Advies hoe tv + internet aansluiten ( incl foto plattegrond)

  • 21 November 2021
  • 18 reacties
  • 236 keer bekeken

Beste, hieronder ziet u de situatie in mijn nieuwe huis. 
zoals je ziet is de woonkamer groot, maar daardoor onhandig in te delen. De tv blijft op dezelfde plek als op de plattegrond ( zwart omcirkelt). Echter hebben we een probleem met de aansluiting.

ik zit nu bij Ziggo, en zeer waarschijnlijk kan deze niet: het oranje cirkeltje is de COAX aansluiting, en zoals te zien op plattegrond moet deze door een deur   En door de trap.

het paarse rondje is de telefoonaansluiting; de aansluiting van kpn. 
 

hoe krijgt ik dit dan aangesloten als ik over zou stappen op kpn? De huidige bewoners hebben iets met ‘super wifi rondjes’, maar ik zie en lees nergens dat deze vereist zijN. Is de dvs 1200 een optie? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Hoe ouder het huis, hoe groter de kans op storingen. Al gaat dit verhaal niet helemaal op als je niet goed weet hoe de stroom is ingedeeld en hoe de kabels lopen.

Ik dacht dat je met de super wifi punten ook de tv ontvanger kan aansluiten. Ik hoop dat een ander dit kan bevestigen. Voor mij heeft de draadloze set meerwaarde, omdat ik verwacht dat je vooral in de woonkamer geen snelheid gaat verliezen.

Hoe ouder het huis, hoe groter de kans op storingen. Al gaat dit verhaal niet helemaal op als je niet goed weet hoe de stroom is ingedeeld en hoe de kabels lopen.

Ik dacht dat je met de super wifi punten ook de tv ontvanger kan aansluiten. Ik hoop dat een ander dit kan bevestigen. Voor mij heeft de draadloze set meerwaarde, omdat ik verwacht dat je vooral in de woonkamer geen snelheid gaat verliezen.


het is een huid uit ‘86, dus niet heel erg oud. Ik weet inderdaad niet wat de beste optie is 

Reputatie 7
Badge +24

Is er een kruipruimte? Wat ligt er op de vloer?

Is er een kruipruimte? Wat ligt er op de vloer?

Geen kruipruimte, tegels en daaronder vloerverwarming

Reputatie 7
Badge +24

Kun je vanuit het blauwe cirkeltje wel bij het rode cirkeltje komen? Kabeltje via de plint? Achter de plint weg werken? Eventueel met plat kabeltje?

Kun je vanuit het blauwe cirkeltje wel bij het rode cirkeltje komen? Kabeltje via de plint? Achter de plint weg werken?

Dit is een coax, deze zit een halve meter van de grond af. De telefoon aansluiting op dezelfde hoogte, maar dan 1.5 - 2 meter verder

Reputatie 7
Badge +24

Beetje een rare indeling van het huis trouwens. Vanuit de keuken moet je met alles door de hele woonkamer sjouwen om bij de eettafel te komen. Daarbij moet je dus ook voor de tv heen lopen waar mogelijk iemand naar zit te kijken.

Reputatie 7
Badge +24

Kun je vanuit het blauwe cirkeltje wel bij het rode cirkeltje komen? Kabeltje via de plint? Achter de plint weg werken?

Dit is een coax, deze zit een halve meter van de grond af. De telefoon aansluiting op dezelfde hoogte, maar dan 1.5 - 2 meter verder

Dit snap ik niet. Wat bedoelt u hier mee? De telefoon aansluiting zit toch in het blauwe cirkeltje? 

Kun je vanuit het blauwe cirkeltje wel bij het rode cirkeltje komen? Kabeltje via de plint? Achter de plint weg werken?

Dit is een coax, deze zit een halve meter van de grond af. De telefoon aansluiting op dezelfde hoogte, maar dan 1.5 - 2 meter verder

Dit snap ik niet. Wat bedoelt u hier mee? De telefoon aansluiting zit toch in het blauwe cirkeltje? 

