Beantwoord

2 X Experia + 1 x Super Wifi punt kan dat?

  • 29 January 2022
  • 7 reacties
  • 118 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Goedemiddag, 

 

Ik heb een Box 12 ( wifi uitgeschakeld) en 2 experia boxen. ( 1 op de eerste en 1 op de 3e verdieping). Nu is mijn wifi op de 2e verdieping nog niet naar wens. Kan ik op de 2e verdieping 1 x super Wifi punt neerzetten? Of moeten dit altijd 2x super Wifi punten zijn?

 

Alvast hartelijk dank

 

 

icon

Beste antwoord door Nick83 29 January 2022, 11:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @Stan Lee , dat kan,mits je deze bekabeld aansluit.

 

Reputatie 7
Badge +24

U kunt ook het WiFi van de KPN Box wel aanzetten hoor. Dat werkt waarschijnlijk prima. Geen oplossing voor WiFi boven. Maar beneden zal het er wel beter van worden denk ik. En heel misschien kunt u dan de versterker van de 1ste verdieping naar de 2de verplaatsen. 

Reputatie 7

Hoi @Stan Lee, Jan en Nick hebben je al op weg geholpen zo te zien. De Experia Wifi en SuperWifi-punten kunnen met elkaar samenwerken. Ook kan je zoals Nick zegt de Wifi op de Box 12 aanzetten, die werkt samen met de andere apparaten. Lukt het daarmee om het aan te sluiten?

Reputatie 1
Badge

Allen hartstikke bedankt. Super wifi inmiddels aangesloten en werkt perfect met de experia boxen. 

Reputatie 7

Helemaal goed, dat is fijn om te lezen @Stan Lee! Voor meer informatie over de SuperWifi-punten kan je trouwens ook hier kijken: KPN SuperWifi: installatie en gebruik.

Ik heb een V10 en 3 “oude” super wifi punten, maar ook 2 (ongebruikte) experia wifi. Die kunnen dus allemaal met elkaar “praten” begrijp ik.

Wat ik nou niet begrijp, is dat op de V10 de wifi uitgeschakeld wordt. En nu lees ik dat die wel aan kan. Of heb ik dat verkeerd geinterpreteerd?

Reputatie 7
Badge +24

@John1968 dit topic gaat over de KPN Box 12. Daarover heb ik toen gezegd: 

U kunt ook het WiFi van de KPN Box wel aanzetten hoor. Dat werkt waarschijnlijk prima. 

Inmiddels is de KPN Box 12 geüpdate. Nu kan de WiFi op de KPN Box 12 niet eens uit zonder dat het op de versterkers ook uit gaat. Iets wat sommige mensen helemaal niet bevalt. Die willen het uit hebben op de box en alleen op de versterkers aan.

Maar u heeft een Experiabox v10. Dat is een heel ander verhaal. Als u de oude dual band versterkers gebruikt ...

... dan kunt u WiFi op de Experiabox v10 wel aan houden als u dat wilt. Dat is prima.

Als u de Experia WiFi's aansluit ...

... dan zal WiFi op de Experiabox v10 uitgezet worden. En dit zal u waarschijnlijk ook niet meer aangezet krijgen.