Beantwoord

analoog tv kijken

  • 30 October 2020
  • 5 reacties
  • 985 keer bekeken

Hallo,

Mijn moeder is op leeftijd en kijkt analoog tv omdat ze niet om kan gaan met de afstandsbediening van KPN, ze is namelijk haar oude afstandsbediening gewend. Met de nieuwe drukt ze constant op knoppen zodat ze op verkeerde instellingen komt enz.

Ik heb ook al een losse simpele afstandsbediening gekocht en die ingesteld maar daar kon ze ook niks mee.

Even voor de duidelijkheid, ze heeft sinds December vorig jaar een digitaal abonnement van KPN maar kijkt dus nog steeds analoog.

Nu heeft ze sinds anderhalve week slecht beeld wat eerder niet zo was, iemand enig idee hoe dit kan?

Is er misschien iets aangepast bij KPN wat ik heb gemist of zou het aan de bekabeling liggen.

 

Groet Rene

icon

Beste antwoord door Rene1973 7 November 2020, 15:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Rene1973 Hallo René,

Even voor de duidelijkheid: het is niet mogelijk om analoog tv te kijken bij KPN. Dat kan alleen digitaal. Alleen Ziggo levert nog in een aantal gebieden analoge tv, maar die gaat daar ook mee stoppen.

Laten we even testen hoe je moeder precies tv kijkt. Welke zender zie je als kanaalnummer 14 wordt ingetoetst op de afstandsbediening van je moeder?

Piet.

Hoi Piet,

Bedankt voor je reactie,

Zodra ik weer bij mijn moeder op bezoek ga, zal ik daar naar kijken, ze zit namelijk in een verzorgingstehuis.

Misschien kun je me al meer vertellen waar ik rekening mee moet houden als ik volgende keer op bezoek ga.

 

Groet Rene

Reputatie 7
Badge +9

@Rene1973 Hallo René,

Verzorgingstehuizen zijn vaak aparte gevallen als het om de ontvangst van tv gaat. Er wordt namelijk soms gebruik gemaakt van een centrale antenne inrichting van het tehuis zelf. Ook is het mogelijk dat bewoners een individuele aansluiting hebben met een eigen abonnement op een provider.

We gaan eens kijken of we het probleem voor je kunnen oplossen.

Als je op de afstandsbediening kanaalnummer 14 intoetst zie je wellicht een van de volgende zenders:

Fox Sports: je moeder kijkt dan digitaal via het netwerk van KPN;

Ziggo Sport: je moeder kijkt dan digitaal via het netwerk van Ziggo;

een andere zender: je moeder kijkt dan analoog via het netwerk van Ziggo.

Ook zou je kunnen kijken of de tv van je moeder met een coaxkabel zit aangesloten op een aansluitpunt, of met een HDMI-kabel op een aparte ontvanger (een kastje van KPN of Ziggo).

Als hierover meer duidelijkheid bestaat kunnen we even verder kijken.

Succes!

Piet.

Gaan we doen, bedankt tot zover. 

René

Hoi Piet,

Gisteren bij mn moeder geweest en wonderbaarlijk genoeg was het beeld weer in orde. 

Geen idee wat de storing nu was, maar mooi dat het opgelost is.

In ieder geval bedankt voor de moeite.

 

Groet Rene