Beantwoord

Andere gebruiker probeert in te loggen op mijn NAS

  • 4 July 2022
  • 5 reacties
  • 87 keer bekeken

Ik krijg een melding op mijn NAS dat een gebruiker probeert in te loggen als admin op mijn NAS. Als ik het IP(v6) adres achterhaal zou dat van KPN zijn.

Ik zou hier graag opheldering over krijgen

icon

Beste antwoord door JW71 4 July 2022, 11:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @JW71 het zou VIA het netwerk van KPN kunnen zijn en NIET VAN KPN.

Wijzig als 1e je inloggegevens om eventueel erger te voorkomen.

 

Ja, lijkt mij ook waarschijnlijker, gewoon een KPN klant. En misschien ook bedenken dat het beter is een VPN te gebruiken naar je huis toe. En dus niet op publiek ip meteen open hebben staan. Maar dat je eerst een VPN verbinding naar je netwerk moet maken.

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het probleem gevonden, het is mijn eigen PC 😅. Ik heb nl. geen poorten openstaan naar deze NAS. En een tijdje terug ook het admin account uit gezet, uit veiligheidsoverwegingen. Er draait nog software die probeert in te loggen als admin.

Sorry to waste your time...

 

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het probleem gevonden, het is mijn eigen PC 😅. Ik heb nl. geen poorten openstaan naar deze NAS. En een tijdje terug ook het admin account uit gezet, uit veiligheidsoverwegingen. Er draait nog software die probeert in te loggen als admin.

Sorry to waste your time...

 

😁Haha, fijn dat het opgelost is in iedergeval.

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het probleem gevonden, het is mijn eigen PC 😅. Ik heb nl. geen poorten openstaan naar deze NAS. En een tijdje terug ook het admin account uit gezet, uit veiligheidsoverwegingen. Er draait nog software die probeert in te loggen als admin.

Sorry to waste your time...

 

Mooi dat je het hier nog even meldt. Kan gebeuren en mooi dat je er zelf achter bent gekomen.