Beantwoord

ATAG Zone One Wifi valt soms weg?

  • 21 November 2022
  • 8 reacties
  • 776 keer bekeken

Ik heb nu twee maanden een nieuwe ATAG Zone ketel in gebruik met een ATAG Zone One thermostaat. Werkt redelijk goed maar de Wifi verbinden valt soms weg en herstelt zich dan NIET automatisch.
De thermostaat is verbonden met een 2.4 GHz wifi netwerk. De connectie wordt eens in de drie tot vier weken verbroken. Is eenvoudig te herstellen middels "herconfigureren” onder tab Connectiviteit maar echt handig is het niet. Voor alle duidelijkheid er is niets aan het netwerk veranderd en alle andere apparaten werken normaal.
Heeft iemand enig idee waarom de connectie verbroken wordt en zich bijna nooit vanzelf herstelt.

icon

Beste antwoord door GeSp 23 November 2022, 12:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Rob Fop 

 

Als andere apparaten geen probleem hebben dan kan je beter bij je ketel leverancier of ATAG zelf navragen waarom de verbinding niet automatisch herstelt als de WiFi een keer wegvalt.

Volgens ATAG zou dat namelijk wel moeten gebeuren, het kan dus ook aan de WiFi module van de Zone One liggen, misschien dat die gereset of vervangen moet worden.

Bedankt voor je reactie. Probleem is dat de leverancier hier ook niets van snapt en dat Atag gewoon niet reageert. Ik ga toch maar weer eens met Atag aan de slag.

Reputatie 7
Badge +18

Je leverancier kan toch wel een reset uitvoeren of die module vervangen om uit te proberen of dat enig verschil maakt.
 

Dat 2.4GHz netwerk is dat echt een apart WiFi 2.4GHz netwerk SSID b.v. via extra WiFi via het KPN modem of WiFi punten?

Een test die je zelf kan proberen is om de WiFi module met een 2.4GHz hotspot op een mobiele telefoon te verbinden.
Als je dan de hotspot een paar keer even uit- en weer aanzet herstelt de verbinding dan iedere keer wel of soms ook niet?

Dezelfde test zou je dan ook met je modem en/of WiFi punt(en) moeten doen om te kijken of de verbinding zich nooit herstelt of dat het sporadisch voorkomt.

 

Welk KPN modem heb je en indien je die ook hebt, welke WiFi punten?

Ik heb geen KPN modem maar Ziggo en Netgear router. Ik kwam in dit forum omdat ik daar een ander Atag zone one connectivity probleem zag. 
Ik ga nog een keer in overleg met de leverancier.

Ligt het probleem nu bij ATAG of bij KPN? Ben over gegaan van ziggo naar KPN sinds 3 weken maar heb dit de jaren hiervoor nog nooit meegemaakt. 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Richardbreur62 

 

Het probleem lag in dit geval zeker niet aan KPN aangezien Rob Fop een Ziggo verbinding heeft zoals je in het bericht boven die van jou kan lezen.
Waarschijnlijk lag het aan de ATAG WiFi module.

 

Vanwaar de vraag, heb je een probleem?

Zo ja bekijk dan dit topic, misschien dat daar de oplossing staat die je zoekt:

 

Zoals ik aangaf is mijn ATAG one opeens off line en kan ik het niet handmatig fixen (waarbij je zou denken dat het vanzelf weer opgepakt zou worden) 

Het heeft mogelijk te maken met de zogenaamde “group key update” interval van de wifi te maken. Deze stond bij mij standaard in de wifi router op 5 minuten maar dat vindt de ATAG Zone One niet fijn waardoor de verbinding niet stabiel is. Toen ik deze instelling naar 1 uur verhoogde was het probleem opgelost en bleef de Atag verbonden. 

Overigens werkte wifi met alle andere typen apparaten prima. De ATAG zone was de enige die problemen heeft met die wifi interval instelling. 
 

Groet