Vraag

4g/lte router problemen met KPN modem in combinatie met de Mikrotik hAP ac3 LTE6

  • 17 September 2022
  • 2 reacties
  • 122 keer bekeken

Ik heb een situatie waar er als inkomende (WAN) verbinding gebruik wordt gemaakt van een 4g sim kaart van KPN. Nu ondervind ik problemen met de internetverbinding die zo opeens naar 0,01 mbps getrokken wordt en daarna ook niet meer hoger wordt.

We gebruiken voor de router een Mikrotik hAP ac3 LTE6, maar een andere router gaf exact hetzelfde probleem. De sim kaart is ook al eens vervangen dus het moet bijna wel aan de instellingen van de router liggen op LTE gebied. 

Nu was mijn vraag of iemand hier toevallig al eens tegen aangelopen is en hoe andere Mikrotik gebruikers met een KPN LTE verbinding dit doen? Welke MTU, APN en andere instellingen gebruiken jullie voor LTE?

Bedankt alvast!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Ik ken dit specifieke apparaat niet nog heb ik ervaring met LTE modems, doch de snelheid doet me vermoeden dat je op GSM (2G) terugvalt. In de Microtik interface moet je hier vast een reden voor kunnen vinden.

Reputatie 7
Badge +19

Hi en van harte welkom op ons forum @Ghost123! 

Het forum is een prima plek om tips en informatie te verzamelen. Ik hoop dat je verder gekomen bent met het idee van @obelisk hierboven. Ik heb zelf weinig kaas gegeten van Mikrotik apparatuur, anders had ik graag een duit in het zakje gedaan. Hopelijk komen er nog andere gebruikers langs die je op weg kunnen helpen. We denken hier graag met je mee.Â