Beantwoord

Accespoint Netgear WAX214 achter Experiabox V8 en Netgear Gigbit Ethernet Switch (GS108PE-300EUS) heeft geen internet

  • 4 September 2021
  • 20 reacties
  • 249 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 9 reacties

Dag allemaal, ik ben echt een leek op het gebied van computers en wifi. Nu heb ik twee accespoints aangeschaft (Netgear WAX214) en want volgens de deskundigen was het plug&play. 

Ik krijg wel verbinding met de WAX214 en kan ook een wifinetwerknaam instellen. Echter ik krijg geen internet verbinding. Heel af en toe kreeg ik bij toeval een internet verbinding maar deze was niet stabiel en ook zo weer verdwenen. Daarna kreeg ik het niet meer voor elkaar een internetverbinding op te zetten.

Aansluiting is als volgt Experiabox V8 verbonden via netwerkkabel aan Netgear Gigbit Ethernet Switch (GS108PE-300EUS) en via netwerkkabel weer verbonden aan de Netgear WAX214.

icon

Beste antwoord door wjb 5 September 2021, 08:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7

En wat zit er verder nog aangesloten op die switch?

Beste WJB, op de switch with 4-port PoE zit verder niets aangesloten, de switch was alleen nodig om PoE te krijgen voor de accespoints.

Op de experiabox V8 zijn wel andere dingen aangesloten zoals de televisie en de telefoonkabel en een andere switch (geen-PoE). Op deze switch zijn een aantal vaste desktop computers aangesloten. Dit functioneert altijd wel.

 

Met vriendelijke groeten, DFJ

 

 

 

Reputatie 7

En de wifi van de V8 staat uit?

Reputatie 7
Badge +24

En als je op de nieuwe Netgear switch een pc aansluit, heeft u dan internet? 

Wifi op de experiabox V8 had ik nog niet uitgezet. Dit omdat ik met mijn laptop (zonder LAN aansluiting) de oude wifi verbinding gebruik om in de software te komen van de experiabox. 

 

Op de nieuwe switch heb ik nog geen Computer aangesloten.