Beantwoord

2.4 vs 5.0 GHz op de V10a

  • 16 October 2020
  • 7 reacties
  • 179 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb laatst in de servicetool het wachtwoord van mijn 2.4 ghz netwerk geweizigd. helaas is daarmee het 5.0 ghz wegggevallen ( was gesplitst) hierdoor ( gesplitst) werkte mijn wifi super.

 

Nu ben ik dus opgescheept met een skeer wifi netwerk. ( slecht bereik) om de haverklap verbinding verbroken om onduidelijke redenen.

 

Kan KPN voor mij de oude instellingen ( firmwARE) terugzetten? de kwaliteit van de (lokale) (glasverbinding) service van kpn is nu mijns inziens teruggevallen naar het niveau van ADSL over koper op 8 km van de wijkcentrale….

 

ik heb het idee dat deze functionaliteit is verdwenen met de introductie van SUPER wifi/ de Fritzbox die je kan huren.

Heerlijk en bedankt KPN. lekker verdienmodel erdoorheen drukken….

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 22 October 2020, 19:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

2,4 en 5 GHz splitsen kan niet meer. Heeft op de SuperWiFi's sowieso nooit gekund. Oude firmware terug zetten doet KPN niet. Het zou voor de SuperWiFi's sowieso niets uitmaken.

Reputatie 1

2,4 en 5 GHz splitsen kan niet meer. Heeft op de SuperWiFi's sowieso nooit gekund. Oude firmware terug zetten doet KPN niet. Het zou voor de SuperWiFi's sowieso niets uitmaken.

Ik heb het ook niet over de superwifi’s.

 

heb alleen het idee dat als ik weer een stabiel (al dan niet gescheiden) netwerk wil. Ik genoodzaakt ben om 150 euro naar kpn te brengen voor hun super mesh technologie op die witte rondjes. (Welke volgens communicatie door kpn’ers hier op het forum ook in de v10a aanwezig is) maar slecht werkt

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Die SuperWiFi's heeft u dus nog niet. Ik begreep dat u ze al had. Als u 2,4 en 5 GHz netwerk wilt kunnen scheiden, dan kunt u beter uw geld investeren in een setje van TP-Link ofzo.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @joren112, heb je de tips voor trage en wegvallende WiFi al eens doorlopen? Zorgt dat voor verbetering?

Reputatie 1

@Bart_Z ja die heb ik doorlopen.

dan doet wifi het ca. een kwartier/half uur 'goed’ om vervolgens weer om de haverklap weg te vallen. na geforceerd opnieuw verbinding maken zegt die: wachtwoord verkeerd. wachtwoord weer invullen, verkeerd. zelfde wachtwoord weer invullen.. verkeerd. zelfde wachtwoord weer invullen. ow eindelijk goed. terwijl dat ALTIJD het goede wachtwoord was.

 

het is gewoon helemaal dikke ruk op die experia v10a sinds de radio niet meer door de eindgebruiker gescheiden kan worden…

Als de klantenservice even in mijn mobiele dat gebruik checkt en vergelijkt van oktober met die an alle voorgaande maanden dit jaar.. zie je dat ik deze maand opeens boven mijn 20gb bundel kom. terwijl ik al die andere maanden soms net de 10 gb aantikte….

 

ik wil dat dit probleem word verholpen. ( oude firmware terugzetten/ oude SSID/Wachtwoord configuratie herladen. ( dat moeten jullie doen) of kom maar met een ander voorstel waardoor mijn wifi weer vlekkeloos werkt. ( super wifi is misschien een oplossing, echter weiger ik daarvoor geld neer te leggen) ben niet voor niets al 10 jaar klant bij KPN..

 

Ook leuk het 'persoonlijk’ verleng voorstel m.b.t. mobiele abbonementen.. zo 'persoonlijk’ is dat niet. word geen rekening gehouden met klantstatus, ( kortingspercentage) je betaald gewoon net zo veel als bij een niet 'persoonlijk' voorstel/aanbod… dikke farce dus.. lokkertje

Reputatie 7
Badge +20

Wegvallende verbinding is ook heel zuur. Die begrijp ik heel goed. Wat ik je wil aanraden is om alles even helemaal als nieuw te installeren. Dus Experia Box resetten. En daarna de WiFi manager nogmaals doorlopen. 

Reputatie 1

Je blijft als vaste klant bij Kpn met je oude apperatuur zitten terwijl de technologie en ontwikkeling bij KPN doorgaat en wij als bestaande klant niet van mee mogen genieten maar wel als nieuwe klant.

Hoe wil je de oude technologie en apperatuur   combineren met nieuwe technologie.

Als bestaande klant loop je achter de feiten aan,