Beantwoord

Alfen laadpaal LAN verbinding wordt niet gezien door Experia Box

  • 9 March 2022
  • 8 reacties
  • 897 keer bekeken

Ik heb een AlfenĀ  laadpaal met een LAN aansluting. Via een gewone router kan ik communiceren met de laadpaal. Ik steek de LAN aansluiting in de router. Met wifi maak ik verbinding met de router en kan met de laadpaal gegevens uitwisselen.

Nu steek ik de LAN kabel in de experiabox maar het IP adres verschijnt niet in de LAN lijst. Het groene lampje brandt wel achterop de experiabox.

Ik heb geen idee welke instellingen ik moet wijzigen om de LAN aansluiting zichtbaar te maken.

Heeft iemand een idee?

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 10 March 2022, 16:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @FransDO, welkom op het KPN Forum!

Ik heb helaas geen verstand van Alfen laadpalen. Misschien kun je jouw antwoord vinden in de Alfen Knowledge Base. Kom je er hiermee niet uit, dan kan je via Alfen een ticket inschieten.

Hallo Denise,

Dank je voor het antwoord.

Inmiddels heb ik het volgende experiment gedaan:

voor 10 euro een asus routertje van marktplaats gekocht. Vervolgens heb ik deze gereset en aangesloten.

De modem poort van het routertje verbonden metĀ een LAN poort van de experiabox. Vervolgens de ethernetkabel van de laadpaal in een LAN poort van het routertje. Met een laptop wifi contact maken met het routertje en nu kan ik wel communiceren met de laadpaal.

Maar als is wifi verbinding heb met de experiabox en de ethernetkabel van de laadpaal in een LAN poort van de experiabox dan laat de experiabox de fysieke verbinding niet toe (niet zichtbaar in de instellingen van de experiabox). Blijkens mijn proefje is de kabel en communicatie van de laadpaal dik in orde.

Waarom ziet de experiabox deze LAN verbinding niet? (ook andere poorten geprobeerd).Ā 

Ā 

groeten,

Ā