Vraag

Box 12 tijdzone en/of zomertijd instellen

  • 14 May 2022
  • 9 reacties
  • 203 keer bekeken

sinds een half jaar of zo heb ik KPN glasvezel internet en daarbij een Box 12 meegeleverd gekregen. Voorzover ik kan nagaan is die ingesteld op UTC, en is er geen mogelijkheid daar iets aan te veranderen. Omdat sommige apparaten in huis via Wifi hun tijdsinstelling van de router kunnen overnemen is dat erg onhandig. Ik zou gewoon MET willen instellen met of zonder zomertijd al naar gelang de tijd van het jaar.

Mis ik iets?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Omdat sommige apparaten in huis via Wifi hun tijdsinstelling van de router kunnen overnemen ...

Dat kan helemaal niet. De KPN Box geeft geen tijd door.

Reputatie 7
Badge +21

@Ard_WB , daarvoor bestaan internettijdservers. Zie bijvoorbeeld de Windows tijd-instellingen:

 

@Nick83 dan is mijn thermostaat een genie, want die doet het onmogelijke

@RBxx ik weet van internettijdservers; gebruik die ook om de laptops en desktops te synchroniseren, maar voor de thermostaat is dat geen optie. Die staat nu noodgedwongen op een handmatig ingestelde tijd en moet eens in de paar maanden gelijkgezet worden (ook weer handmatig)

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Ard_WB , dan ben ik benieuwd welke thermostaat dat is. Had je eerder ook al KPN en/of een ander modem? Ik heb nog nooit de tijd gezet in een KPN modem, dat gaat vanzelf (vanuit KPN).

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83dan is mijn thermostaat een genie, want die doet het onmogelijke

Wat voor onmogelijks doet die dan?

Reputatie 7
Badge +24

@Ard_WB , daarvoor bestaan internettijdservers.

Precies. En die geven ook altijd UTC door. Op het apparaat staat dan de tijdzone ingesteld. Aan de hand daarvan word de juiste lokale tijd berekend. 

ik heb ruim 20 jaar in Engeland gewoond; nu weer terug in Nederland. Nieuw bij KPN dus.

De thermostaat (Honeywell) heeft een mogelijkheid de tijd via de Wifi verbinding op te halen, zonder opties om dat verder te preciseren (bv een specifieke bron aangeven)

Uit een chat met de KPN helpdesk van een tijdje geleden:

Marco: Want dan zul je de tijdschema instellingen moeten wijzigen door
in te loggen op het modem, via 192.168.2.254 en de admin password
aan de achterzijde van het modem te gebruiken.
Ik: dat probeerde ik gisteren, en kon nergens iets vinden om zoiets als
een tijdzone aan te passen. Modem staat default kennelijk op UTC
ingesteld
Marco: Bij de V10A is het aan te passen, zo te zien bij de KPN Box 12
niet.

@Ard_WB 

Dat is zeker mogelijk tijd via thuisnetwerk

Ik weet niet of dat bij een box 12 ook kan 

Zie mijn screenshot van mijn fritzbox 

Ps ik heb niks met door provider geleverde modem/router 

 

 

Â