Vraag

Bonjour als voorwaarde voor streamen, hoe werkt dat?

  • 10 January 2022
  • 9 reacties
  • 174 keer bekeken

De applicatie Synchrone weergava van mijn iPhone naar de AppleTV lukt niet.(streamen van filmpjes)( Ik lees elders dat KPN de sofware Bonjour aan Box 12 kan toevoegen, waarmee het probleem is verholpen. Klopt dat? Met vriendelijke groet,

Jan  


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hoi @Jan Heijink . Welkom op het forum.

Ik moet je bekennen dat ik nog nooit van bonjour heb gehoord. Lukt streamen in z'n algemeenheid niet? Of alleen met die applicatie?

Reputatie 7
Badge +10

Het is toch al "jaren" een bekende term.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bonjour_(software)

Dag Erwin,

Bedankt voor je reactie. Streamen vanaf mijn Iphone naar de Apple- tv lukt niet en ik lees hier en daar op internet dat het aan Bonjour zou liggen. Streamen via een Chromecast lukt wel.

hartelijke groeten,

Ja  

  

Reputatie 7

Als er problemen zouden zijn met bonjour dan zouden we daar al vele vele meldingen over gehad hebben en dat is dus niet het geval.

Ik denk dat ook niet dan bonjour hier de boosdoener is.

Als ik een andere router achter box 12 plaats, gaat het streamen prima. Ik schakel dan de Wifi van de KPN-router uit

Onderstaand bericht vond ik( vergelijkbaar probleem)

 

Sinds een week een Experiabox v9. Draadloos printen (HP 1505n) via het network werkt niet meer. Printer krijgt geen IP adres toegewezen, werkt wel via USB
Ik heb hier al contact over gehad met de klantenservice maar zij zijn niet bekend met dit probleem. Op internet lees ik dat KPN het wel kan oplossen (andere klant via KPN klantenreacties CMT: KPN begreep klacht en erkende probleem. Dezelfde dag opgelost door een nieuw stukje software dat in mijn modem werd geladen. Alles werkt weer!)
Volgens KPN-forum is dit een probleem bij de Experiaboxen zowel van het type v8 als v9 (http://forum.kpn.com/t5/Internet/Experiabox-V9-werkt-niet-met-Airplay/td-p/191497 & http://forum.kpn.com/t5/Internet/Modems-i-c-m-Apple-AIrPlay-AirPrint-en-AppleTV/td-p/162147) en komt dit omdat KPN ervoor heeft gekozen om het protocol waar Apple mee werkt, multicast, uit te schakelen (door middel van firmware aanpassingen) terwijl het modem dit wel ondersteunt
 

De oplossing

aanpassing software zodat Airprint (Bonjour) werkt.

Reputatie 7
Badge +10

De oplossing

aanpassing software zodat Airprint (Bonjour) werkt.

“Een illusie” om te denken dat KPN je tegemoet zou komen. Als men al ter wille zou zijn aanpassingen door te voeren aan “KPN” geleverde modem/routers, dat kost zoveel tijd. Erna voldoet het nog niet.

Verloren energie.

Schaf beter een eigen modem/router aan die je naar eigen inzicht zonder restricties kunt instellen.

@Jan Heijink . Ah, het wordt mij iets duidelijker. Ik vraag mij, net als @wjb  af of de oorzaak daar wel gezocht moet worden. We hebben duizenden gebruikers met apple producten en toch zie ik dit issue niet of nauwelijks voorbij komen. Dat geeft te denken. 

Ik ga voor je navragen bij development of er vergelijkbare issues gemeld zijn maar houdt er rekening mee dat de oorzaak ergens anders zit. 

 

Dag Erwin,

 

Dank voor het antwoord. Blijft natuurlijk de vraag waarom het met een ander modem wel lukt en met KPN niet. Ik hoor graag van u.

 

met vriendelijke groet,

Jan Heijink