Beantwoord

Bediening gordijnen (slide) werkt niet via SuperWifi

  • 29 April 2021
  • 5 reacties
  • 138 keer bekeken

Hallo allemaal,

 

Afgelopen week hebben we Slide gekocht (https://slide.store/) voor het automatiseren van de woonkamer gordijnen. Deze zouden via onze huis-wifi verbinding hebben met het internet en mijn mobiel.

 

Helaas heeft de Slide apparaat moeite met het verbinden op onze SuperWifi van KPN. Verbinding lukt wel, maar wordt elke keer weer onderbroken, wat voor problemen in de besturing van de app zorgt.

 

Uit contact met de medewerkers van Slide blijkt dat de Slide apparaat niet goed om kan gaan met de mesh wifi netwerk type, dus vandaar mijn vraag: Is er iets wat ik kan doen om wel een stabiele verbinding met het Slide apparaat te krijgen?

 

Ik heb online gezocht, en in de forum, en kon helaas niks hierover vinden.

Alvast bedankt voor de hulp!

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door TCherici 1 May 2021, 22:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Dag @TCherici Goed dat je deze heel specifieke vraag hier stelt. Op het kpn forum kun je niet alleen veel vinden over onze producten, maar ook over de combinatie met apparatuur die niet van ons is. Er zijn hier veel mensen actief die veel over dit soort zaken weten. Iemand als @Nick83 is goed op de hoogte en kan misschien ook hier wel mee op weg helpen? 

Reputatie 7
Badge +24

Welke Experiabox heeft u?

Hi Nick83 en Bart_,

 

Alvast bedankt voor jullie tijd en aandacht. Ik heb het probleem inmiddels opgelost:

 

Mijn plan was om een aparte wifi netwerk vanuit de Experiabox (v10) zelf in te stellen, en die te gebruiken om de Slide apparaat te verbinden.

 

Ten eerste leek dit niet mogelijk, want de twee versterkers van de superwifi zorgden in ene of andere manier ervoor dat de experiabox wifi altijd uitgeschakeld bleef.

 

Na wat tijd online te zoeken, heb ik instructies gevonden om de Experiabox wifi toch aan te krijgen (als aparte onafhankelijke wifi netwerk): ik moest als admin inloggen bij de bestuurspagina van de experiabox en daar een factory reset van de wifisignaal doen.

 

De Slide gordijn kon dan opnieuw ingesteld worden, op de wifi netwerk direct uit de experiabox, en dat ging gelukkig zonder verdere problemen.

 

Nogmaals bedankt voor jullie tijd!

Reputatie 7
Badge +20

Goed om te lezen @TCherici en fijn dat je nog even meldt hoe je het probleem hebt opgelost!

Reputatie 3
Badge +1

Goed zoekwerk @TCherici ! Ik zelf heb ook een apart netwerk voor al mijn slimme producten. Dit omdat deze apparaten niet altijd even goed beveiligt zijn en ze dan geen brug kunnen vormen naar mijn privé apparaten. Geniet van je Slide! Een mooi Nederlands product :)