Beantwoord

Box 12 werkt niet na omwisseling met V8

  • 13 January 2023
  • 7 reacties
  • 84 keer bekeken

Ik heb achter mijn experiabox V8 een Deco M9 mesh netwerk dat al jaren perfect werkt. Blijkbaar in verband met verhogen snelheidsabonnement kreeg ik deze week een V12 toegestuurd van KPN. Ik heb de V12 aangesloten met daarachter het mesh netwek (op dezelfde wijze aangesloten als op de V8). Het mesh netwerk is echter zeer onstabiel achter de V12. Bovendien kan ik niet inloggen op de V12 via mijnmodem.kpn, de thuisapp van KPN of 192.168.2.254. Ook verschijnt de Wifi naam die op de achterkant van de V12 staat niet in de beschikbare netwerken. De V12 is op afstand doorgemeten door KPN en alles was in orde. Heb wel diverse resets met de resetknop op het apparaat gedaan. Daarna verschijnt de wifi naam van de V12 even op de beschikbare netwerken, maar verdwijnt na een paar minuten. 

Ik ben maar weer teruggegaan naar de V8, dat weer prima werkt. Wil echter wel een goed werkende V12.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 18 January 2023, 18:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Zou het kunnen dat de KPN Box dezelfde netwerk naam uitzend als uw eigen Deco's?

U kunt WiFi op de KPN Box uitzetten met de knop aan de zijkant. 

Lang vast houden.

Bij gebruik van het mesh netwerk zet ik de WiFi op de experiabox altijd uit. Dus daar zit het probleem niet.

Reputatie 7
Badge +24

U had WiFi op de KPN Box dus al uit gezet met die knop? 

Ja, klopt. Toen het mesh netwerk er achter zat. Maar dat was instabiel. Daarna de V12 getest zonder mesh netwerk, maar met WiFi ingeschakeld. Kon niet inloggen op de V12 en WiFi naam van de V12 was onvindbaar.

Vreemd dat de topic titel ineens is gewijzigd. Het probleem is niet alleen dat de Deco M9 niet werkt achter de V12. De V12 werkt ook niet bij loskoppeling van de Deco M9.

Wie heeft deze gewijzigd?

Reputatie 7
Badge +30

Beste @AZSNP, welkom! Excuses voor de late reactie. Je kunt proberen om via de servicetool voor het wijzigen van wifinaam en wifiwachtwoord de boel opnieuw in te stellen. Als je dat destijds ook met de V8 gedaan hebt, dan onthoud die de gegevens en zet die ook weer terug als je ze gewijzigd hebt. 

 

Met het inloggen met de Box 12 kan je momenteel inderdaad tegen problemen aanlopen. Je kunt daarvoor eens de tips in onderstaand artikel doorlezen:

 

 

Overigens:

Vreemd dat de topic titel ineens is gewijzigd. Het probleem is niet alleen dat de Deco M9 niet werkt achter de V12. De V12 werkt ook niet bij loskoppeling van de Deco M9.

Wie heeft deze gewijzigd?

De moderators passen de titel vaak aan als wij vinden dat de titel de lading van het verhaal beter dekt. Mocht je 'm graag anders zien, laat het gerust weten.

Dank, het zat ‘m inderdaad in het opnieuw instellen van wifinaam en wifiwachtwoord.Â