Beantwoord

Al een week geen updates meer zichtbaar van de omvormer van de Solar Edge APP (zonnepanelen)

  • 17 April 2022
  • 7 reacties
  • 475 keer bekeken

sinds 10 april rond 13:30 zie ik geen updates meer van de omvormer op de Solar Edge APP. Een kennis heeft exact hetzelfde, ook sinds dezelfde tijd. de omvormer kan niet meer pingen met de solaredge database, ik kan de omvormer vanuit mijn router wel pingen. Wat kan er mis zijn?

admin: reactie afgesplitst en eigen topic aangemaakt voor jouw vraag

icon

Beste antwoord door hotson 6 May 2022, 14:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @hotson, welkom. 

Sorry, jouw vraag is er een beetje tussendoor geschoten. Ik had gehoopt dat de community jou hier mee zou kunnen helpen. Helaas heb ik niet zoveel kennis van zonnepanelen. Is het probleem misschien inmiddels al opgelost. 

hallo Hanna, inmiddels ben ik uitgebreid geholpen door uw XS4ALL collega. Dat ging snel. Dit is een duidelijk bewijs dat de service van kpn toch echt anders is als die van xs4all.  Ja het probleem is opgelost.. Bedankt voor je reactie.

Badge +19

Die conclusie lijkt me niet helemaal juist. Op het forum helpen klanten elkaar en blijkbaar was er niemand die jou hierbij kon helpen😞

Reputatie 7
Badge +24

Die conclusie lijkt me niet helemaal juist. Op het forum helpen klanten elkaar en blijkbaar was er niemand die jou hierbij kon helpen😞

Dat komt omdat @hotson geen eigen topic gemaakt heeft, maar zijn of haar vraag gesteld heeft in het topic van een ander. 

Later heeft een KPN medewerker de vraag afgesplitst naar een apart topic, maar het topic komt dan niet boven aan te staan. Zo'n afgesplitst topic komt dan meestal gelijk op pagina 2 of 3 te staan. Of nog verder naar beneden. Daar word het niet meer gelezen.

Reputatie 7
Badge +9

Het belangrijkste is dat het is opgelost. @hotson zou je ook kunnen delen wat er was en wat de oplossing was van dit probleem zodat andere hier wat van kan kunnen leren. 

OK, excuses dat ik wat grof gereageerd had, ik had niet in de gaten dat dit forum eigenlijk voor de users was. Ik had nl al een vraag gesteld bij KPN support en daar heb ik tot op heden geen reactie op gekregen. Wel dus hier en ik heb dat gemixt, normaals excuses. De oplossing (aangedragen door XS4ALL): poort 443 open zetten (shared). In de Solaredge docs staat dat 22221, 22222 en 80 open moeten staan. De XS4all helpdesk heeft lang op internet gezocht en kwam tot de conclusie dat, met name bij kpn, ook 443 open moet. Ik had dat niet gevonden. Dus 443 geshared en het werkte meteen.

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @hotson, 

Ik ben erg blij dat het uiteindelijk alsnog is opgelost. Ook ontzettend bedankt dat je de oplossing met ons deelt, dit is voor andere klanten met hetzelfde probleem erg waardevol!Â