Beantwoord

Arris 5202 optical aansluiten op versterker met tulp ingang. Welke kabel of omvormer heb ik nodig?

  • 16 January 2022
  • 8 reacties
  • 866 keer bekeken

Sinds december 2021 KPN aansluiting. Arris 5202 als interactive tv ontvanger. Een Sony TV KDL-40W4000 en een Home cinema (Panasonic). Om het tv geluid via mijn home cinema te horen ben ik op zoek naar optische audio kabel. En wel optisch aan deĀ  Arris 5202 kant en tulip (rood/wit) aan andere kant.

Wie kan me zeggen hoe (en waar, artikelnummer) ik zo'n kabel kan bestellen ?Ā 

Dank voor meedenken.

ps. Geluid van home-cinema bij afspelen DVD werkt goed.Ā 

icon

Beste antwoord door PeterG 16 January 2022, 16:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

@Karin000Ā , welkom op het forum van kpn.

Je wilt dus van DIGITAAL naar ANALOOG. Heeft je versterker geen optical ingang? Dat zou je toch verwachten als het ā€œHome Cinemaā€ is.

Om van optical out naar analoog in te gaan is het volgende nodig.

Optical audiokabeltje (Toslink)Ā 

Adapter van Digitaal naar Analoog (niet andersom ff opletten bij aankoop)

Analoog audiokabeltje met rode en witte tulpjes.

Ā 

Dank Peter voor je informatie. Mijn 'home cinema' stamt uit begin jaren 2000....geen optical aansluiting.

Misscien moet ik mijn grenzen gaan verleggen want de genoemde 3 aankopen is misschien geen slimme investering.

Dank Peter voor je informatie. Mijn 'home cinema' stamt uit begin jaren 2000....geen optical aansluiting.

Misscien moet ik mijn grenzen gaan verleggen want de genoemde 3 aankopen is misschien geen slimme investering.

Je kan ook vragen of KPN via de logistiek afdeling een HMB2260/VIP2952 kunnen leveren,Hier zit al een analoge audio jack op.Deze verzoeken worden wel goedgekeurd over het algemeen.

Ok, dank voor meedenken.

Laat maar weten of het lukt!

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Karin000, welkom op het forum.Ā 

Ā Ā 

Ok, dank voor meedenken.

Is het inmiddels gelukt om je versterker aan te sluiten?Ā 

Reputatie 7
Badge +9

@Karin000Ā De door @PeterGĀ aangedragen oplossing werkt prima bij mij. Wel ontbrak bij de adapter een netstekker (omvormer) 230V-5V.

Piet.

Wel ontbrak bij de adapter een netstekker (omvormer) 230V-5V.

@P.J.M. van der VoorenĀ Die worden heel vaak niet meer standaard meegeleverd (milieubeslissing zeg maar). Maar vaak wel nog het usb kabeltje daarvoor. USB adapters ( 230 volt ā†’Ā 5 volt ) heeft men over het algemeen wel liggen tegenwoordig en anders los te koop. Ik heb inmiddels 4 dan die dingen. Ben dus wel blij dat ze er niet meer bij zittenā€¦.