Vraag

Bij opnieuw inloggen op de v10a router telkens verkeerde dhcp ipv4 adres

  • 27 November 2020
  • 5 reacties
  • 106 keer bekeken

Het wordt inmiddels irritant. Gelukkig weet ik wat het probleem is. Telkens bij een nieuwe inlog, waarbij er automatisch via de DHCP een IPv4 en een DNS nummer gecommuniceerd wordt, gaat het fout.

In plaats van een mooi lang nummer, bijvoorbeeld 192.168.2.69 en een dns van 192.168.2.254. wordt er een kort 10.0.0.1 of zoiets gegeven. Gevolg is dat er geen internettoegang is. Gek genoeg heeft mijn ipad daar nooit last van.

 

De enige oplossing op dit moment is, meerdere keren opnieuw inloggen en hopen dat de dhcp server de juiste nummers toestuurt.

 

Is dit op te lossen zonder die kunstgrepen?

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @ConradC! Ik ga voor je kijken hoe ik deze vraag het best voor je kan beantwoorden. Er zijn uiteraard een aantal standaard stappen, zoals het resetten van het modem. Gezien de informatie die je in de vraagt geeft wil ik er vanuit gaan dat je technische kennis goed op niveau is maar ik doe mijn werk niet goed als ik het niet vraag. :relaxed: Mocht deze stap inderdaad al gedaan zijn laat het dan even weten of dit het probleem verholpen heeft. Ik kan op parate kennis deze vraag niet voor je beantwoorden en zal dus voor je moeten zoeken hoe ik dit het best voor je op ga lossen. Ik zou je nog wel willen vragen je profiel in te vullen. Dan kan ik het snelst voor je aan het werk. 

Hallo Bram,

 

inmiddels weet ik inderdaad 1% van de mogelijkheden, de rest maak in me nog niet druk over. Ik heb de router gereset en wacht het voorlopig maar even af. Het probleem trad onregelmatig op namelijk....

Reputatie 7
Badge +10

Afgezien van die Experia Box V10A, gebruik je misschien nog een 2e router erachter?
(En mocht UPnP actief zijn, schakel die uit).

Ik heb de UPnP uitgezet, ik hoop niet dat er dan communicatie problemen ontstaan met alle verbonden procescomputers, etc? 
 

Er staat een kleine router van Belkin achter een switch-box op 100 meter afstand om lokaal een wifisignaal te creëren. De WiFi signalen overlappen elkaar niet overigens, heeft dit invloed?

Reputatie 7
Badge +10

Die Belkin router, wordt die echt als “router” gebruikt of als Access Point?
Indien als router, welk sub-net heb je daarbij ingesteld?

Als die in hetzelfde IP sub-net bereik zit als de Experia Box, kan dat met elkaar in conflict zijn.
Eerst heel je netwerk maar eens nalopen op conflicten met instellingen.
Met UPnP kunnen instellingen ook veranderd worden.