Ja de blauwe is de telefoon, de oranje is de coax

Reputatie 1

Er zijn nog andere opties zoals homepluggen. Kijk maar eens op bol of coolblue ofzo. Dat kan heel goed werken en mijn TV ontvanger in mijn slaapkamer staat daar ook op. De ene homeplug in de KPN 12 Box, de ander boven in het stopcontact (beiden met geïntegreerd stopcontact. Scheelt weer een aansluiting)

Notabene: Uiteraard is een echte netwerk kabel het beste.

Verder: je zegt dat je geen kruipruimte hebt. Dat vind ik in een huis na 1950 toch wel heel bijzonder.

Ik was Ziggo klant en mijn Coax aansluiting beneden zat vanuit de meterkast door de kruipruimte naar de aansluiting in de muur, een meter naast mijn TV. Ik heb die coax kabel gebruikt om een Cat6 kabel door te trekken naar de coax aamsluiting in de muur. Let wel: ik moest de RJ45 connector er eerst afknippen, maar met een “toolless RJ45 connector”, bij elke bouwmarkt en online verkrijgbaar, heb ik die op de doorgetrokken kabel gezet en die in de UHD ontvanger geprikt (zie ook hier) .

Je kunt dus ook die netwerk kabel bij jou zelf doortrekken. En mocht je na x jaar terug willen naar Ziggo, dan trek je mbv de netwerk kabel er dan weer een coax kabel door.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Alexander van Luyt . Welkom op het KPN Forum! Wat goed dat je deze vraag hier stelt. Je kan de tv-ontvanger aansluiten op een ethernet-poort van de Superwifi, maar bekabeld aansluiten is altijd de beste optie. Een KPN monteur kan jou hier ook in verder helpen. Een monteur heeft vaak ook Superwifi punten, netwerkkabels of een dvs in de bus liggen. 

 

*admin: Bericht aangepast

Reputatie 1

Hoi @hvdwolf. Welkom op het KPN Forum! Wat goed dat je deze vraag hier stelt. Je kan de tv-ontvanger aansluiten op een ethernet-poort van de Superwifi, maar bekabeld aansluiten is altijd de beste optie. Een KPN monteur kan jou hier ook in verder helpen. Een monteur heeft vaak ook Superwifi punten, netwerkkabels of een dvs in de bus liggen. 

Hi, Ik stelde geen vraag. Ik probeerde een antwoord te geven. Dat ik homepluggen voorstelde is omdat die 35 ~ 100 euro totaal kosten per twee. (Die van 100 euro met WiFi en 2~3 LAN aansluitingen met 867~1300 MBits WiFi).

Onjuiste opmerking over kosten Superwifi punten verwijderd. 

Alexander van Luyt stelde de vraag.

Superwifi punten kosten 35 euro per maand? Hoe kom jij aan deze berekening?

Reputatie 1

Superwifi punten kosten 35 euro per maand? Hoe kom jij aan deze berekening?

Excuses. Dit klopt inderdaad niet. Ik weet echt niet meer hoe ik daar aan kom, maar het is inderdaad niet correct.

Ik zal mijn vorige post corrigeren.

Ik kan overigens ook niet vinden wat het wel kost per maand. Ik zie alleen aanbiedingen voor het eerste jaar.

Superwifi schaf je eenmalig aan. Als je de Wifimananger gebruikt krijg je zelfs flinke korting.

Superwifi is storingsgevoelig maar dit geld ook voor de dvs. Vooral in een open ruimte zoals bij u zou ik toch echt voor een draadloze optie gaan. Maar goed kwaliteit kan ik nooit garanderen natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +10

Superwifi is storingsgevoelig maar dit geld ook voor de dvs…

Het is maar net hoe en in welke situatie je het inzet.

Gebruik hier SuperWifi als connectie naar de overkant van de straat.
Tot nu toe nooit problemen mee.  (Ongeveer een klein jaar in gebruik).

"Powerlines” ook ervaring mee. Een grotere marge met wat je aan connectie overhoudt, afhankelijk van welke stopcontacten je gebruik kunt maken. Maar die halen de overkant van de straat niet.  :laughing: 

Reputatie 1

"Powerlines” ook ervaring mee. Een grotere marge met wat je aan connectie overhoudt, afhankelijk van welke stopcontacten je gebruik kunt maken. Maar die halen de overkant van de straat niet.  :laughing: 

Verlengsnoertje naar de overkant van de straat? :grinning: