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Woodstockberg, welkom op ons forum! We hebben jouw bericht afgesplitst van een topic, omdat je een eigen vraag stelt. Het topic waarin je reageerde, was een topic met een storingsmelding. Daar ging het wel daadwerkelijk om een systeemfout. Maar er zijn inderdaad ook gevallen waar het geen systeemfout is, maar gerichte marketing. We maken hierbij gebruik van publieke data over de huizenmarkt in Nederland. Publieke data zijn gegevens die online te vinden zijn voor iedereen, vergelijkbaar met het zien van een ‘te koop'-bord in de tuin. Deze publieke informatie kunnen we vergelijken met onze interne informatie. Dit doen we door te checken of we een actieve KPN verbinding zien op dat adres. Als wij zien dat dit zo is, dan weten wij dat een klant van KPN op dat adres waarschijnlijk gaat verhuizen. En we willen onze klanten graag zo goed mogelijk begeleiden bij de verhuizing. Dit doen we onder andere door e-mails of een brief te sturen met informatie over wat KPN van je nodig heeft om je producten en diensten mee te verhuizen en wat je van ons krijgt als klant.

Slim om op deze manier mensen te targetten maar schrijf vooral ook in de mail waar de data vandaan komt. Als ik het goed begrijp gebruiken jullie data van Funda?

Reputatie 7
Badge +17

We gebruiken publieke data over de huizenmarkt in Nederland. Welke publieke data dit precies is, durf ik niet te zeggen.