Beantwoord

ASUS RTAX58U aansluiten, Klantenservice verwees hierheen

  • 1 June 2022
  • 2 reacties
  • 148 keer bekeken

Ik wil een eigen router (ASUS RTAX58U) gebruiken achter KPN box.  Gebruik huishoudelijk en thuiswerken via VPN.  Drie vragen:

  1. Is dit mogelijk voor dit type router
  2.  Kan het zo dat KPN internet dan in Bridge modus  zet (zodat ik niet 2 firewalls etc heb) of andere oplossing (ivm uitgebreide (beveiligings)instellingen eigen router)
  3. Is het voor deze router ook mogelijk zonder gebruik KPN box. (internet +TV)
  4. binnenkort krijgen wij glasvezelaansluiting: wordt het antwoord dan anders?
  5.  
  6. Bij voorbaat dank voor uw reactie, ED

 

icon

Beste antwoord door Leroy98 5 June 2022, 12:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @EDeik, welkom op ons forum!
Als moderator kan ik je hier inhoudelijk niet echt mee helpen maar onze community heeft een hoop kennis!
Zo hebben we hier een aantal handige topics voor. Meer informatie hierover kun je vinden in ons kennisbankartikel!

 

Ik wil een eigen router (ASUS RTAX58U) gebruiken achter KPN box.  Gebruik huishoudelijk en thuiswerken via VPN.  Drie vragen:

  1. Is dit mogelijk voor dit type router
  2.  Kan het zo dat KPN internet dan in Bridge modus  zet (zodat ik niet 2 firewalls etc heb) of andere oplossing (ivm uitgebreide (beveiligings)instellingen eigen router)
  3. Is het voor deze router ook mogelijk zonder gebruik KPN box. (internet +TV)
  4. binnenkort krijgen wij glasvezelaansluiting: wordt het antwoord dan anders?
  5.  
  6. Bij voorbaat dank voor uw reactie, ED

 

Om antwoord te geven op je vragen:

  1. Ja dat is mogelijk door de ASUS in DMZ te zetten of een DHCP-adres te geven vanaf de Experiabox. Hiermee heb je wel een dubbele firewall en NAT. 
  2. Nee, de KPN (Experia)box V8, V10, V10A en V12 kunnen niet in bridgemodus. 
  3. Ja, dat is alleen mogelijk op glasvezel. Hiervoor moet je Merlin firmware op de ASUS installeren en scripts toevoegen. Zie dit topic op Tweakers.
  4. Nee, in principe niet. Alleen kan optie 3 niet op een ander type netwerk van KPN, zoals (V)DSL.