Ziggo schandalen

  • 2 July 2020
  • 0 reacties
  • 180 keer bekeken

Ziggo heeft ongevraagd zonder toestemming en medeweten van klant het nieuw onlangs afgesloten bij KPN abonnement weer teruggezet naar Ziggo op 1 juli (door twee Ziggomonteurs - onze vaste telefonie deed het niet meer c.q. viel vaak uit en wifi is slecht, altijd al geweest...we hadden Ziggo nog niet opgezegd).

Om 12:24 vertellen ze me dat ze niks aan de telefonie kunnen doen (dat hij dat probleem niet kon verhelpen). Ik liet hem weten dat afdeling opzeggingen van Ziggo mij had laten weten dat telefonie gewoon zou doorlopen tijdens overgaan naar KPN. Toen wist hij dus dat we wilden overstappen naar KPN. Heeft Ziggo inbel apparatuur uit bus gehaald, snel met collega samen ingebeld via onze vaste lijn (ik wist bij god niet waar die man mee bezig was op dat moment.....maar nu is kwartje gevallen). 

Ze hebben ongevraagd ingebeld met apparatuur van Ziggo via onze vaste lijn tussen 12:25-12:40, ze zijn om 12:25 met hun inbelapparaat snel naar buiten gelopen. Om 12:40 wist hij ons te vertellen dat telefonie einde dag opeens wel weer zou werken, morgen allin. Vreemd....ze lieten totaal niet weten dat ze met KPN contact hadden gezocht om abonnement op te zeggen....nee "telefonie zou het gewoon weer doen einde dag" was het enige wat ze meldden. Ze lieten (hij had ook collega meegenomen want de kabel van verbinding mocht niet te lang onderbroken worden, dus kon hun kabel er maar heel even in zitten, ging heel snel, op dat moment werd mij niet verteld dat ze contact op gingen nemen via onze vaste lijn met jullie om abonnement op te zeggen en telefonie wederom terug bij Ziggo onder te brengen. We hadden net bij KPN alles geregeld omdat Ziggo alleen maar problemen geeft. Maar nu vallen onze schoenen echt uit. Notabene moet ik morgen als nieuwe klant KPN gaan bellen, want Ziggo kan hier niks aan doen zeggen ze op de chat (klacht ligt wel al over vele andere zaken, deze is nieuw, vanavond pas ontdekt via mail van KPN dat alles wordt gestopt. Beetje vreemd allemaal....wij zijn naar KPN overgestapt vorige week...nog niks aangesloten ivm wachten op monteur (expert doet het toch altijd net wat beter), na KPN monteursafspraak zeggen we pas ziggo uiteraard zelf op zoals aangegeven is bij jullie op de aanvraag cq bestelling vorige week bij KPN. Dit kan en mag Ziggo toch niet zomaar doen? Ongevraagd zonder toestemming zonder opgaaf van reden inbellen via onze vaste lijn want alleen de eigenaar van abonnement kan dit doen, omzetten, opzeggen, dus ze hebben onze privacygevoelige gegevens onrechtmatig gebruikt om dit voor elkaar te krijgen (gebruik maken van vast lijn om naar jullie te bellen is nooit gevraagd door Ziggo, niemand van het bewuste adres zat bij dit gesprek cq actie (dit werd allemaal buiten in de Ziggobus gedaan) en vermoed dat hier enige wetten zijn overtreden, daar niemand toestemming heeft gegeven dit te regelen. Nu had ik mail gekregen dat kpn abonnement binnenkort eindigt als ik morgen niet zou bellen, wat ik uiteraard wel ga doen, want we willen al zo lang van Ziggo af.

 

Heeft iemand ook al zulke dingen meegemaakt met Ziggo?

De reden waarom ik het hier schrijf is omdat KPN dan even mee kan kijken.


0 reacties

Er zijn nog geen reacties. Reageer als eerste.

Reageer