Beantwoord

Babyfoon met 2.4ghz

  • 19 September 2020
  • 7 reacties
  • 779 keer bekeken

onze babyfoon (app) maakt gebruik van 2.4ghz. hiervoor moet ik de wifi-versterkers uitschakelen want die zijn 5ghz. volgens helpdesk moet je kunnen switchen maar dat lukt niet. nog eens gebeld en een andere collega zegt dat het niet mogelijk is. Mij is nu geadviseerd door de helpdesk van de babyfoon om een gastennetwerk op te zetten met 2.4ghz. maar gastennetwerk kan alleen opgezet worden als je de versterker aanzet. en die is dus 5ghz…. pff wat nu? nieuwe modem bestellen dan maar? helaas dat kan niet omdat de modem (xperia v9) nog prima werkt. ja maar ik wil hem gewoon betalen… als ik die babyfoon maar aan de praat krijg. helaas zo werkt het niet krijg ik te horen. het is een babyfoon van € 279 (elro). het is toch raar dat je bij een partij als KPN zo'n ding niet aan kan sluiten.  Iemand een idee voor een abonnement waarbij de mogelijkheden er wel zijn?

icon

Beste antwoord door Nick83 19 September 2020, 11:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nieuw modem haalt niet uit. Want ook een nieuw modem zend 2,4 en 5 GHz uit. Aansluiten op een gastennetwerk kan eigenlijk helemaal niet. Want bij een gastennetwerk zijn de apparaten van elkaar gescheiden. En kunnen niet met elkaar communiceren. 

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt beter een goedkoop accespoint aanschaffen. Bijvoorbeeld:

https://www.megekko.nl/product/2105/285942/Accesspoint/TP-LINK-N300-Wireless-N-Access-Point

Deze sluit je bekabeld aan op de Experiabox en je maakt hierop een apart netwerk aan voor je babyfoon. Hij moet wel een beetje in de buurt staan van de babyfoon, want het bereik van zo'n goedkoop ding zal niet zo denderend zijn. Je mobiel hou je gewoon verbonden met het WiFi netwerk van de KPN versterkers.

Beetje afwijking van het onderwerp. Koop een simpele babyfoon voor liedjes en een ip camera van bijvoorbeeld dlink. Heb fantastische ervaring met beeld. ELRO camera eerst gekocht bij Prénatal die ging sluiten voor helft van de prijs. Kreeg de app niet aan de praat. Beeld was slecht en ben nu minder geld kwijt.

 

Ik heb deze twee maanden terug aangeschaft. 

 

DCS-8325LH
Smart Full HD Wi-Fi Camera
151° groothoeklens, Full HD 1080p-sensor met 30 fps
Op AI gebaseerde bewegings- en geluidsdetectie, nachtzicht
Werkt met mydlink™️ apparaten, Amazon Alexa, Google Assistant, IFTTT
Opslag in mydlink™️ Cloud, ingebouwde microSD-kaart
Toegang via de gratis mydlink™️ app en de webportal.

https://eu.dlink.com/nl/nl/for-home/cameras#products

Beetje afwijking van het onderwerp. Koop een simpele babyfoon voor liedjes en een ip camera van bijvoorbeeld dlink. Heb fantastische ervaring met beeld. ELRO camera eerst gekocht bij Prénatal die ging sluiten voor helft van de prijs. Kreeg de app niet aan de praat. Beeld was slecht en ben nu minder geld kwijt.

 

Ik heb deze twee maanden terug aangeschaft. 

 

DCS-8325LH
Smart Full HD Wi-Fi Camera
151° groothoeklens, Full HD 1080p-sensor met 30 fps
Op AI gebaseerde bewegings- en geluidsdetectie, nachtzicht
Werkt met mydlink™️ apparaten, Amazon Alexa, Google Assistant, IFTTT
Opslag in mydlink™️ Cloud, ingebouwde microSD-kaart
Toegang via de gratis mydlink™️ app en de webportal.

https://eu.dlink.com/nl/nl/for-home/cameras#products

dank u, maar ook deze werken niet op wifi-versterker 5ghz zie ik...

Reputatie 6
Badge +8

Volgens mij is er hier een misverstand. Als je een apparaat koopt dat gebruik maakt van WiFi op 2.4 GHz dan kan dat apparaat gekoppeld worden aan elke router / accesspoint / versterker die zowel 5 GHz als 2.4 GHz aankan (of alleen 2.4 GHz). De KPN versterkers ondersteunen zowel 2.4 als 5 GHz. Onderling horen de twee apparaten met elkaar een verbinding op 2.4 GHz uit te onderhandelen. 
Ik lees dat een KPN medewerker je blijkbaar aan de telefoon iets anders heeft verteld, maar dat is pure onzin. Die heeft duidelijk een bijscholing WiFi nodig. 

Waar ziet u dat? Ik heb zelf een deco mesh netwerk en heb de 5g niet hoeven uit te schakelen om het product te verbinden. Als u gelijk heeft en wat ik best wil geloven, lijkt veel apparatuur in mijn ogen ineens onbruikbaar te worden als je een nieuwe type modem / versterker krijgt voor wifi.

Reputatie 7
Badge +24

Waar ziet u dat? Ik heb zelf een deco mesh netwerk en heb de 5g niet hoeven uit te schakelen om het product te verbinden.

Dat klopt. Zo hoort het ook te zijn. Helaas lijkt het bij de KPN apparatuur niet altijd zo goed te werken.

Het is 5 GHz overigens, en geen 5g.