Beantwoord

ATAG thermostaat stopt steeds als de tv-ontvanger aan is geweest

  • 17 March 2022
  • 13 reacties
  • 51 keer bekeken

Het probleem met ATAG thermostaat en v10 Experia box speelde in het verleden wel eens op maar uiteindelijk is er een structureel probleem sinds ik kpn tv heb gekregen. Elke keer nadat het tv kastje is aangeweest stopt de thermostaat ermee. KPN is zelfs langs geweest maar heeft niet aangegeven dat dit probleem vaker voorkomt helaas. Kent iemand dit probleem en weet iemand een oplossing ? 

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 21 March 2022, 10:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19

Heb je dit soort dingen in huis?

 

Nee 

Badge +19

En u heeft echt de v10 en niet de v10A?

Ja de v10 en een extra  experia wifi kastje

Badge +19

Ok dat maakt veel duidelijk. U heeft maar één experia wifi?

Ja 

Badge +19

Ok. Op zich is dat al bijzonder want bij de v10 heeft u er minimaal 2 nodig maar dat terzijde. De WiFi van de v10 is uit als het goed is. De atag kan niet omgaan met het feit dat standaard op de experia wifi de 2.4ghz band en de 5ghz band niet te splitsen zijn. Daar waren veel klachten over. Daarom heeft de experia wifi een extra wifi netwerk gekregen waar dat wel kan. Die kunt u gaan gebruiken en dan de 2.4ghz band speciaal voor de atag gebruiken.  Het probleem is dan opgelost.  Zeg ik iets heel moeilijks?

Het klinkt simpel maar kan ik dat dan instellen op het  wifi Experia kastje ?

Reputatie 7
Badge +24

Elke keer nadat het tv kastje is aangeweest stopt de thermostaat ermee. 

Dus als de tv uit staat doet die het? Of hoe brengt u hem dan weer op gang? Als de tv uit blijft, dan blijft de thermostaat verbonden? Heeft u de thermostaat misschien een vast ip gegeven? 

De thermostaat kan via WiFi worden verbonden en via een app op de telefoon… ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of dat via een uniek ip adres is. Als ik de tv niet gebruik kan je inderdaad de app op de telefoon blijven gebruiken. Als de tv aan is ( geweest) is alles verstoord en moet je herhaaldelijk opnieuw proberen en soms de WiFi Experia restten en dan uiteindelijk lukt het weer maar vaak met steeds falende pogingen 

Reputatie 7
Badge +30

Hoe is je tv ontvanger aangesloten, @Nibi? Zit die rechtstreeks op de Experia Box, of zit er een switch tussen? Of is hij misschien aangesloten op de Experia Wifi?

 

Ok. Op zich is dat al bijzonder want bij de v10 heeft u er minimaal 2 nodig maar dat terzijde. De WiFi van de v10 is uit als het goed is. De atag kan niet omgaan met het feit dat standaard op de experia wifi de 2.4ghz band en de 5ghz band niet te splitsen zijn. Daar waren veel klachten over. Daarom heeft de experia wifi een extra wifi netwerk gekregen waar dat wel kan. Die kunt u gaan gebruiken en dan de 2.4ghz band speciaal voor de atag gebruiken.  Het probleem is dan opgelost.  Zeg ik iets heel moeilijks?

Het klinkt in de basis wel als een probleem van frequenties, zoals Joep al noemt, maar het is gek dat dit getriggerd lijkt te worden door de ontvanger.

Reputatie 7
Badge +24

Of de thermostaat heeft een vast ip. Bijvoorbeeld 192.168.2.4. En de KPN Box deelt datzelfde ip ook uit aan de tv ontvanger via dhcp. Dan krijg je ook zulk soort kunsten.

Reputatie 7
Badge +24

Is de tv ontvanger misschien aangesloten via de 2de poort van de Experia WiFi? Of heeft deze een eigen kabel naar de Experiabox?Â